بیوگرافی و زندگینامه اما واتسون/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

تبلیغات بنری


ریشه اما واتسون ترکی و انگلیسی است، اما او در 15 آوریل 1990 در پاریس، فرانسه به دنیا آمد. مادر و پدر اما، ژاکلین لوسبی و کریس واتسون، هر دو وکلای ایالتی بریتانیا هستند.

یکی از مادربزرگ های اما واتسون اهل فرانسه بود، بنابراین او تا پنج سالگی در فرانسه بزرگ شد.

اما وقتی او پنج ساله بود، والدینش طلاق گرفتند و اما واتسون به همراه مادر و برادرش به آکسفوردشایر انگلستان بازگشت. اما واتسون یک برادر کوچکتر به نام الکساندر، یک برادر ناتنی از پدر بیولوژیکی خود به نام توبی و دو خواهر ناتنی از پدر بیولوژیکی خود به نام های نینا و لوسی دارد.

علاقه اما واتسون به بازیگری به زمانی برمی گردد که او تنها شش سال داشت و به همین دلیل وارد مدرسه هنرهای تئاتر استیج کوچ در آکسفورد شد. او آواز، بازیگری و رقص را آموخت و در نمایش های مدرسه اجرا کرد. واتسون در هفت سالگی موفق شد در مسابقه شعر Desi Pratt در رده سنی خود اول شود.

اما واتسون او قبل از بازی در سریال پرفروش هری پاتر هرگز به صورت حرفه ای بازی نکرده بود. هنگامی که اولین فیلم از این مجموعه، هری پاتر و سنگ جادو، در نوامبر 2001 اکران شد، او تنها 11 سال داشت و هشت بار برای نقش هرمیون گرنجر تست بازیگری داده بود.

اما واتسون او پس از اتمام دبیرستان، برای بازی در یکی از فرنچایزهای هری پاتر در سال 2009 مرخصی تحصیلی گرفت و سپس تحصیلات خود را ادامه داد. او در رشته ادبیات انگلیسی دانشگاه برون پذیرفته شد. اما به دلیل مشغله کاری و مشغله های بازیگری مجبور شد دو ترم از دانشگاه مرخصی بگیرد. بالاخره بعد از 5 سال توانست از دانشگاه فارغ التحصیل شود.

موقعیت اجتماعی و علایق

اما واتسون مجرد است. او به ورزش و رقص بسیار علاقه دارد، تنیس و بازی های سنگی را دوست دارد و از ماهیگیری لذت می برد. او اغلب اوقات فراغت خود را به بازی های تنیس روی میز و بازی های رایانه ای می گذراند.

فعالیت های بشردوستانه

اما واتسون فعالیت های زیادی را با هدف ارتقای سطح تحصیلی دختران انجام داده است، به همین دلیل در جولای 2014 به عنوان سفیر حسن نیت برای زنان سازمان ملل انتخاب شد. او همچنین در سال 2018 نزدیک به 1 میلیون پوند برای جلوگیری از آزار جنسی پرداخت کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *