بیوگرافی و زندگینامه هانیه توسلی/ از این بازیگر چه می دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام: هانیه توسلی

تاریخ تولد: ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ در همدان

ملیت: ایرانی

تحصیلات: لیسانس نمایشنامه نویسی

حرفه: بازیگر

زمینه فعالیت: تئاتر، تلویزیون و سینما

سالهای فعالیت: 1378 تا کنون

وضعیت تأهل: مجرد

بیوگرافی هانیه توسلی

هانی توسلی در 26 خرداد 1358 در همدان به دنیا آمد. در هفده سالگی کار تئاتر را به صورت آماتور در همدان آغاز کرد و در سال ۱۳۷۸ برای تحصیل در رشته نمایشنامه نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران به تهران آمد.

هانیه توسلی در خانواده ای متشکل از چهار خواهر بزرگتر بزرگ شد. پدرش نقی توسلی سرهنگ سابق ژاندارمری بود و در سال 1378 درگذشت. حما خواهر بزرگتر هانیه به عنوان مترجم کار می کرد. مهسا، خواهر دوم او، یک خواهر دیگر به نام هدا دارد که در آمریکا خواننده است و طناز، خواهر کوچکترش، در رشته طراحی شهری تحصیل می کند.

هانیه توسلی بیوگرافی هانیه توسلی

زندگی هنری هانیه توسلی

هانیه توسلی به عکاسی و طراحی علاقه دارد و دیگر فیلم ها چطور؟! (تهمینا میلانی) و هامون (داریوش مهرگویی) روی او تأثیر زیادی گذاشتند. او در سال 1381 با بازی در نمایش «بیدر استاددادانی» به کارگردانی محمد یعقوبی مورد توجه نصرالله قدری از اعضای هیئت داوران جشنواره تئاتر تبریز قرار گرفت.

هانیه التوسلی در سال ۱۳۷۹ با بازی در سریال غریبه وارد عرصه بازیگری تلویزیون شد. اما حضور او در سینما با فیلم «شام آخر» (1380) ساخته فریدون جیرانی آغاز شد.

توسلی در سال 1380 برای بازی در فیلم شبای روشن به کارگردانی فرزاد موتمن تندیس بهترین بازیگر زن را از هفتمین جشنواره فیلم خنا دریافت کرد. هانیه التوسلی در سال های فعالیت در سینما و تلویزیون در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرد.

هانیه توسلی بازیگر سرشناس و پرکار ایرانی است که در سال های اخیر با بازی در سریال های تلویزیونی شهرت زیادی به دست آورده است. اوج شهرت او مدیون بازی های موفق در سریال های وفا و مایو بنان است.

هانیه توسلی بیوگرافی هانیه توسلی

علایق شخصی هانیه توسلی

• هانیه توسلی عاشق گربه هاست و از گربه های خیابانی مراقبت می کند. از نظر او گربه ها حیواناتی بامزه و دوست داشتنی هستند و خوشحال است که می تواند به آنها کمک کند.

• عکاسی یکی از هنرهای مورد علاقه هانیه التوصلی است. او از کودکی به عکاسی علاقه داشت و همیشه از دوربین پدرش استفاده می کرد. در نوجوانی و جوانی به عکاسی علاقه جدی تری داشت و در کلاس های عکاسی شرکت می کرد.

• یکی از بازیگران مورد علاقه هانیه توسلی خانم لیلا حاتمی است. او یکی از بهترین بازیگران زن سینمای ایران است که در فیلم های مختلف ایفای نقش کرده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *