بیوگرافی و زندگینامه هدیه تهرانی/از این بازیگر چه می‌دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام: هادیه تهرانی

تاریخ تولد: 13 تیر 1351 در تهران

ملیت ایرانی

حرفه: بازیگر، عکاس

سال فعالیت: 1375 تا به –

بیوگرافی شخصی

هادیها تهرانی (زاده ۱۳ تیر ۱۳۵۱ در تهران) بازیگر سینمای ایران است. هادیها تهرانی بازیگر ایرانی در خانواده ای گرگانی به دنیا آمد.

هدیه تهرانی، بیوگرافی تهرانی، تصاویر تهرانی

عکس کودکی هادیه تهرانی

او دیپلم دارد و تحصیلات آکادمیک ندارد. پدر هیدا تهرانی، رضا جوادیه تهرانی، با خانواده میرزایی که اهل جرجانی بودند ازدواج کرد. به گفته پدر هدی تهرانی او فیلم های زیادی دیده است و همیشه دخترش هدی را با خود به سینما می برد. او در زمینه عکاسی نیز فعال است.

هدیه تهرانی، بیوگرافی تهرانی، تصاویر تهرانی

تصاویر هدیه تهرانی

هدا تهرانی چگونه بازیگر شد؟
داشتم در مغازه قدم می زدم و می خواستم برای تزیینات حصیر بخرم که از روی قفسه ها چشمان دو نفر را به من حس کردم. آزیتا حاجیان و محمدرضا شریف نیا که هم برای خرید به فروشگاه آمده بودند.

ابتدا به پیشنهاد بازیگری حاجیان پاسخ منفی دادم اما حاجیان و نیا شریفی شماره تلفن مادرم را گرفتند و دیگر با ما تماس نگرفتند. کافی بود برای تست گریم به دفتر کارگردان فیلم و تصویربرداری رضا رخشان بروم تا وارد یک حرفه بد شوم، من هم مثل خیلی های دیگر با مسعود کیمیایی شروع کردم و «سلطان» اولین فیلم من بود قراردادی به ارزش 600 هزار تومان.

او هرگز به طور جدی و عاشقانه دنبال کار نمی رفت، اما از هر نظر او را جذب می کرد. جذابیت دنیای نمایش برای همه به هر شکلی است.

یکی از بهترین نقش های او که منجر به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشنواره دارالسینما شد و مورد تحسین نویسندگان و منتقدان قرار گرفت، بازی فراموش نشدنی او در فیلم «شهربان سوری» بود. “

هدیه تهرانی، بیوگرافی تهرانی، تصاویر تهرانی

ازدواج هادیه تهرانی
در ابتدای سال ۱۳۹۵ خبر ازدواج او منتشر شد. در آن زمان او ستاره شماره یک ایران بود و فیلم هایش اغلب پرفروش بودند. زندگی او با هومن باهامش به پایان نرسید و آنها از هم جدا شدند.

همسر سابق وی اصالتا سنندجی و ساکن لاهیجان بود. قبل از ازدواج او شایعه شده بود که او تصمیم به ازدواج با علی انصاریان گرفته است اما شایعه ای بیش نبود.

هدیه تهرانی، بیوگرافی تهرانی، تصاویر تهرانی

همسر سابق حدیث تهرانی

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *