تجهیز یکی از ارتش های دنیا با تن‌پوش‌های پیشرفته‌؛ سربازان با ساعت هوشمند و چشمی‌های جدید می‌آیند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورو نیوز: سر کیر استارمر در ابتدای ماه جاری و اندکی پس از تصدی پست نخست وزیری بریتانیا، از لزوم بازنگری در «سند راهبرد دفاعی» کشور خبر داد و متعهد شد بر روی قابلیت های پیشرفته سرمایه گذاری کند. تعداد نیروهای بریتانیا اکنون در پایین ترین سطح خود از دوران ناپلئون است.

وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه 21 ژوئیه (31 ژوئیه 1403 هجری شمسی) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه فناوری‌های زره ​​بدن برای سربازان این کشور حاصل شده است که باعث ارتقای برتری عملیاتی آنها می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی انگلیس (Dstl) با هدف افزایش آگاهی سربازان انگلیسی در میدان نبرد و تسریع در تصمیم گیری تاکتیکی آنها، در چند روز گذشته پروژه آزمایشی یکپارچه سازی و به کارگیری پیشرفته را آغاز کرد. فن آوری در تجهیزات پوشیدنی برای سربازان بالاخره به نتیجه رسید.

بر این اساس، سربازان گردان دوم، هنگ سلطنتی مستقر در لسترشر، انواع دستگاه های زره ​​پوش پیشرفته را آزمایش کردند.

ساعت هوشمندی که پهپادها را کنترل می کند

فناوری‌های کلیدی مورد بررسی در این آزمایش شامل یک ساعت هوشمند است که می‌تواند قابلیت کنترل پهپادها را در اختیار کاربر خود قرار دهد.

فناوری دیگری که قرار است پس از پایان مرحله آزمایشی توسط ارتش بریتانیا به طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار گیرد، شامل یک سیستم هشدار چشمک زن در کلاه ایمنی سربازان است که به گفته وزارت دفاع به «شناسایی دوست یا دشمن» کمک می‌کند.

فناوری تشخیص لیزری همچنین به سربازان در صورت هدف قرار گرفتن توسط دشمنان هشدار می دهد. در همین حال از سیستم دیگری به نام فاصله یاب لیزری برای محاسبه برد هدف استفاده خواهد شد.

آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی آژانسی از وزارت دفاع بریتانیا با حدود 5000 کارمند در سه سایت مختلف است.

ابتکار جداگانه ای توسط وزارت دفاع بریتانیا در سپتامبر گذشته برای ارائه تسهیلات جدید برای سربازان انگلیسی آغاز شد. این تجهیزات شامل پهپادهایی است که در عرض چند دقیقه مدل های سه بعدی یک منطقه را تولید می کنند.

تلگراف قبلا فاش کرده بود که نیروهای ویژه بریتانیا در حال حاضر از فناوری واقعیت مجازی برای کمک به آنها برای آماده شدن برای عملیات های مخفی در سراسر جهان استفاده می کنند.

چه تجهیزات دیگری تست شد؟

سایر فناوری‌های پوشیدنی برای سربازان بریتانیایی که در اطلاعیه روز یکشنبه ذکر شد عبارتند از:

آشکارساز حرارتی Drone: دشمنان را با استفاده از ردپای حرارتی آنها تشخیص می دهد.

حسگرهای زمینی: حرکت دشمن را شناسایی کرده و هشدارهای لازم را به تجهیزات پوشیده شده توسط سربازان ارسال می کند.

تفنگ های دیجیتال پیشرفته روز و شب: تقویت بینایی در شرایط مختلف.

Smart Hub: به عنوان یک ذخیره انرژی و مغز داده یکپارچه برای همه دستگاه های دیجیتال عمل می کند.

مزیت این فناوری برای سربازان چیست؟

مزایای قابل توجه ذکر شده در این بیانیه مطبوعاتی برای این کمک هزینه ها عبارتند از:

افزایش ریتم نبرد: این ویژگی منجر به تصمیم گیری سریعتر در میدان جنگ می شود.

آگاهی موقعیتی نبرد پیشرفته: اطلاعات بلادرنگ در مورد موقعیت های دوست و دشمن ارائه می دهد.

بهبود تصمیم‌گیری: اشتراک‌گذاری داده‌ها، تصاویر و ویدیوها را با تیم‌های گسترده‌تر آسان‌تر کنید.

در مرحله بعدی اصطلاح “سربازان آینده” باید منتظر چه پدیده ای باشیم؟

ماریا ایگل، رئیس تدارکات و صنعت در وزارت دفاع بریتانیا، حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرد و گفت: «این دولت در تعهد خود به استقرار پیشرفت‌های فناوری که ایمنی و برتری نیروهای مسلح بریتانیا را تضمین می‌کند، مصمم است فناوری پیشرفته توانایی رزم عملیاتی را افزایش می‌دهد و آگاهی میدان جنگ را افزایش می‌دهد.»

دکتر پل هولینشد، مدیر عامل آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی بریتانیا، بر همکاری با صنعت برای توسعه این فناوری‌های متحول کننده تاکید کرد.

مرحله بعدی این آزمایش شامل فناوری های پیشرفته ای خواهد بود که بر روی خودروهای نظامی نصب می شود.

انتظار می‌رود این آزمایش‌ها که به عنوان بخشی از ابتکار سرباز آینده انجام می‌شود، طی پنج سال آینده ادامه پیدا کند و با در دسترس قرار گرفتن فناوری‌های جدید تکامل یابد.

جان راسل، دانشمند ارشد آزمایشگاه، نیز پتانسیل این پیشرفت ها را برای نجات جان افراد برجسته کرد. وی افزود: این فناوری با ارتقای توان عملیاتی نیروهای مسلح ما و برتری دادن آنها نسبت به دشمن، از جان نیروهای مسلح ما محافظت می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *