بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه موقعی است؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟ چگونه بلیط ارزان تهیه کنیم؟ در دنیای هیجان انگیز سفر، خرید بلیط هواپیما با نازلترین قیمت برای هر مسافری حس لذت بخشی است. طبق نظریه چیپ ایر، 54 روز قبل از پرواز بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما است.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما یکی از مهمترین کارهایی است که در سفر باید انجام دهیم. این نوع خرید نیز مانند سایر خریدها دارای شرایط خاصی می باشد. همه ما به دنبال مزایای بیشتر و هزینه کمتر هستیم و طبیعتاً به دنبال این هستیم که چه زمانی بتوانیم بلیط خود را با بهترین قیمت و بهترین شرایط خریداری کنیم. اما زمان مناسب برای این خرید چه زمانی است؟ برای اطلاع از بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای خرید بلیط چارتر

قیمت بلیط پرواز چارتر در طول سال نوسانات زیادی دارد، بهتر است زمانی این نوع بلیط را خریداری کنید که تقاضا برای سفر کم است. این روزها برای مقاصد مختلف متفاوت است. با نزدیک شدن به زمان سفر، بلیط های هواپیما ارزان تر و مقرون به صرفه تر می شوند.

چه زمانی بلیط هواپیما بخریم؟

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان

خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله؛ بستگی به کلاس پرواز، مبدا و مقصد، نوع ایرلاین، نوع بلیط و غیره دارد. به طور کلی در روزهایی از سال مانند عید نوروز و تابستان حجم سفر و تقاضای بلیط هواپیما بیشتر است و در برخی از روزها مانند روزهای سرد زمستان این تقاضا کمتر است. اما با وجود این، این روزها هنوز راه هایی برای یافتن بلیط ارزان وجود دارد. در زیر راهکارهایی برای خرید بلیط ارزان هواپیما ارائه خواهیم داد.

سفر پایان فصل: اگر برای سفر عجله ندارید، سعی کنید در پایان فصل به سفر بروید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در تابستان به شمال ایران سفر کنید، به جای اواخر تیر و مرداد، اوایل شهریور را انتخاب کنید. در این زمان از ازدحام جمعیت کاسته شده و قیمت بلیط ها نیز بسیار کاهش می یابد.

از منشورهای لحظه آخری استفاده کنید: می توانید منتظر بلیط های لحظه آخری پرواز باشید. این بلیط ها معمولا با قیمت های بسیار پایین تری فروخته می شوند.

پروازهای غیر مستقیم: گاهی اوقات، پروازهای بدون توقف ممکن است ارزان تر از پروازهای مستقیم باشند. به عنوان مثال، اگر قصد پرواز به استانبول را دارید، می توانید به جای پرواز مستقیم، با توقف در آنکارا به مقصد خود برسید.

رزرو بلیط در اواسط هفته: قیمت بلیط در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات بیشتر از روزهای اواسط هفته است. بنابراین، اگر در روزهای شلوغ سفر می کنید، سعی کنید بلیط خود را از دوشنبه تا چهارشنبه رزرو کنید که خلوت تر است.

مزایده های هواپیمایی زیر: برخی از خطوط هوایی در پایان فصل یا برای رویدادهای خاص حراج های فصلی برگزار می کنند. می توانید از این فرصت های طلایی برای خرید بلیط ارزان در فصل های شلوغ استفاده کنید.

جستجو و مقایسه قیمت بلیط در وب سایت ها و برنامه های مختلف: وب سایت ها و اپلیکیشن های زیادی برای جستجوی بلیط هواپیما وجود دارد. از این ابزارها برای مقایسه قیمت بلیط در خطوط هوایی مختلف استفاده کنید و ارزان ترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما داخلی

برای پروازهای داخلی بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما معمولا 4 تا 8 هفته قبل از پرواز است. در این دوره، خطوط هوایی ممکن است برای پر کردن صندلی‌های خالی تخفیف‌های ویژه ارائه دهند. البته این مدت بسته به شهرها متفاوت است. به عنوان مثال بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد در فصل زمستان است. تقاضای بلیط هواپیما در برخی شهرهای کشور در بازه زمانی مشخص مانند جشنواره ها و رویدادهای مختلف افزایش می یابد و به همین دلیل قیمت بلیت این روزها برای این شهرها نیز افزایش می یابد. بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان داخلی معمولاً ماه های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن است.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما داخلی

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی

اگرچه برخی از بلیط های خارجی در آخرین لحظه ارزان می شوند، اما خطر از دست دادن پرواز وجود دارد. بنابراین بهتر است بلیط پروازهای خارجی را ۲ تا ۴ ماه قبل از سفر تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر خرید بلیط خود را به روزهای آخر موکول کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. در برخی روزها مانند اربعین، قیمت بلیط هواپیماهای خارجی به قدری بالا می رود که مجبور می شوید بلیط هواپیما خود را از چند هفته قبل رزرو کنید. در ادامه بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی

اوایل فوریه تا قبل از روز ولنتاین (اواسط فوریه)

پس از تعطیلات کریسمس (18 دسامبر تا 12 فوریه)

بهار و پاییز (به استثنای تعطیلات نوروز و تعطیلات اسفند و فروردین)

دو هفته اول دسامبر (11 تا 24 دسامبر)

چه روز و چه ساعتی بلیط هواپیما بخریم؟

قیمت بلیط هواپیما معمولا در طول هفته ثابت است اما در روزهای شنبه و پنج شنبه به دلیل تقاضای بالا قیمت آن اندکی افزایش می یابد. تقاضای سفر معمولاً در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات بیشتر است. این امر منجر به افزایش قیمت بلیط هواپیما می شود. بنابراین، در صورت امکان، بلیط خود را برای اواسط هفته (دوشنبه تا چهارشنبه) رزرو کنید. علاوه بر روزهای هفته، زمان پرواز نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار است. پروازهای اوایل صبح یا اواخر شب معمولا ارزان تر از پروازهای ظهر هستند. برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب می توانید به سایت کسادک 24 مراجعه کنید.

اکنون که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما و ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما را می دانید، چه زمانی را برای سفر و خرید بلیط هواپیما انتخاب می کنید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *