بیوگرافی و زندگینامه لیام نیسون/ از این بازیگر چه می دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بیوگرافی

لیام جان نیسون معروف به لیام نیسون در 7 ژوئن 1952 در ایرلند شمالی به دنیا آمد. مادرش کاترین آشپز و پدرش برنارد نیسون سرایدار مدرسه بود. لیام از 9 سالگی به طور منظم در کلاس های بوکس شرکت می کرد و در نوجوانی چندین عنوان کسب کرد. او تحت تأثیر محمد علی کلی قصد داشت یک بوکسور حرفه ای شود اما در سال های پایانی تحصیل راه خود را برای همیشه از بوکس جدا کرد تا بازیگر شود. در سال 1971، لیام نیسون برای تحصیل در علوم کامپیوتر به دانشگاه کوئینز بلفاست رفت، اما خیلی زود ترک تحصیل کرد و به یک کالج تربیت معلم در نیوکاسل رفت. دو سال بعد به زادگاهش بازگشت و در تئاتر بلفاست ایفای نقش کرد. اولین نقش آفرینی لیام نیسون در فیلم مذهبی پیشرفت زائر در سال 1978 بود. همچنین دنباله این فیلم با نام کریستیانا با بازی لیام نیسون در سال 1979 تولید و پخش شد.

علاقه به بازیگری

علاقه لیام نیسون به بازیگری از دوران کودکی در او ریشه دوانده بود. او در مدرسه سنت پاتریک، بالیمن، تحصیل کرد، جایی که استعداد و علاقه او به هنرهای نمایشی شکوفا شد. شرکت او در نمایش های مدرسه جرقه ای زد که بعدها مسیر زندگی او را تغییر داد.

رویای بوکسوری که به صحنه نمایش راه یافته است

لیام نیسون علاوه بر علاقه به بازیگری، در جوانی به بوکس علاقه داشت و حتی مدتی این ورزش را به طور جدی دنبال کرد. با این حال، سرنوشت چیز دیگری برای او در نظر گرفته بود. قدرت بدنی و جثه ای که از دوران بوکس خود به دست آورد، در نهایت به او به عنوان یک بازیگر کمک کرد و به او در بازی در نقش های اکشن کمک کرد.

بیوگرافی لیام نیسون

ازدواج و از دست دادن همسر

لیام نیسون در سال 1978 با بازیگر مشهور بریتانیایی ناتاشا ریچاردسون ازدواج کرد. آنها دو پسر به نام های مایکل و دانیل دارند. اما در سال 2009، ناتاشا ریچاردسون پس از سقوط در یک تصادف اسکی جان خود را از دست داد. این رویداد غم انگیز ضربه سختی به لیام نیسون و خانواده اش زد.

فعالیت ها خیرینه

لیام نیسون به عنوان یک بشردوست در بسیاری از فعالیت های خیریه شرکت دارد. او از سازمان هایی مانند یونیسف و صلیب سرخ حمایت می کند و برای کمک به کودکان نیازمند در سراسر جهان کار می کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *