بیوگرافی و زندگینامه برنیس بژو/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام: برنیس بیگوت

تاریخ تولد: 7 ژوئیه 1976، بوئنوس آیرس، آرژانتین

ملیت: فرانسوی

سال فعالیت: 1372 تا به –

همسر: میشل آزاناویسوس

تعداد فرزندان: 2

بیوگرافی شخصی

برنیس بژو بازیگر آرژانتینی متولد 7 جولای 1976 در بوینس آیرس است و فعالیت هنری خود را از سال 1993 آغاز کرد.

پدرش میگل کارگردان و مادرش سیلویا وکیل است.

Beaujolais در سال 2007

او به همراه خانواده اش به فرانسه مهاجرت کرد. برنیس بژو هنگام حضور در یک فیلم جاسوسی با کارگردان میشل هازانکوویکا آشنا شد و پس از آن ازدواج کردند و صاحب دو فرزند به نام‌های لوسین و گلوریا شدند. برنیس بژو در سال 2001 برای اولین بار در فیلم آمریکایی A Knight's Tale جلوی دوربین رفت و وارد عرصه هنری شد…

Beaujolais در سال 2013

زندگی هنری

این بازیگر با بازی در فیلم داستان یک شوالیه و فیلم صامت آرتیست به شهرت رسید.

او برای فیلم The Artist نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و برای این فیلم جایزه سزار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

بوگو در آخرین فیلم کارگردان اصغر فرهادی که محصول سال 2013 بود ایفای نقش کرد و برای این نقش برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن 2013 شد.

در زیر مصاحبه ای که می خوانید در ویژه نامه «گذشته» جشنواره کن منتشر شده است.

برنیس در مورد این سناریو می گوید:

فیلمنامه را دریافت کردم و آن را مانند یک جواهر نگه می دارم

اولین ملاقات شما چگونه بود؟
دو ساعت قبل از پرواز همدیگر را دیدیم. تا به حال برای بازی در فیلمی چنین تستی نداشته ام. فرهادی به دنبال چیز خاصی در صورت من بود. من نمیدونستم این چیه بعد یک تکه پنبه در دهانم گذاشتند. کمی پیشانی ام را تیره کردند و گوشه های چانه ام را کار کردند تا جایی که به گریمور گفتم اگر قرار است اینقدر چهره من را تغییر دهند، شاید باید سراغ بازیگر دیگری بروند. ما در آن روز امتحان خیلی کم صحبت کردیم، چه رسد به شخصیت فیلم، و وقتی رفتم تقریباً هیچ چیز در مورد نقش یا داستان فیلم نمی دانستم.

در مورد شخصیت چی بگم؟
او گفت این داستان زنی با دو فرزند است که عاشق مردی می شود که یک فرزند دارد و مجبور می شود از مرد دیگری طلاق بگیرد. از من پرسید که آیا مادر هستی و من گفتم بله. من دو فرزند دارم و همسرم دو فرزند از ازدواج قبلی خود دارد. خب حالا من یک مادر چهار فرزند هستم! به او گفتم که می توانم زندگی ام را با داستان فیلم شما مرتبط کنم یا حداقل به دنبال شباهت هایی بین این دو باشم.

آیا این برخوردها به قول شما باعث وسواس شما در مقابل دوربین می شود؟
بیشتر می ترسیدم از متن و داستان خسته شوم. وقتی فیلمبرداری شروع شد انگار فیلم را قبلا بازی کرده بودم و برایم تمام شد! در فیلم ها، اولین فرآیند تدوینی که اتفاق می افتد، راف کات است. احساس می کردم خودم را بریده ام. وقتی بازیگر هستید، همیشه نگران این هستید که حس همزمانی خود را از دست بدهید، اما من متوجه شدم که از طریق این کار مقدار زیادی از این همزمانی را تجربه کردم. فقط به این دلیل بود که شما نقش را کاملاً درک می کردید و ذهن شما از چیزهای دیگر دور بود.

اصغر فرهادی فرانسه بلد نیست. این چه تغییری در صحنه ایجاد خواهد کرد؟
در این دو ماهی که تمرین کردیم، واقعاً به مترجممان آرش عادت کردیم. او واقعاً کار استثنایی انجام داد و همه چیز را به معنای مطلق ترجمه کرد. مثلاً وقتی فرهادی گفت: «برو چپ… ببخشید منظورم راست بود» دقیقاً همین را کلمه به کلمه ترجمه می کرد. او واقعاً صدای فرهادی شده است. در ابتدا کمی گیج کننده بود، اما با گذشت زمان کاملاً فراموش کردیم که فرهادی نمی تواند فرانسوی صحبت کند. از طرف دیگر فرهادی از زبان بدنش کمک زیادی می کند و ژست های متفاوتی دارد. حتی نیازی به ترجمه آرش نداشتم. کاملا فهمیدم فرهادی چه کار می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *