بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل: اگر مانع ورود کمک‌ها شویم غزه‌ به زانو در می‌‌آید؛ بورل: مصداق تهییج برای جنایات جنگی است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اظهارات ایتامار بن گور، وزیر امنیت داخلی اسرائیل را نمونه ای از «تحریک به جنایات جنگی» توصیف کرد.

جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه وزرای راستگرای رژیم صهیونیستی مبنی بر قطع کمک های بشردوستانه به نوار غزه را محکوم کرد.

بورل در مقاله ای در سایت شبکه اجتماعی نوشت وی همچنین از اسرائیل خواست با حسن نیت در مذاکراتی که توسط ایالات متحده، قطر و مصر برای آتش بس فوری تسهیل می شود، شرکت کند.

گرسنگی دادن به مردم فلسطین و اشغال دائم نوار غزه

ایتامار بن گوئر، وزیر راستگرای امنیت داخلی اسرائیل در پستی در کانال 10 اعلام کرد که «تا زمانی که همه افراد ربوده شده آزاد نشوند». [اسرائیلی] آنها به خانه های خود بازنگشته اند، و کمک های بشردوستانه و سوخت باید در نوار غزه متوقف شود.

بن جیر در همین مقاله خواستار اشغال دائم غزه شد.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک هیئت اسرائیلی را برای شرکت در مذاکرات آتش بس با حماس و آزادی گروگان هایی که هنوز در غزه نگهداری می شوند، اعزام خواهد کرد.

این وزیر افراطی و جنجالی در دولت اسرائیل به رادیو 103 اف ام گفت: نشستن با حماس اشتباه است. [یعنی اینکه] آیا می خواهیم تسلیم آنها شویم؟

بن گوئر افزود: اگر سوخت را قطع کنیم، ظرف یک هفته زانو می زنند و اگر کامیون های کمک رسانی را متوقف کنیم، ظرف دو هفته زانو خواهند زد. چرا ما با آنها موافقیم، به خصوص چنین معامله غیر مسئولانه؟

اظهارات بن گور پس از آن بیان شد که بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل در یک کنفرانس مطبوعاتی در هفته گذشته اشاره کرد که قحطی عمدی غیرنظامیان فلسطینی “ممکن است موجه و از نظر اخلاقی توجیه شود.”

وی گفت: در واقعیت دنیای -، مشارکت در تجارت [شدید] جنگ ممکن نیست. هیچ کس در دنیا به ما اجازه این کار را نمی دهد [به مردم غزه] بیایید گرسنگی بکشیم و دو میلیون شهروند آن را از آب محروم کنیم، تا زمانی که انجام این کار تا زمانی که گروگان های ما آزاد نشوند، توجیه پذیر و اخلاقی است.

وی افزود: «اقدامات بشردوستانه از نظر اخلاقی موجه است – اما – ما در یک واقعیت خاص زندگی می‌کنیم و آن این است که برای این جنگ به مشروعیت بین‌المللی نیاز داریم».

بورل چنین اظهاراتی را که توسط دو وزیر تندرو در دولت اسرائیل صادر شد، نمونه ای از «تحریک به جنایات جنگی» توصیف کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *