بلینکن در نشست پاریس: اقدامات تنش‌زا، توافق آتش‌بس غزه را دشوارتر می‌کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده نمی خواهد شاهد تشدید تنش ها از طرفی باشد که معتقد است رسیدن به آتش بس در غزه را دشوار می کند.

وی که برای شرکت در نشستی به میزبانی فرانسه با هدف احیای مذاکرات آتش بس در غزه و جلوگیری از سرایت جنگ به لبنان به پاریس آمده بود، آتش بس را بهترین راه برای مقابله با بحران دانست. . بحران انسانی در غزه.

این دهمین سفر آنتونی بلینکن به منطقه از زمان جنگ غزه است که با حمله حماس در 15 اکتبر آغاز شد.

هدف از این سفر تلاش دیگری برای نجات مذاکرات متوقف شده با میانجیگری مصر، قطر و ایالات متحده برای پایان دادن به مناقشه بود.

این نشست پس از انفجار هزاران پیجر و دستگاه های ارتباطی رادیویی متعلق به نیروهای حزب الله لبنان برگزار می شود.

واشنگتن به صراحت انفجار صدها دستگاه ارتباطی مورد استفاده اعضای داعش در سراسر لبنان را که منجر به ده ها شهید و هزاران زخمی شد، محکوم نکرد.

با این حال، روز چهارشنبه، کاخ سفید، مانند فرانسه، به همه طرف ها نسبت به تشدید درگیری هشدار داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از گفتگو با همتای فرانسوی خود، استفان سگورن، روز پنجشنبه بار دیگر خواستار خویشتن داری شد و گفت: فرانسه و آمریکا در خواستار خویشتنداری و توقف تشدید تنش به ویژه در مورد لبنان متحد هستند.

پیش از این خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که همزمان با افزایش بی سابقه بحران در خاورمیانه، نمایندگان بلندپایه دستگاه دیپلماسی فرانسه، آمریکا، بریتانیا، آلمان و ایتالیا نشستی فوق العاده در این کشور برگزار خواهند کرد. پاریس پنجشنبه 29 سپتامبر.

آنتونی بلینکن که به امید پیشرفت در مذاکرات آتش بس به قاهره سفر کرده بود، عازم پاریس شد.

پیش از این اعلام شده بود که حضور آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در این نشست قطعی شده است، اما وی در این نشست حضور نداشت و به گفته منابع دیپلماتیک، یک مقام دیگر در غیاب وی در این نشست حضور داشته است.

بلینکن در طول توقف چند ساعته خود در پاریس، علاوه بر دیوید لامی بریتانیایی، با استفان سگهورن و آنتونیو تاجانی وزرای خارجه فرانسه و ایتالیا دیدار خواهد کرد.

به گفته آنتونیو تاجانی، تقویت حمایت غرب از اوکراین در جنگ با روسیه ممکن است در دستور کار نشست روز پنجشنبه پاریس قرار گیرد. وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در کیف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

تحولات اخیر در لبنان می تواند تلاش های آمریکا برای دستیابی به آتش بس میان اسرائیل و حماس در غزه را به خطر بیندازد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *