بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: واحد اطلاعات اکونومیست 173 شهر در سراسر جهان را در سال 2024 بر اساس پنج عامل کلیدی از جمله مراقبت های بهداشتی، فرهنگ، محیط زیست، ثبات، زیرساخت ها و آموزش رتبه بندی کرد.

وین به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان برای بازدید شناخته می شود و همچنین می تواند مکانی منحصر به فرد برای زندگی باشد. این شهر اتریشی بار دیگر در رتبه بندی سالانه واحد اطلاعات اکونومیست به عنوان قابل زندگی ترین شهر جهان شناخته شده است.

بر این اساس، وین برای سومین سال متوالی در صدر این فهرست قرار گرفت و در چهار مورد از پنج امتیاز بالاترین امتیاز را کسب کرد. امتیاز این شهر در زمینه فرهنگ و محیط زیست به دلیل عدم برگزاری مسابقات ورزشی کمتر بود.

پس از پایتخت اتریش، یکی دیگر از پایتخت های اروپایی، شهر کپنهاگ دانمارک، جایگاه دوم خود را حفظ کرد و شهر زوریخ سوئیس از رتبه ششم به رتبه سوم این فهرست صعود کرد.

شهر ملبورن استرالیا که سال گذشته رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود در رتبه چهارم بهترین شهر جهان قرار گرفت و شهرهای کلگری کانادا و ژنو سوئیس در رتبه پنجم قرار گرفتند.

شهرهای ونکوور کانادا و سیدنی استرالیا به طور مشترک در رتبه هفتم قرار گرفتند. اوزاکای ژاپن و اوکلند نیوزلند فهرست ده شهر برتر جهان را تکمیل می کنند و در رتبه نهم کلی قرار دارند.

در حالی که 30 شهر اروپای غربی به طور میانگین امتیاز 92 از 100 را کسب کردند، منطقه شاهد کاهش کلی در امتیازات ثبات و امنیت بود. دلیل این کاهش «افزایش حوادث اعتراضی» و جنایات است.

مهمترین شهرهای آمریکا

در مورد بهترین شهرهای ایالات متحده، هونولولو در هاوایی بیست و سومین شهر در لیست است. آتلانتا و جورجیا با چهار رتبه در رده بیست و نهم قرار گرفتند.

لس آنجلس در رتبه 58 و نیویورک در رتبه 70 قرار دارند.

آمریکای شمالی بالاترین میانگین امتیاز را در حوزه «آموزش» داشت. با این حال، به دلیل «بحران شدید مسکن» که چندین منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، امتیاز «زیرساخت» کانادا کمتر از سال گذشته بود.

در رابطه با مقرون به صرفه بودن مسکن، این گزارش می گوید: «وضعیت به ویژه در استرالیا و کانادا نگران کننده است، جایی که در دسترس بودن املاک اجاره ای کم است و قیمت خرید با وجود افزایش نرخ بهره همچنان در حال افزایش است.»

ونکوور در میان 10 شهر برتر جهان برای زندگی قرار دارد، اما تورنتو در سال 2023 از رتبه نهم به دوازدهم سقوط کرده است.

لندن، پایتخت بریتانیا، در رتبه چهل و پنجمین شهر قابل زندگی در جهان قرار دارد.

مهمترین شهرهای آسیایی

در میان شهرهای آسیایی، هنگ کنگ به لطف «ثبات» و «مراقبت های بهداشتی» با بیشترین افزایش امتیاز از رتبه 61 به 50 رسید.

شهرهای امارات متحده عربی بیشترین افزایش نتایج را در سال جاری داشته اند و ابوظبی و دبی در صدر فهرست قرار دارند و ریاض، جده و الخبر در عربستان سعودی نیز به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته اند.

این در حالی است که شهر تل آویو اسرائیل به دلیل جنگ بین اسرائیل و حماس سقوط بیشتری کرد و در رتبه 112 قرار گرفت.

پارسالی باتاچاریا، معاون مدیر صنعت در اکونومیست گفت: «استانداردهای زندگی جهانی در سال گذشته اندکی افزایش یافته است، اما خطرات قابل توجهی برای ثبات باقی مانده است.

تورم بالا، نرخ بهره بالا و سایر مشکلات اقتصادی منجر به اعتراضات مکرر در سراسر جهان شده است.

بدترین شهرهای جهان

بر اساس این مطالعه، هیچ یک از چهار شهر انتهای جدول تا سال 2023 بهبودی نداشته اند و دمشق در سوریه همچنان شهری با کمترین کاهش در جهان است و پس از آن طرابلس در لیبی، الجزیره در الجزایر و لاگوس قرار دارند. در نیجریه

بهتاچاریا: “از زمان انجام این تحقیق، موارد بیشتری از ناآرامی‌ها و اعتراضات مدنی در سراسر جهان مانند اعتراضات دانشگاهی در ایالات متحده وجود داشته است که نشان می‌دهد استرس زندگی ادامه دارد و بعید است در آینده نزدیک کاهش یابد.” گفت. او اضافه کرد.

شایان ذکر است که در خلاصه این گزارش 13 صفحه ای، خبری از تهران یا هیچ شهر دیگری از ایران نشده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *