بورل: درگیری به کرانه باختری و قدس گسترش یافته/ گسترش خشونت در کرانه باختری، نشان دهنده وجود درگیری در داخل جامعه اسرائیل است/ شش ماه پیش درباره روز بعد از غزه صحبت می‌کردیم؛ – درباره آتش‌بس جزئی صحبت می‌کنیم که اجرا نمی‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بی تفاوتی اسرائیل و حماس نسبت به رنج غزه انتقاد کرد.

بورل با بیان اینکه اسرائیل و حماس نسبت به رنج غزه بی تفاوت هستند، گفت: درگیری که از غزه آغاز شد به کرانه باختری و اورشلیم نیز کشیده شده است.

جوزپ بورل تاکید کرد: گسترش خشونت در کرانه باختری نشان دهنده عدم تمایل به پایان دادن به جنگ و وجود درگیری در جامعه اسرائیل است. اوضاع در کرانه باختری روز به روز بدتر می شود و برخی با اظهارات نژادپرستانه بر آتش دامن می زنند.

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: من به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد دادم تا فهرست تحریم ها را به وزرای اسرائیلی اضافه کنند، اما در این مورد اتفاق نظر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: فعالیت های سازمان ملل متوقف شد و میزان کمک های بشردوستانه دریافتی در تیرماه کمترین میزان از ابتدای جنگ بوده است.

به گفته بورل، بیش از 85 درصد از جمعیت غزه مجبور به ترک خانه های خود شده اند و وضعیت در آنجا به شدت وخیم است و امدادگران در حال کشته شدن هستند.

جوزپ بورل همچنین تایید کرد که اتحادیه اروپا نشستی در سطح بالا درباره وضعیت خاورمیانه برگزار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شش ماه پیش از فردای غزه صحبت می کردیم و – درباره آتش بس جزئی صحبت می کنیم که اجرایی نمی شود.

وی همچنین افزود: اظهارات وزرای تندرو اسرائیل در خصوص ساخت کنیسه در مسجدالاقصی را دنبال می کنیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *