به بهانه حضور برادران محمدی در استقلال و پرسپولیس؛ جدال خانوادگی در قلمرو سرخابی‌ها

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: این در حالی است که در این فصل شاهد تقابل بازیکنان المحمدی در استقلال و پرسپولیس خواهیم بود که در دهه های گذشته بارها تکرار شده است.

بامداد یکشنبه باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرد که با میلاد مهمتی به توافق رسیده و مدافع فصل گذشته آدینا دمیر اسپور ترکیه در فصل جدید با پیراهن قرمز بازی خواهد کرد.

میلاد محمدی پس از 8 سال بازی در تیم های اروپایی که تابستان گذشته دوقلوش مهرداد بردار به استقلال پیوست، به فوتبال ایران بازگشت. حالا بردران محمدی که 8 سال پیش با راه آهن همبازی بود برای دو تیم حریف که رقبای سنتی هستند بازی می کند.

حالا میلاد و مهرداد محمدی دو بازیکن دیگر هستند که برای تیم های قرمز و آبی پایتخت به مصاف یکدیگر خواهند رفت. میلاد با پیراهن پرسپولیس و مهرداد با پیراهن استقلال و به همین دلیل بسیاری شمارش معکوس را برای تماشای نبرد نکیلین مقابل یکدیگر در دربی های لیگ بیست و چهارم آغاز کرده اند.

برادر را در چهره

میلاد و مهرداد محمدی دو بازیکن اول فوتبال ایران نیستند که در دو تیم مختلف به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در اواخر دهه 40 حسین و علی گازیچار با لباس استقلال و پرسپولیس مقابل هم قرار گرفتند. چند سال بعد، در دهه 50، فریدون و مسعود معینی که حالا 80 ساله هستند، دو بازیکن دیگری بودند که برای پرسپولیس و استقلال مقابل هم بازی کردند.

در اواسط دهه شصت تجربه دیگری برای تقابل برادران در تیم های استقلال و پرسپولیس ثبت شد. شاهین و شاهرخ بیانی، دو برادری که در ابتدا در استقلال همبازی بودند اما بعداً از هم جدا شدند. شاهرخ یک فصل به پرسپولیس رفت تا در دربی به مصاف برادرش شاهین شود که همچنان لباس آبی بر تن داشت.

به بهانه حضور برادران محمدی در استقلال و پرسپولیس؛ دعوای خانوادگی در سرزمین سرخابی ها

مرتضی و مهدی ونونی زاده دیگر بازیکنانی بودند که در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 مقابل هم قرار گرفتند. مرتضی در دربی پرسپولیس مقابل مهدی در استقلال بازی کرد.

حالا پس از گذشت نزدیک به 22 سال، بار دیگر دو برادر در استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر می روند و تقابل برادران المحمدی یکی از جذابیت های لیگ بیست و چهارم خواهد بود.

به چشمان رقیبش نگاه کرد

فریدون معینی که در دهه 50 برای پرسپولیس مقابل مسعود بازیکن استقلال بازی می کرد در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: آن زمان رقابت به معنای رقابت نبود، همه چیز دوستانه بود. در زمین ما تمام تلاش خود را کردیم تا تیم پیروز شود اما وقتی بازی تمام شد همه با هم دوست بودیم و به هم احترام می گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه در دربی به رقیب خود نگاه می کند، افزود: حس خاصی نداشتم اما او به عنوان رقیب مقابل من بود.

معینی درباره واکنش والدینش به بازی برادران در تیم های حریف گفت: آن زمان هم مثل الان خانواده علاقه ای نداشتند بچه هایشان به ورزش بروند و به همین دلیل علاقه نداشتند برادران در تیم های مقابل بازی کنند. ، بحثی در کار نبود. البته من و برادرم با هم نمی خواندیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *