تراشه نورالینک در مغز اولین بیمار تثبیت شد؛ دومین کاشت در راه است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلان ماسک، موسس شرکت فناوری Neuralink، اعلام کرد که تراشه مغزی تولید شده توسط شرکت او در مغز بیمار اول نسبتاً “پایدار” است و هفته آینده در مغز بیمار دوم کاشته خواهد شد.

روز چهارشنبه 20 جولای، آقای ماسک و مدیران Neuralink در مورد نتایج کاشت تراشه در مغز اولین بیمار و برنامه های آینده این شرکت برای کمک به بیماران از جمله بهبود ناتوانی ها و بیمارانی که حافظه خود را از دست داده اند صحبت کردند و راه حل را توضیح دادند. به مشکلات سخت افزاری مربوط به این تراشه.

ایلان ماسک گفت که رشته های بسیار نازک و ریز تراشه ای که در مغز اولین بیمار کاشته شده بود، اکنون به حالت «نسبتاً پایدار» رسیده است.

او گفت وقتی این رشته های نازک در محل خاص خود در مغز ثابت می شوند، سیگنال هایی را به مغز افراد می فرستند.

Noland Arbaugh اولین بیمار بود که تراشه ای را در مغزش کاشته شد، شش ماه قبل از ساخت Neuralink. این تراشه رابط مغز و کامپیوتر است.

آقای آرباگ، 29 ساله ساکن آریزونا، هشت سال پیش پس از یک حادثه غواصی از ناحیه شانه به پایین فلج شد.

این نخ‌ها که ظریف‌تر از موی انسان هستند، اکنون در مغز او کاشته شده‌اند و به افراد معلولی مانند او اجازه می‌دهند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند یا با استفاده از دستگاه‌های دیجیتال فقط با فکر کردن، دستگاه‌ها را کنترل کنند.

دریافت سیگنال های مغزی برای این بیماران، آنها را قادر می سازد تا با تفکر، ماوس یا مکان نما را روی صفحه کامپیوتر حرکت دهند.

به گفته آقای ماسک، ایجاد یک همزیستی نزدیک بین هوش انسانی و هوش مصنوعی به افراد قدرت فوق العاده ای خواهد داد.

Noland Arbaugh پس از دریافت تراشه مغزی قادر است بازی های ویدیویی انجام دهد، صفحات مورد علاقه خود را در اینترنت مرور کند و با فکر کردن، ماوس را به طور مستقل روی لپ تاپ خود حرکت دهد. او پس از عمل جراحی تا 70 ساعت در هفته کار می کرد و از جمله شطرنج بازی می کرد و فیلم تماشا می کرد.

دو ماه پیش، رسانه ها فاش کردند که الکترودهای حساس روی تراشه مغزی Neuralink، که قرار بود سیگنال های مغز را رمزگشایی کنند، تا 85 درصد به مغز اولین بیمار، Noland Arbaugh مهاجرت کرده اند. با این حال، Neuralink توانست تا حدی عملکرد این تراشه کاشته شده را بازیابی کند.

در 20 جولای، مدیران شرکت در یک پخش زنده در شبکه اجتماعی X اعلام کردند که Neuralink در حال حاضر بر روی کاهش خطرات جراحی مغز و کاهش غلظت دی اکسید کربن در خون بیماران تمرکز دارد.

متیو مک‌دوگال، متخصص مغز و اعصاب و همکار Neuralink، در پخش زنده توضیح داد که تلاش برای منجمد کردن سطح جمجمه برای کاهش شکاف زیر ایمپلنت و نزدیک‌تر کردن تراشه کاشته‌شده به مغز است. این کشش ناخواسته را که ممکن است بر روی سرنخ های الکترود در مغز قرار گیرد، از بین می برد.

ایلان ماسک، بنیانگذار Neuralink نیز گفت که این شرکت تغییراتی را برای کاهش مشکل جمع شدن نخ های الکترود در بافت مغز ایجاد خواهد کرد.

Neuralink در حال تلاش برای ساخت دستگاهی است که نیاز به استفاده از نیمی از تعداد الکترودهای کاشته شده در مغز Noland Arbaugh را از بین ببرد. کاهش تعداد الکترودها باید عملکرد تراشه را بهبود بخشد.

ایلان ماسک ابراز امیدواری کرد که تراشه مغزی شرکتش در هفته آینده در مغز بیمار دوم کاشته شود و تعداد بیمارانی که تراشه های مغزی دریافت می کنند تا پایان سال جاری به یک عدد “تک رقمی بالا” برسد.

کاشت‌های تراشه‌های مغزی قبلاً روی حیوانات آزمایش شده بودند و آژانس‌های فدرال ایالات متحده این تحقیقات را برای نقض بالقوه حقوق حیوانات زیر نظر داشتند.

شرکت Neuralink مستقر در سانفرانسیسکو توسط ایلان ماسک در سال 2016 با هدف ساخت تراشه های رابط مغز و کامپیوتر که می تواند در مغز انسان کاشته شود، تاسیس شد.

این شرکت هدف خود را کمک به تلاش های علمی و تولید اختراعات عملی در زمینه بیماری های عصبی و فلج ناشی از آن و سایر بیماری ها از جمله چاقی ناشی از تغذیه عصبی اعلام کرده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *