تبعیض بزرگ و شوکه‌کننده بین المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها؛ این تتوی خاص برای شما قدغن است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبر: ورزشکاران با خالکوبی حلقه های المپیک در مسابقات پارالمپیک مجاز نیستند.

ورزشکاران المپیکی به راحتی می توانند 5 حلقه المپیک را روی بدن خود بکشند، اما اگر ورزشکار پارالمپیک این کار را انجام دهد، بلافاصله محروم می شوند. جوزف کریگ شناگر بریتانیایی می تواند این موضوع را تایید کند. در سال 2016، زمانی که او 19 ساله بود، علیرغم عملکرد عالی خود، از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) از شرکت در فینال 100 متر مردان محروم شد. محرومیت کریگ به دلیل خالکوبی حلقه های المپیک بود.

سخنگوی IOC در آن زمان گفت: “تبلیغات روی بدن به هیچ وجه مجاز نیست و این شامل حلقه های المپیک نیز می شود.” سیاست در جلسه فنی پیش از بازی “پس اینطور نیست که قوانین به آنها یادآوری نشده باشد.”

ورزشکاران المپیکی مجبور نیستند خالکوبی حلقه المپیک خود را بپوشانند، زیرا قوانین تعیین شده توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) که نهادی جدا از IOC است، کمی متفاوت است. خالکوبی‌ها، از جمله حلقه‌های المپیک، معمولاً مجاز به نمایش در بازی‌های المپیک هستند، مگر اینکه برای تبلیغ یک محصول باشند.

IOC یک سازمان کاملاً جدا از کمیته بین المللی پارالمپیک است و این دو موسسه نه تنها قوانین متفاوتی دارند، بلکه آرم های متفاوتی نیز دارند. لوگوی فعلی پارالمپیک متشکل از سه هلال به رنگ های قرمز، آبی و سبز است که رایج ترین رنگ های پرچم های ملی در سراسر جهان است. نماد فعلی المپیک پنج حلقه به هم پیوسته آبی، زرد، سیاه، سبز و قرمز است که نماد پنج قاره جهان است.

با این تفاسیر، لوگوی المپیک نماد یک سازمان و رویداد جداگانه است و طبق قوانین IPC یک تبلیغ محسوب می شود.

قوانین IPC برای خالکوبی برای اولین بار قبل از لندن 2012 وضع شد، اما چون در آن زمان جدید بودند، به طور کامل اجرا نشدند. رودی گارسیا تولسون، شناگر، دونده و ورزشکار پارالمپیک آمریکایی نمونه بارز این موضوع است. او در 200 متر مختلط انفرادی در لندن 2012 با خالکوبی حلقه المپیک که در پشت شانه چپ او ظاهر شد، مدال نقره را به دست آورد. این قانون از المپیک 2016 به طور کامل اجرا شده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *