بیوگرافی و زندگینامه ناتالی پورتمن/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام: ناتالی هرشلاگ

تاریخ تولد: 9 ژوئن 1981 – اورشلیم

ملیت: اسرائیل – ایالات متحده آمریکا

تحصیلات: فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد در رشته روانشناسی و مدرک کارشناسی ارشد در همین رشته از دانشگاه عبری اورشلیم

حرفه: بازیگر، کارگردان سینما

سالهای فعالیت: 1372 تا به امروز

همسر: بنجامین ملبی (2012-2024)

تعداد فرزندان: 2

بیوگرافی شخصی

ناتالی پورتمن یکی از بازیگران توانمند سینمای هالیوود است که از کودکی با بازی در نقش لئون همه را شگفت زده کرده است.
ناتالی هرشلاگ در 9 ژوئن 1981 در اورشلیم در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. نام ناتالی برگرفته از کلمه سنتی عبری است که البته بعدها به ناتالی پورتمن تغییر یافت و در حال حاضر او را به این نام می شناسند. او که بازیگر و تهیه کننده است، تنها پسر شلی و آونر است.

خانواده پدری او در جنگ جهانی دوم سابقه عجیبی داشتند. از پدربزرگ و مادربزرگش که والدین خود را در جریان نسل کشی آشویتس از دست دادند تا یکی از بستگان پدری ناتالی که با وجود ملیت رومانیایی اش، در طول جنگ جهانی دوم به عنوان جاسوس یهودی برای سرویس اطلاعاتی بریتانیا کار می کرد.

او به عنوان تنها فرزند والدینش شناخته می شود و مادرش در کنار او به عنوان بازیگر فعالیت می کند. وقتی تازه متولد شد، ابتدا به واشنگتن، ایالات متحده آمریکا و سپس به کانکتیکات، ایالت نیوانگلند مهاجرت کرد. در آمریکا آنها را شمال شرقی این کشور می دانند و تا سال 1990 ماندند و در نهایت به لانگ آیلند نقل مکان کردند.

بیوگرافی ناتالی پورتمن از لئون تا دنیای سینمایی مارول - جیمفا

ناتالی از دوران کودکی با اینکه در آمریکا زندگی می کرد، بنا به تصمیم والدینش در مدرسه یهودی رفت و با تحصیل در تئاتر و به قول خودش از دوران جوانی به دنبال باله و هنرهای نمایشی نیز رفت. بر خلاف همسن و سال های خود، او می دانست که به چیزی علاقه مند است که چه زمینه هایی را باید دنبال کند؟

در سن 10 سالگی، زمانی که ناتالی و خانواده اش در رستورانی مشغول خوردن پیتزا بودند، یک آژانس مدلینگ از او دعوت کرد تا به عنوان مدل کودک کار کند. در حالی که او این پیشنهاد را رد کرد، به تدریج در کلاس های تئاتر شرکت کرد تا در نهایت برای اولین نمایش آف برادوی خود تست بازیگری بدهد. یک تست بازیگری، او و بریتنی اسپیرز را در نقش لورا بل باندی، بازیگر پشتیبان قرار داد.

پس از 6 ماه اجرای این نمایش و حضور ناتالی پورتمن به عنوان بازیگر پشتیبان، برای فیلم اکشن-درام لوک بسون لئون: حرفه ای تست داد و برای ایفای نقش دختری به نام ماتیلد انتخاب شد. این نقشی بود که زندگی او را برای همیشه تغییر داد و او تصمیم گرفت برای حفظ حریم خصوصی خود و دوری از سر و صدای رسانه ها از نام “پورتمن” استفاده کند و از همان سال به نام ناتالی پورتمن مشهور شد.

بیوگرافی ناتالی پورتمن از لئون تا دنیای سینمایی مارول - جیمفا

والدین ناتالی در ابتدا از حضور او در Léon: The Professional به دلیل صحنه های بزرگسالانه و خشونت آمیز که دخترشان باید اجرا می کرد که لوک بسون آن را از نسخه نهایی حذف کرد، امتناع کردند و به گفته خود ناتالی دلیل دیگری برای مخالفت وجود داشت و او با او همکاری کرد. ژان رنو روی این کار. اثری که واکنش های متفاوتی را نسبت به بازی این بازیگر 14 ساله در پی داشت که البته با واکنش های مثبتی از سوی عموم مردم مواجه شد و به سرعت به شهرت رسید.

موفقیت

پس از موفقیت فیلم Léon: The Professional، زمانی که ناتالی در مدرسه تحصیل می کرد، با پیشنهادهای کاری مختلفی مواجه شد و تا سال 1998 در فیلم های Developing، Everybody Says I Love You و Pay Mars Attacks بازی کرد. او همچنین یک فرصت طلایی برای یافتن نقش کوچکی در تولید فراموش نشدنی Heat و همکاری با نام‌های بزرگی مانند رابرت دنیرو، آل پاچینو و وال کیلمر به دست آورد.

بیوگرافی ناتالی پورتمن از لئون تا دنیای سینمایی مارول - جیمفا

از سال 1383 شاهد حضور ناتالی پورتمن در سینما بودیم که با درام، کمدی و رمانس Garden State (استان گلستان) و Closer (نزدیکتر) شروع شد. هر یک از این آثار مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند و در مجموع با واکنش مثبتی در گیشه مواجه شدند و موفقیت ناتالی 23 ساله را ادامه دادند. او برای حضور در فیلم Closer توانست برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود و همچنین برای اولین بار نامزد دریافت جوایز اسکار در همین رشته شد.

زندگی شخصی

پورتمن با رقصنده و طراح رقص فرانسوی بنجامین میلپید ازدواج کرده است و از این ازدواج دو فرزند به نام های آلف (متولد 2011) و امیلیا (متولد 2017) دارند. پس از ملاقات با یکدیگر در بخش هایی از قوی سیاهدر سال 2009 آنها با یکدیگر رابطه برقرار کردند. در 4 آگوست 2012، آنها در یک مراسم یهودی در بیگ سور، کالیفرنیا ازدواج کردند. این خانواده مدتی در پاریس زندگی کردند که میلپید سمت مدیر رقص باله اپرای پاریس را پذیرفت و پورتمن تمایل خود را برای تبدیل شدن به یک شهروند فرانسه ابراز کرد. آنها در سال 2013 در لس آنجلس زندگی می کردند. در مارس 2024، گزارش شد که این زوج رسما از هم جدا شده اند.

آشنایی با ناتالی پورتمن، بیوگرافی این هنرمند

عکس ناتالی پورتمن و همسرش

عکس های ناتالی پورتمن عکس های ناتالی پورتمن

تصاویر ناتالی پورتمن و نوزادش

آخرین کلمه

ناتالی پورتمن در طول سه دهه حضور خود در سینمای هالیوود نشان داده است که به راحتی از عهده هر نقش و شخصیتی بر می آید و از معدود بازیگران زن در این عرصه است که با قدرت بازیگری کامل خود در کنار هر بازیگر و ستاره ای می تواند توجه ها را به خود جلب کند. . تمام توجهات به سمت جذب یک هنرمند و مادر 43 ساله است که آثاری به یاد ماندنی و جذاب را برای سینماگران فراهم کرده است و امیدواریم در سال های آینده نیز شاهد این روند مثبت از او باشیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *