بیانیه کشور‌های عضو گروه هفت: خرید موشک‌های بالستیک ایران [توسط روسیه] را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنیم / انتقال موشک‌های بالستیک، پهپاد‌ها و فناوری‌های مرتبط تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا است / بر تعهد خود مبنی بر پاسخگویی تهران به دلیل حمایت غیرقابل قبول خود از جنگ روسیه در اوکراین ثابت قدم می‌مانیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: کشورهای عضو گروه 7 با پافشاری بر اتهامات علیه ایران بیانیه ای علیه ایران صادر کردند.

کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا یا کشورهای عضو گروه 7 بر اساس ادعای رد شده مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری ایران به روسیه و استفاده از این سلاح‌ها در اوکراین. جنگ، علیه صادرات ایران بیانیه صادر کرد.

در ابتدای بیانیه گروه 7 آمده است: «ما وزیران امور خارجه گروه 7 (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا) و نماینده عالی کشورهای گروه 7 (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا) و نماینده عالی کشورهای گروه 7 (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده)، اتحادیه اروپا به شدت با صادرات ایران و روسیه به ایران مخالف است. خرید موشک های بالستیک از ایران و ما ممکن است این را محکوم کنیم.

گروه 7 و اتحادیه اروپا در ادامه بیانیه خود بدون ارائه هیچ مدرک روشنی افزودند: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران علیرغم درخواست‌های مکرر بین‌المللی برای توقف صادرات، به انتقال تسلیحات به روسیه ادامه داده است و این نشان می‌دهد که حمایت نظامی ایران را بیشتر می‌کند. ” جنگ روسیه علیه اوکراین

گروه 7 و اتحادیه اروپا بار دیگر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی را متهم کردند و مدعی شدند: «روسیه از سلاح‌های ایرانی مانند پهپادهای ایرانی برای کشتن غیرنظامیان اوکراینی و ضربه زدن به زیرساخت‌های حیاتی آنها استفاده کرده است.» قوانین، از جمله منشور سازمان ملل متحد».

کشورهای عضو گروه 7 در ادامه اعلام کردند: ایران باید فوراً تمام حمایت‌های خود از جنگ غیرقانونی و غیرموجه روسیه علیه اوکراین و انتقال موشک‌های بالستیک، پهپادها و فناوری‌های مرتبط را که تهدیدی مستقیم برای مردم اوکراین و همچنین امنیت اوکراین است، متوقف کند. ” اروپا و در سطح بین المللی گسترده تر، آن را متوقف کنید.

این گروه در پایان افزود: ما بر تعهد خود برای پاسخگویی ایران به دلیل حمایت غیرقابل قبولش از جنگ غیرقانونی روسیه در اوکراین که امنیت جهانی را بیشتر تضعیف می کند، ثابت قدم می مانیم. وی افزود: در راستای اظهارات قبلی خود در این زمینه، اکنون با اقدامات مهم جدید پاسخ داده ایم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *