تخصیص بیش از یک میلیارد دلار ارز به گروه شرکت‌های دبش توسط فاطمی‌امین و قائم مقامش!

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سخنگوی قوه قضاییه جهانگیر در جلسه اخیر در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحولات پرونده چای دباش و فاطمی امین وزیر سابق صمت گفت: در پرونده های مختلف به ویژه پرونده های خصوصی مداخله دستگاه قضایی است. جدی است و تا رسیدن به نتیجه ادامه می یابد. در مورد این قضیه هم همینطور است.

سخنگوی رسمی قوه قضائیه افزود: در این راستا فرد نامبرده به همراه نماینده احضار و تحقیقات مقدماتی انجام و مراحل نهایی دفاعیه این آقایان به پایان رسید و هر دو با پرداخت وثیقه آزاد هستند. .

سخنان سخنگوی قوه قضاییه روز چهارشنبه با واکنش های دفتر وزیر سابق حریم خصوصی مواجه شد. در توضیحات دفتر فاطمی امین به نکاتی اشاره شده است از جمله: «آقای فاطمی امین هیچ گونه ارتباط و تعاملی با افراد و شرکت های گروه دباش نداشته و هیچ توصیه و رویه ای به افراد ارائه نکرده است. شرکت های وابسته به این گروه در مراحل اولیه تشریح شده است. تخلف یا سهل انگاری در انجام وظایف قانونی خود.

ادعای دفتر فاطمی امین در حالی منتشر شده است که بررسی اسناد در سامانه های تخصیص ارز حکایت از واقعیت های دیگری دارد.

فاطمی امین و بیمان پاک در زمان فساد چای دباش نقش فعال و پررنگی در تخصیص ارز به گروه شرکت های دباش داشتند.

یک منبع آگاه به خبرفوری می گوید: ماجرا از این قرار است که شورای هماهنگی سران قوا در سال 1400 مصوبه ای صادر کردند که مضمون آن این بود که هر وزارتخانه ای موظف به تخصیص ارز به حوزه تخصصی خود برای واردات است.

در این زمینه، گروه شرکت چای دابش که از سال 1397 هجری شمسی تا پایان شش ماهه اول سال 1400 هجری شمسی حدود پنجاه میلیون دلار در ازای واردات ماشین آلات مربوط به راه اندازی یا توسعه خط تولید خود دریافت کرده است. کارخانه ها، ناگهان از ابتدای شش ماهه سال 1400 به یک مهریه در ماه 1401 بیش از یک میلیارد دلار ارز به دست آورد.

مبنای تخصیص این ارز و جهش عجیبی که کشور از یک سال پیش در زمینه واردات ماشین آلات تولید یا بسته بندی چای شاهد بوده است به وزارت صمت پیوند خورده است.

در مورد علی رضا پیمان پاک نیز باید گفت که تخصیص ارز و ثبت سفارش به منظور واردات ماشین آلات تولید و بسته بندی چای در داخل سامانه سازمان توسعه تجارت ایران صورت می گرفت که در آن زمان انجام می شد. به سرپرستی پیمان پاک.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *