بیوگرافی و زندگینامه سوسن تسلیمی/ از این بازیگر چه می دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام و نام خانوادگی: سوزان تسلیمی

تاریخ تولد: بهمن 1328

محل تولد: رشت

حرفه: بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما

وضعیت تأهل: مجرد

عکس های سوزان تسلیمی, عکس های سوزان تسلیمی, بیوگرافی سوزان تسلیمی

تصویری از دوران نوجوانی و جوانی سوزان تسلیمی

بیوگرافی سوزان تسلیمی

سوزان در بهمن 1328 در شهر رشت به دنیا آمد. او در خانواده ای بزرگ شد که عاشق سینما و فرهنگ بودند. پدرش خسرو تسلیمی مدیر تولید و تهیه کننده و مادرش منیره آخوندیا بازیگر بود. برادرش سیروس تسلیمی فیلمنامه نویس، تهیه کننده و بازیگر است.

او فعالیت خود را به عنوان بازیگر تئاتر از سال 1350 آغاز کرد و سپس در همان رشته تحصیل کرد. او در دوران دانشجویی با مشاهیری چون داریوش فرهنگ، هرمز هدایت، مهدی هاشمی، بیژن مفید و بهرام بیضایی همکاری داشت. او اولین بار در سال ۱۳۵۷ وارد سینما شد و در فیلم جنگ باندی تارا کری به کارگردانی بهرام بیضایی ایفای نقش کرد.

در سال های ابتدایی کارش که وارد تئاتر شد با داریوش فرهنگ آشنا شد و همین آشنایی منجر به ازدواج آنها شد.

آغاز فعالیت سوزان تسلیمی در عرصه تئاتر

عکس های سوزان تسلیمی عکس سوزان تسلیمی

عکس سوزان تسلیمی

سوزان تسلیمی در سال 1350 به گروه تئاتر حرفه ای پیوست و زیر نظر آرپی آوانسیان بازیگری تئاتر را فرا گرفت. سپس وارد رشته تئاتر در دانشگاه هنرهای زیبای تهران شد و در سال 1352 در این رشته فارغ التحصیل شد.

مهاجرت سوزان تسلیمی به سوئد

در سال ۱۳۴۵ از بازی در فیلم «شاید وقتی دوباره» به کارگردانی بهرام بیضایی منع شد و برای ادامه فعالیت در این عرصه هنری چاره ای جز مهاجرت از ایران نداشت. به این ترتیب او تصمیم به مهاجرت از ایران می گیرد و ایران یکی از بازیگران با استعداد خود را از دست داده است.

وی پس از ورود به سوئد در فیلم مراز به کارگردانی رضا پارسا مشغول به کار شد. اما بعد از آن بیشتر به بازیگری، نمایشنامه نویسی و آموزش تئاتر می پردازد.

زندگی شخصی سوزان تسلیمی و ازدواج

سوزان تسلیمی در سال های ابتدایی بازیگری با داریوش فرهنگ در گروه تئاتر آشنا شد و همین آشنایی منجر به ازدواج آنها شد. آنها صاحب یک دختر به نام توکا شدند که پس از چند سال به دلیل تصمیم سوزان برای مهاجرت به اروپا در سال 1366 از هم جدا شدند و خودش می گوید دلیل این جدایی اختلاف سلیقه بوده است.

سوزان تسلیمی پس از بازی در فیلم مرگ یزد جرد، تئاتر ایران را برای همیشه ترک می کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *