بلینکن: ما سخت تلاش می‌کنیم تا به آتش بس در غزه دست یابیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

شفقنا: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) گفت که ایالات متحده هر روز سخت کار می کند تا آتش بس در نوار غزه دست یابد و راهی پیدا کند. به صلح و امنیت .

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) روز شنبه “نگرانی خود را نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و آمار وحشتناک تلفات در آنجا ابراز کرد.”

اظهارات بلینکن پس از آن بیان شد که همتای اندونزیایی وی، رتنو مارسودی، گفت که باید فوراً به صلح پایدار در غزه دست یافت.

المرسودی افزود: ما نمی توانیم همچنان چشمان خود را بر وضعیت وخیم انسانی در غزه ببندیم.

بلینکن از کشورهای آسه آن خواست تا برای رسیدگی به مسائلی مانند درگیری در غزه، اوکراین و برنامه موشکی کره شمالی با یکدیگر همکاری کنند.

بلینکن قبل از دیدار با همتای چینی خود در روز شنبه از وزرای خارجه آسه آن خواست تا برای مقابله با چالش‌هایی از جمله “اقدامات فزاینده و غیرقانونی” پکن در دریای چین جنوبی با یکدیگر همکاری کنند.

در بیانیه مشترکی که پس از دو روز نشست پشت درهای بسته در لائوس منتشر شد، این مجمع همچنین از اقدامات عملی نامشخص برای کاهش تنش در دریای چین جنوبی و جلوگیری از حوادث و محاسبات اشتباه استقبال کرد.

در این بیانیه آزمایش های موشکی کره شمالی به عنوان یک تحول نگران کننده توصیف شده و خواستار یافتن راه حل های مسالمت آمیز برای درگیری ها در غزه و اوکراین شده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *