بذرهای فلسطینی در میان «آخر‌الزمان غزه» به انبار «روز قیامت» سپرده شدند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در حالی که درگیری ها در نوار غزه ادامه دارد و پس از گذشت بیش از یک سال شرایطی شبیه به پایان جهان و قحطی و گرسنگی را برای ساکنان این نوار به وجود آورده است، روز چهارشنبه انبار “روز قیامت” در شمال غنا دریافت شد. هزاران کمک جدید و نمونه بذر از جمله بذر فلسطینی.

این انبار بین المللی که در سال 2008 با حمایت مالی دولت نروژ در جزیره سوالبارد راه اندازی شد، یک شبکه ایمنی در برابر بلایای طبیعی، جنگ، تغییرات آب و هوایی، بیماری ها و بلایای انسانی محسوب می شود.

سازمان غیرانتفاعی کراپ تراست یکی از شرکای این طرح روز چهارشنبه 2 مهرماه اعلام کرد که این انبار 30 هزار نمونه بذر جدید از 23 سازمان در 21 کشور مختلف دریافت کرده است. در میان آنها 21 گونه فلسطینی از جمله سبزیجات، ارزن و گیاهان دارویی وجود دارد که توسط اتحادیه کمیته های کار کشاورزی فلسطین جمع آوری شده است.

انبار “روز قیامت” در داخل کوهی در جزیره سالوادور و در حدود 1300 کیلومتری قطب شمال قرار دارد. این انبار که کشتی نوح برای محصولات غذایی محسوب می شود، با هدف حفظ گیاهانی ساخته شده است که می تواند به تغذیه مردم در «روز ترس» و تغییرات آب و هوایی کمک کند.

این انبار در حال حاضر دارای سه اتاق سرد است و میزبان حدود 1.3 میلیون واریته بذر است. صاحبان این بذرها مجازند هر زمان که بخواهند بذرهای خود را خارج کنند.

طبق اعلام کراپ تراست، انتظار می‌رود محموله جدیدی از بذر در فوریه آینده از سودان که از جنگ و قحطی رنج می‌برد به انبار «روز قیامت» تحویل داده شود.

استیون اشمیتز، مدیر مؤسسه غیرانتفاعی، در بیانیه ای گفت: «تغییرات اقلیمی و درگیری زیرساخت ها را تهدید می کند و بر امنیت غذایی بیش از 700 میلیون نفر در بیش از 75 کشور تأثیر می گذارد. و ما مفتخریم که از این تلاش ها حمایت می کنیم.

انبار «روز قیامت» به گونه ای طراحی شده است که در برابر بلایای طبیعی کاملاً مقاوم است. این مناطق دور از مناطق درگیری و در ارتفاعی قرار دارند که آنها را از بالا آمدن سطح آب محافظت می کند.

حتی اگر سیستم خنک کننده به دلیل یخ زدگی دائمی مناطق اطراف از کار بیفتد، دمای انبار نیز سرد می ماند.

منبع: یورونیوز

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *