تجاوز گروهی به یک مرد پناهجوی ایرانی در آلمان / مقام‌های قضائی آلمان: عاملان از کارشان فیلمبرداری کرده‌اند؛ هدف تحقیر قربانی بوده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: رسانه های آلمانی به نقل از مقامات قضایی گزارش دادند که عاملان تجاوز دسته جمعی به یک پناهجوی ایرانی در شهر ایزرلون از اقدامات آنها فیلمبرداری کردند.

مایکل بورگراف، سخنگوی دادستان عمومی هاگن به خبرگزاری آلمان گفت که تلفن همراه ثبت شده یکی از مظنونان دستگیر شده حاوی یک کلیپ ویدیویی است که محتوای آن با توصیف قربانی از حمله مطابقت دارد.

بر اساس گزارش ها، در این حمله که حوالی نیمه شب شنبه در یک کارخانه آبجوسازی متروکه در شهر ایزرلون در غرب آلمان رخ داد، 6 مرد دست و پای یک پناهجوی 30 ساله ایرانی را بستند و به او توهین “جنسی” کردند. شایان ذکر است که عاملان این حمله ایرانی الاصل بودند و پلیس احتمال وجود “انگیزه های سیاسی” را رد نکرد.

پلیس پس از گزارش شاهدان عینی وارد عمل شد.

حوالی ساعت 11:30 بعد از ظهر روز شنبه، شاهدان به پلیس گزارش دادند که صدای جیغ از ساختمان آبجوسازی در ایزرلون شنیده اند. بعداً پلیس با یورش به محل، مردی 30 ساله را مجروح کرد. مقتول بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و به گفته مقامات قضایی اکنون از بیمارستان ترخیص شده و در «مکان امن» است.

پس از پیدا شدن قربانی، پلیس با هلیکوپتر منطقه اطراف کارخانه آبجوسازی را جستجو کرد و چهار مظنون بین 24 تا 46 ساله را در جنگل های مجاور دستگیر کرد. دو مظنون دیگر همچنان متواری هستند.

رسانه های آلمانی به نقل از مقامات قضایی گزارش دادند که افراد دستگیر شده گفته اند که شهروندان هلند و دانمارک و ایرانی الاصل هستند.

رسانه عمومی آلمان، Westdeutsche Rundfunk، گزارش داد که قربانی تجاوز جنسی از بیماری گال انگلی بسیار مسری رنج می برد. به همین منظور جلسه علنی برای روشن شدن اتهامات متهمان دستگیر شده بر خلاف روال روز دوشنبه تشکیل شد.

دو نفر از مظنونان فراری نیز ممکن است بیماری خارش پوستی را داشته باشند که از طریق تماس نزدیک منتقل می شود.

طبق تعریف پلیس جنایی فدرال آلمان، اصطلاح «تجاوز گروهی» به عملی اطلاق می‌شود که حداقل دو نفر آگاهانه و عمدا در آن مشارکت داشته باشند. طبق این تعریف، همه کسانی که هک را مرتکب شده اند لزوماً مجرم نیستند، بنابراین مظنونان در این پرونده همه افرادی هستند که گمان می رود در این جنایت نقش داشته اند.

احتمال انگیزه های سیاسی و دخالت نهادهای امنیتی در پرونده

رسانه های آلمانی به نقل از سخنگوی پلیس این خبر را منتشر کردند پلیس احتمال وجود “انگیزه های سیاسی” را رد نکرد و سرویس های امنیتی برای انجام تحقیقات بیشتر وارد عمل شدند.

میخائیل بورگراف، سخنگوی دادستانی شهر هاگن به رسانه ها گفت: «طبق اطلاعات فعلی، هدف از این حمله تحقیر قربانی است.

مقامات قضایی درباره انگیزه احتمالی این حمله توضیح بیشتری ندادند، اما با توجه به اینکه عاملان حمله گفته‌اند ایرانی الاصل هستند، ظن بیگانه‌هراسی در حال حاضر منتفی است.

مقامات قضایی می گویند هنوز نمی توانند تایید کنند که قربانی و عاملان این حمله با یکدیگر آشنایی داشته اند یا خیر و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

مجله اشپیگل پیشتر گزارش داده بود که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد قربانی پس از یک اختلاف سیاسی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

احتمال وجود انگیزه سیاسی در این حمله منجر به دخالت سرویس های امنیتی فدرال در این پرونده شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *