برنامه تولید ۳ پلتفرم ملی در کرمان موتور / هاچ‌بک «Shadow» سال آینده به بازار می‌آید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در دومین رویداد فرصت‌های نوآوری و فناوری خودرو کرمان (کتونیکس 2)، همراه با برنامه‌های توسعه، مسیر تولید خودروهای کرمان موتور طی پانزده سال آینده ترسیم و مشخص شد.

به گزارش پارچین خودرو، ابوالفضل خلخالی معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور در دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری خودرو کرمان (Ketonics) با اشاره به نمودار شکلک که ارزش یک محصول را بر اساس ارزش افزوده نشان می دهد، گفت: : ما در بخش خود هستیم بیشترین ارزش افزوده در تحقیق و توسعه یا توسعه محصول است و ما کمترین ارزش افزوده را در تولید داریم که تولید محصول است. بر این اساس، کشورهای توسعه یافته به سمت برون سپاری تولید به سایر کشورها و انجام توسعه محصول، بخش نرم موضوع، در داخل رفته اند.

برنامه تولید 3 پلت فرم ملی به خودروی کرمان موتور/هاچ بک می رسد

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم به مرحله ای برسیم که بتوانیم توسعه محصول را به زنجیره ارزش خودروسازی کرمان موتور اضافه کنیم، با اشاره به تحقیق و توسعه کرمان موتور در سه پلتفرم اصلی، گفت: پلت فرم PS1 که اولین پلتفرم خودرویی ما است سه محصول در سه دسته مختلف در این پلتفرم دارند. همچنین دو سکوی خودروهای سواری کوچک و متوسط ​​KP1 و مگا پلت فرم KP2 که یک خودروی سواری بزرگ است را هدف قرار دادیم. هر کدام از این پلتفرم ها برای 15 سال کار طراحی شده اند و محصولات نمایش داده شده بر روی این پلتفرم ها تا پنج سال طراحی و تولید خواهند شد.

خلخالی ادامه داد: پلتفرم PS1 در سه نوع بدنه سدان، هاچ بک و SUV عرضه خواهد شد. و گزینه کامل.

معاون توسعه محصولات کرمان موتور درباره سایر پلت فرم ها توضیح داد: در پلت فرم KP1 چهار تیپ بدنه سدان، هاچ بک، کوپه و SUV را در نظر داریم. همچنین در پلت فرم KP2 سه نوع بدنه سدان، SUV و NPV داریم. از نظر موتور، بنزین، PHEV، EV، REV و دو نوع سیستم حرکتی خودرو، چهار چرخ متحرک و دو چرخ متحرک را در نظر گرفتیم.

خلخالی با اشاره به برنامه های شرکت کرمان موتور افزود: در مورد زنجیره تامین، هدف از مجموعه محصولات ما این است که 30 درصد زنجیره تامین قطعات وارداتی و 70 درصد داخلی باشد. -، ما به طور میانگین نزدیک به 40 درصد جذب داریم و در PS1 بر اساس آخرین رکورد جذب ما، 68 درصد جذب شده ایم، که به زودی به بیش از 70 درصد نزدیک می شود.

معاون توسعه محصولات شرکت کرمان موتور ادامه داد: در سبد محصولات ما با توجه به محصولات داخلی، مونتاژی یا وارداتی، هدف این است که 80 درصد محصولات ما محصولات داخلی و ایرانی و 20 درصد محصولات مونتاژی باشد. در مورد پیشرانه ها، 10 درصد هدف را محصولات الکتریکی، 30 درصد موتورهای هیبریدی و 60 درصد را موتورهای بنزینی تشکیل می دهند. این اهداف برای برنامه هفتم توسعه که تا پایان سال 1407 هجری شمسی ادامه دارد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در توسعه موتورهای بنزینی کم مصرف، کاهش مصرف سوخت 20 درصد، میزان تولید داخلی 70 درصد، حجم تولید سالانه 250 هزار دستگاه و درصد سبد محصولات عمومی شرکت کرمان موتور را هدف گذاری کردیم. 60 درصد پیشرانه برقی مصرف سوخت را تا 100 درصد کاهش می دهد و 70 درصد آن در داخل تولید می شود و حجم تولید سالانه شرکت 25 هزار دستگاه و نسبت تولیدات داخلی شرکت کرمان موتور 10 درصد خواهد بود.

خلخالی ادامه داد: در مورد موتورهای هیبریدی کاهش 35 درصدی مصرف سوخت را در نظر گرفتیم که 30 درصد با تولید داخلی 70 درصد، تیراژ تولید سالانه 125 هزار دستگاه و درصد تولیدات داخلی کرمان خواهد بود. شرکت موتور. فایل

معاون توسعه محصول کرمان موتور با اشاره به وضعیت هر یک از این پروژه های توسعه محصول بر روی پلت فرم های فوق اذعان داشت: محصول بنزینی عقاب را به طور کامل بر روی پلت فرم PS1 توسعه داده ایم و – به عنوان اولین محصول داخلی کرمان به فروش می رسد. موتور خواهد بود

برنامه تولید 3 پلت فرم ملی به خودروی کرمان موتور/هاچ بک می رسد

هاچ بک KMC Shado سال آینده عرضه خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: در عین حال یک محصول PS12 روی پلتفرم PS1 داریم که با نام Shadow ارائه می شود. در خصوص نمونه های ساخت بیش از 75 درصد پیشرفت حاصل شده و نمونه های تولید آزمایشی در اسفند 1403 هجری شمسی تولید خواهد شد، اما با فرض انجام تست و عملیات مربوطه، محصول PS12 آماده ورود به بازار بوده و در شهریور ماه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

Eagle Hybrid تا پایان سال 2014 وارد بازار خواهد شد

خلخالی ادامه داد: یک محصول الکتریکی روی پلتفرم PS1 راه اندازی کرده ایم و در حال توسعه یک محصول کاملا برقی هستیم که این فرآیند در بخش های مختلف با کمک شرکت های ایرانی توسعه یافته است و این پلتفرم یک پلت فرم کاملا اورجینال است در توسعه این محصول از حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری نیز بهره مند شدیم. در عین حال یک محصول هیبریدی برای پلتفرم PS1 به نام Eagle Hybrid تولید کرده ایم که مصرف سوخت را تا 35 درصد کاهش می دهد و تا پایان سال آینده وارد بازار می شود.

وی به آغاز توسعه اولین محصول بر روی پلت فرم KP2 که محصول KP21 است، اشاره کرد و توضیح داد: این خودرو محصولی با بدنه بلند و در قالب خودروی چهار چرخ متحرک با سایز بزرگ است. گروهی از مسافران، و فرآیندهای طراحی مدل تکمیل شده است و نمونه های طراحی محصول در حال حاضر ساخته می شود.

معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور درباره جذب موتورهای بنزینی گفت: در بخش موتورهای بنزینی کم مصرف، موتور 1500 سی سی با جذب 70 درصد داریم و این موتور در حال حاضر در شرکت کرمان موتور با معرفی پروژه های فناوری در حال ارتقا است. . به طوری که مصرف سوخت و آلایندگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین اگر پایان برنامه هفتم توسعه در سال 1407 هجری شمسی را در نظر بگیریم، شرکت بر اساس تقسیم بندی مذکور به 500 هزار واحد تولیدی دست خواهد یافت که حدود 20 درصد آن متعلق به محصولات CKD (وارداتی) و مابقی است. محصولاتی کاملا ایرانی هستند که همانطور که اشاره کردیم در سه نوع از موتورهای برقی، هیبریدی و بنزینی کم مصرف تولید و عرضه خواهند شد. بر این اساس حجم تولید در کرمان موتور به 70 درصد می رسد و می توانیم با کمک شرکت کرمان موتور تولید ناخالص ملی را نیم درصد افزایش دهیم.

خلخالی در خصوص برنامه‌های شرکت کرمان موتور در اکوسیستم برای توسعه فناوری در صنعت خودرو خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت علمی رئیس‌جمهور فرآیندهای مختلفی را با هدف ایفای نقش در اکوسیستم فناورانه کشور شناسایی کرده‌ایم. یکی از مهمترین اقداماتی که در این راستا برداشته ایم، تشکیل صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر است که بر اساس آن از شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و شرکت های فناور برای توسعه فناوری های مورد نیاز شرکت کرمان موتور حمایت خواهیم کرد. قراردادهای پژوهشی با دانشگاه ها در حال بررسی است و دفاتر فناوری در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها ایجاد می شود. بر این اساس مرکز توسعه نرم افزار را در دانشگاه شریف ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: در زمینه توسعه نرم افزارهای خودروسازی برنامه مشترکی را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف هدف گذاری کردیم و در این راستا مرکز توسعه نرم افزار در داخل دانشگاه شریف راه اندازی شد و – افتتاح رسمی این مرکز است. این مرکز با عنوان مرکز متا با کمک دانشگاه صنعتی شریف و شرکت خودروسازی کرمان راه اندازی می شود و تمامی نرم افزارهای مرتبط با خودرو در این مرکز هدف گذاری و توسعه می یابد.

معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور تصریح کرد: یکی از مهم ترین بخش هایی که آینده یا حال به صنعت خودرو اختصاص می دهد شبکه برق و الکترونیک و سیستم های کمکی است. شرکت کرمان موتور از شرکت های دانش بنیان، فناور و تولیدی کشور که در زمینه برق، الکترونیک، حسگرها در حوزه خوشه ها و کنترل های دیجیتال فعال هستند و می توانند در توسعه این موضوعات کمک کنند دعوت به همکاری می کند.

با تشکر از وزارت امنیت برای تولید 3 پلت فرم ملی در کرمان موتور

آقای محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت حراست نیز با ابراز امیدواری از برگزاری چنین رویدادهایی و بهره مندی از پتانسیل دانشگاه ها گفت: ابتدا به کسانی که بانیان این امر بودند رحم کنیم. صنعت و بنیانگذاران صنعت خودرو در ایران -؛ تلاش هایی که ثمره آن را – می بینیم.

وی با اشاره به اینکه در پایان مهرماه امسال به تولید 713 هزار دستگاه خودرو دست یافتیم، تصریح کرد: مشکلات مالی، تامین ارز و تحریم ها بر فعالیت همه صنایع از جمله خودروسازی اثرگذار است. اما قطعه سازان و قطعه سازان با تمام موانع موجود، قطعات و تجهیزات لازم را تولید و عرضه می کنند.

برنامه تولید 3 پلت فرم ملی به خودروی کرمان موتور/هاچ بک می رسد

موسوی با بیان اینکه تحریم ها – همسو با پیشرفت فناوری بوده و روزانه در حال پیشرفت است، تصریح کرد: در حوزه خودروسازی حدود 860 منبع مالی معامله می شود که این رقم بسیار زیاد است و علاوه بر آن صنعت خودرو نیز دارای است. سهم 12 درصدی از ارزش افزوده کشور و رتبه 16 کشور ایران در صنعت خودرو، اهمیت این صنعت و البته پیشرفت آن است.

معاون وزیر صنعت و تجهیزات وزارت حراست ادامه داد: طبق اطلاعات موجود، نیاز – کشور تولید سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار خودرو است. روزگاری فقط ایران خودرو و سایپا بودند و یادم می آید در خط تولید سمند جشن تولید هزارمین دستگاه را می گرفتند و تولید این تعداد خودرو ارزش زیادی داشت اما – این تعداد دو برابر شده است. امروزه با گسترش صنعت خودرو در ایران و افزایش فعالیت و تولید، مونتاژکاران نیاز به تغییر نام دارند و داخلی شدن بیش از 60 درصد خودرو واقعا چشمگیر است و به همین دلیل نمی توانیم. اسمبلرها فقط یک مونتاژکننده خودرو هستند، همانطور که در دهه های گذشته چنین بوده است و سهم آنها در صنعت خودرو افزایش یافته است.

موسوی با بیان اینکه حجم بزرگ صنعت قطعات یدکی و تولید در صنعت خودروسازی – در کشور نیازمند حمایت است، ادامه داد: رویکرد و نگاه به این صنعت باید تغییر کند و دانشگاه ها باید در جهت کمک به صنایع گام بردارند. آنها متوجه شده اند که – با همت و کمک شرکت کرمان موتور شاهد این تغییرات هستیم و باید این اتفاقات مثبت تکرار و بزرگتر شود.

وی ادامه داد: راه حل این موضوع اعمال برخی حمایت های مناسب است که باید به بهترین شکل و البته انجام شود و حتی لازم است بخشی از حمایت های موجود حذف شود.

موسوی با تشکر از مدیران شرکت کرمان موتور و روسای دانشگاه شریف گفت: امیدوارم بتوانیم از این فرصت ها به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم تا روز به روز شاهد پیشرفت های چشمگیری در این صنعت باشم.

برنامه تولید 3 پلت فرم ملی به خودروی کرمان موتور/هاچ بک می رسد

همانطور که حسن حدادپور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در کتونیکس 2 کرمان موتور گفت: صنعت خودرو یکی از صنایع پیشرو در جهان است و حدود 200 سال پیش که علم بسیار گسترش یافت، خودروها ظهور کردند و صنعت نیز شکل گرفت و تا – به کمال رسیده است.

وی تصریح کرد: – با نوآوری های علم و فناوری صنعت خودرو به پیشرفت های زیادی دست یافته است و در سال های آینده شاهد گسترش خودروهای برقی، خودران و خودروهای متصل خواهیم بود. اما امروزه شاهد تولید انبوه این خودروهای پیشرفته هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: موتورهای جدیدی نیز در دنیا در حال توسعه و طراحی هستند که امیدواریم بتوانیم در داخل کشور از آنها به بهترین شکل و کیفیت استفاده کنیم. – شاهد جدیدترین خودروهای برقی در خیابان های کشور هستیم که تا سال گذشته هیچ مدلی از آن ها در کشور وجود نداشت.

وی ادامه داد: با تصمیم گیری های درست و سنجیده می توانیم یکی از صنایع پیشرو در کشور باشیم. دانشگاه شریف و سایر دانشگاه های کشور دریچه ای به سوی استعدادها و نخبگان کشور هستند و در این مکان ها ظرفیت های زیادی برای تحصیلات عالی وجود دارد. می توانیم از توان علمی و تجربی حدود 10000 دانشجو و چند صد استاد، اساتید برتر دانشگاه برای پیشرفت صنعت خودرو استفاده کنیم و از توانمندی های اکوسیستم آموزشی و پژوهشی کشور به بهترین شکل و روش های صحیح استفاده کنیم. .

حدادپور با اشاره به تحولات اخیر صنعت خودرو در استفاده از فناوری روز افزود: امیدوارم روزهایی باشد که بهترین فناوری ها با بالاترین کیفیت در استفاده از خودروهای ایرانی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و خودروهای ایرانی با فن آوری های مدرن اتومبیل در جهان.

برنامه تولید 3 پلت فرم ملی به خودروی کرمان موتور/هاچ بک می رسد

برنامه تولید 3 پلت فرم ملی به خودروی کرمان موتور/هاچ بک می رسد

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *