بورل خواستار آتش بس فوری در غزه و لبنان شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر خواستار آتش بس فوری در غزه و لبنان شد.

جوزپ بورل در یک کنفرانس مطبوعاتی با متخصصان رسانه در لوکزامبورگ گفت: – صبح، قبل از ریاست جلسه شورا، میزبان دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا هستم. من از دیوید دعوت کردم تا درباره مسائل و چالش های امنیتی پس از انتخابش به عنوان وزیر خارجه بریتانیا صحبت کند.

وی با اشاره به اینکه مسائل امنیتی و چالش های متعدد انگلیس و اتحادیه اروپا را تهدید می کند، افزود: ما همسایه و شریک یکدیگر هستیم، منافع مشترک داریم، در کنار اوکراین در مقابل روسیه ایستاده ایم، از منشور سازمان ملل حمایت می کنیم و نگران خشونت هستیم. . در خاورمیانه، هر دو طرف خواستار آتش‌بس فوری در لبنان و غزه هستند و ما معتقدیم که در این لحظات تاریک و با توجه به چالش‌های فراوان در سراسر جهان، قاره قدرتمند اروپا به یک مشارکت قوی نیاز دارد.

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: دو طرف خواستار تقویت همکاری ها در حوزه امنیتی و دفاعی هستند زیرا چالش های امنیتی که با آن مواجه هستیم فراتر از مرزهای ما است.

بر اساس برنامه اعلام شده، نشست ماهانه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا از ساعت 9:30 صبح – (به وقت مرکزی) با دستور کار بررسی آخرین تحولات جنگ اوکراین آغاز می شود. وزیر امور خارجه انگلیس در یک ناهار کاری با دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا دیدار و درباره تحولات بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد و سپس ساعت 14 جلسه شورا به دنبال برنامه تحولات خاورمیانه خواهد بود.

پیتر استانو، سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفیل) اولویت در نشست بعدی شورای وزیران خواهد بود.

وی روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بروکسل گفت: ماموریت یونیفل بسیار مهم است و سربازان 16 کشور عضو اتحادیه اروپا در این ماموریت حضور دارند. همانطور که نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی) و مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرده اند، حملات به سپاه صلح سازمان ملل غیرقابل قبول است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفیل نامیده می شوند، در منطقه مرزی جنوبی لبنان با سرزمین های اشغالی شمالی مستقر هستند. تاکنون تعدادی از نیروهای حافظ صلح در اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند و این موضوع با محکومیت های گسترده ای در جهان مواجه شده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *