تا کنون ۹ جلسه برگزار شده / هیچ کمیته‌ای هیچ نامزدی را برای هیچ پستی نهایی کرده

تبلیغات بنری

هورناز (hornaz.ir):

رئیس شورای انتقالی دولت چهاردهم گزارشی از روند بررسی و پیشنهاد اعضای بدنه دولت ارائه کرد.

به گزارش «آنتاکیا»، محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری چهاردهمین دوره انتقالی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت:

«پروردگارا مرا به پرهیزگاری وارد کن و نیکی را پدید آوری و از جانب خود برای من یاوری قرار ده».

بسم الله و یاد او بر مردم کشورمان و عاشورا تسلیت باد سرور آزادگان و سرور شهیدان.

قرار بود روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیات دولت را هر روز به صورت شفاف به گوش مردم شجاع و فهیم ایران برسانیم که متاسفانه تلاش ما برای رفع دغدغه صدا و سیما ناکام مانده است. دور، و بنابراین ما مجبور به تاخیر در اطلاع رسانی با انجام فضای مجازی هستیم. بابت این تاخیر ناخواسته که شایعات را داغ کرده عذرخواهی می کنم.

پس از انتخاب جناب آقای دکتر مزیکیان، شورای راهبری تشکیل و تاکنون 9 جلسه تشکیل شده و ایشان با مراجعه به خبرگان از شفافیت و یکپارچگی روند بررسی کاندیداهای پیشنهادی اطمینان حاصل کردند. پس از استماع نظرات مختلف، دو تصمیم گرفته شد که در پوشه مخصوص به آدرس زیر موجود است.

https://drive.google.com/file/d/1tB-bl5_IS0RcT6DcmKufwSdG8t3CV1gR/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1ppekDr3oWBfmh9S3E5gjSV-lLYS8vFc_/view?usp=drivesdk

فراخوانی برای درخواست احزاب ملی، انجمن های علمی و تجاری و بخش خصوصی برای ارائه کاندیداها برای عضویت در دولت چهاردهم ارسال شد و ما منتظر بقیه پیشنهادات هستیم.

مسئولین، دبیران کارگروه ها و مدیران کمیته ها تعیین و اکثر اعضای کمیته برای تصویب نهایی به شورای راهبری معرفی شدند. پس از تکمیل کمیته ها، بیش از 450 نفر از زنان، جوانان، اقلیت های دینی و مذهبی، نخبگان علمی و غیردانشگاهی، نمایندگان تشکل های تخصصی، اتحادیه ها، سازمان های مردم نهاد، نمایندگان بخش خصوصی، وزرا و نمایندگان اصلاحات شرکت کردند. آنها جبهه و اعضای فرماندهی مرکزی شامل استان هایی خواهند بود که جلوه ای از رنگین کمان زیبای خلق شده توسط ایران عزیز خواهند بود.

برخی از کمیته ها جلسات متعددی را برای بررسی استانداردهای حرفه ای حوزه کاری خود و همچنین شیوه کار برگزار کردند و روند رسیدگی به کاندیداهای پیشنهادی دریافتی را آغاز کردند. هیچ کمیته ای برای هیچ سمتی نامزد انتخاب نکرده است و همه گمانه زنی ها فقط شایعات بی اساس است. تنها تاثیر این خبر ایجاد تشویش در بین طرفداران دکتر پزشکیان است و اگر در روند پیشنهادی اعضای دولت چهاردهم تاثیر داشته باشد، بدون شک نتیجه معکوس خواهد داشت چرا که ضمن استقبال از پیشنهادات و انتقادات، از آنها استقبال می کنیم. هیچ گونه براندازی در درخواست ورودی ها و صنعت خبر را تحمل نکنید و این را نقض عدالت، شفافیت و انتخاب کارشناسان می دانیم.

همچنین لازم به یادآوری است که هدف از این فرآیند تنها پیشنهاد کاندیداهای واجد شرایط برای عضویت در شورای دولت برای دکتری است. صلاحیت انتخاب اعضای هیئت دولت بر اساس قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور است و ما تنها به عنوان بازوی مستشاری نسبت به وی وظایف خود را انجام می دهیم.

این اولین تجربه چنین روند شفافی در کشور است که در مدت بسیار کوتاهی در حال بهره برداری است که از ویژگی های انتخابات اخیر و تشکیل دولت چهاردهم است. بدون شک این روند بدون مشکل و ابهام نخواهد بود. اما آغازی است که با یاری خداوند و اصرار مردم برای دوره های آینده اصلاح و نهادینه خواهد شد. دستیابی به این هدف در گرو صبر، هوشیاری، مشاهده عمیق، بی تفاوتی نسبت به سازه های بیگانه و انتقاد دلسوزانه و سازنده است.

می دانیم که راه سخت و پر فراز و نشیب است، اما برای اجرای دموکراسی نباید منتظر بهترین شرایط باشیم، چنانکه شیخ عجل می فرماید:

رفتن به جاده بادیه برای نشستن بیهوده

اگر به چیزی که می‌خواهم نرسم، تمام تلاشم را می‌کنم.»

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *