برگزاری هفتمین سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با حمایت همراه اول

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دانشکده مطالعات جهانی دانشگاه تهران هفتمین سمپوزیوم سواد رسانه ای و اطلاعاتی را با حمایت رفیق اول برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، هفتمین سمپوزیوم سواد رسانه ای و اطلاعاتی با عنوان «مرزهای دیجیتالی جدید اطلاعات» به مناسبت جهانگردی برگزار شد هفته سواد رسانه ای – دوشنبه 16 آبان 1403 به همت رفیق اول در دانشکده مطالعات جهانی دانشگاه تهران برگزار شد.

این سمپوزیوم یک روزه با سخنرانی سعیدرضا عاملی و یونس شکرخواه از چهره‌های علمی و دانشگاهی با موضوع «قابلیت‌های داده‌های کوانتومی، هوش عمومی مصنوعی و ایجاد جهان‌های موازی: کدگذاری‌های جدید» و «هفته جهانی سواد رسانه‌ای» برگزار می‌شود. و اطلاعات؛ “منظر دیجیتال معاصر”، ایجاد فضایی برای یادگیری و بحث در مورد مرزهای دیجیتال جدید و چالش های آنها.

رفیق اول پس از قرائت پیام ویژه یونسکو، نشست تخصصی با عنوان واقعیت دیجیتال و توهم داده های غیرهوشمند به اهمیت آموزش فرهنگ دیجیتال در مدیریت قابلیت های هوش مصنوعی و تقویت امنیت سایبری پرداخته و توجه حضار را به خود جلب کرد. به جنبه های آموزشی و اداری هوش مصنوعی.

میزگردهای مختلف دیگری نیز با موضوعات «حاکمیت داده در ایران و جهان»، «سواد رسانه ای و ارتباطات سیاسی»، «سواد رسانه ای و هوش مصنوعی» و «سواد رسانه ای در حوزه های اجتماعی-فرهنگی» و اهمیت شناخت جنبه ها رسانه ها و اطلاعات مختلف.

این سمپوزیوم با هدف افزایش آگاهی عمومی و ارتقای «سواد دیجیتال» در مواجهه با چالش‌های حوزه‌های دیجیتال و رسانه‌ای مانند اخبار جعلی و تبلیغات نادرست تشکیل شد و فرصتی را برای اساتید و پژوهشگران فراهم کرد تا تجربیات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. در دوره: ایجاد فضای دیجیتال آگاهانه تر و مسئولیت پذیرتر نقش موثری دارد.

در دنیای -، داشتن «سواد دیجیتال» و سایر دانش های مرتبط نه تنها یک مهارت مفید، بلکه یک مهارت ضروری است. زیرا این توانایی به افراد اجازه می دهد تا درک بهتری از اطلاعات اطراف خود داشته باشند. از سوء استفاده از اطلاعات جلوگیری کنید و در فضای دیجیتال مسئولانه تر عمل کنید.

این تلاش با هدف برداشتن گامی در جهت دستیابی به یک سیستم اطلاعاتی آزاد و متکثر، ترویج توسعه پایدار، فراگیری، برابری، گفتگوی بین فرهنگی و حفاظت از دموکراسی از طریق مطالعه این موضوعات است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *