ترامپ: هریس معلول ذهنی است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی، مهاجران غیرقانونی را هیولا و کامالا هریس را معلول ذهنی توصیف کرد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در سال 2024، شدیدترین حملات لفظی خود را علیه مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد کشور می شوند و مرتکب جنایت می شوند، به ویژه زنان جوان و همچنین کامالا هریس، انجام داده است.

او در یک گردهمایی مبارزاتی در ویسکانسین، مهاجرانی را که به طور غیرقانونی وارد کشور می شوند و مرتکب جنایت می شوند، «هیولا»، «قاتل رادیکال» و «حیوانات شرور» توصیف کرد.

ترامپ همچنین رقیب دموکرات خود، کامالا هریس، که دیروز برای اولین بار در مبارزات انتخاباتی خود از مرز مکزیک بازدید کرد، از «اختلالات روانی» و «معلول ذهنی» توصیف کرد.

این اولین بار نیست که ترامپ به هریس توهین می کند چند روز پیش نامزد جمهوری خواه اعلام کرد که مشکلات شناختی که هریس از آن رنج می برد بسیار بیشتر از بایدن است.

این در حالی است که ترامپ و هریس در آستانه انتخابات 5 نوامبر در حال رقابت تنگاتنگ با یکدیگر هستند. نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که مسائل مربوط به مهاجرت و مرزهای جنوبی از جمله موضوعات مهم رای دهندگان آمریکایی است.

در همین حال، سخنگوی ستاد انتخاباتی هریس در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: او جز تاریکی چیزی برای الهام بخشی به مردم آمریکا ندارد.

روز گذشته، کامالا هریس که برای اولین بار در چارچوب برنامه های انتخاباتی خود به مرز مکزیک سفر کرده بود، از اعمال محدودیت های شدیدتر برای درخواست پناهندگی و پذیرش مهاجران و همچنین مبارزه با ورود داروی فنتانیل خبر داد. . به ایالات متحده.

وی در سخنرانی در شهر مرزی داگلاس، آریزونا، با جمعیتی کمتر از 17000 نفر، برنامه های خود را برای اصلاح سیستم مهاجرتی شکسته آمریکا اعلام کرد، در زمانی که رقیب جمهوری خواه او، دونالد ترامپ، نگرانی ها و اختلافات را در مورد تأثیر مهاجران مطرح کرد. در مورد زندگی متهمان آمریکایی

در همین حال، آمارهای دولتی نشان می دهد که در دوران ریاست جمهوری بایدن، حدود 7 میلیون مهاجر هنگام عبور غیرقانونی از مرز مکزیک با آمریکا دستگیر شدند، آماری که انتقادات گسترده ترامپ و سایر جمهوری خواهان را از عملکرد هریس و بایدن در این زمینه به دنبال داشت. .

همانطور که دونالد ترامپ در آخرین اظهارات خود گفته است: در صورت پیروزی در انتخابات، برنامه اخراج دسته جمعی مهاجران هائیتی از اسپرینگفیلد اوهایو را اجرا خواهد کرد در حالی که اکثر آنها به صورت قانونی در این شهر زندگی می کنند.

ترامپ این اظهارات را چند روز پس از انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی توسط افراد راست‌گرا بیان کرد که در آن مدعی شد مهاجرانی از هائیتی که وارد این شهر در اوهایو شده‌اند در حال خوردن حیوانات خانگی هستند.

در همین حال، دولت بایدن در ماه ژوئن وضعیت حفاظت شده موقت را برای صدها هزار مهاجر هائیتی در خاک ایالات متحده تمدید کرد، برنامه ای طولانی مدت که از اخراج مهاجران قانونی جلوگیری می کند و به آنها اجازه کار می دهد.

جنگ های داخلی در هائیتی بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده است و حدود 5 میلیون نفر در معرض خطر ناامنی شدید غذایی هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن در اقدامی مهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، ورود غیرقانونی پناهجویان از مکزیک به ایالات متحده را ممنوع کرد. بر اساس این قانون، مهاجرانی که به طور غیرقانونی از طریق مرز مکزیک وارد ایالات متحده می شوند، به سرعت به مکزیک بازگردانده می شوند.

در ماه فوریه، سنای ایالات متحده یک لایحه دو حزبی در مورد امنیت مرزها و کمک های خارجی برای سال مالی آخر ارائه کرد. این لایحه 20 میلیارد دلار برای امنیت مرزها فراهم می کند، زیرا دولت اجازه دارد مهاجران غیرقانونی را که روزانه از مرز جنوبی مکزیک با ایالات متحده عبور می کنند، اخراج کند، به آزادی مهاجران پایان دهد و استانداردهای لازم برای درخواست پناهندگی را افزایش دهد. برای تسریع در روند بررسی این درخواست، اما این لایحه به دلیل فشارهای سیاسی دونالد ترامپ سکوت اختیار کرد.

پیش از این روسای جمهور آمریکا و مکزیک اعلام کرده بودند که قصد دارند سختگیری بیشتری را برای مهاجران غیرقانونی در مرزهای مشترک خود اعمال کنند.

موضوع مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده و تلاش آنها برای ورود به این کشور از طریق مرز مکزیک به یکی از دشوارترین و بحرانی ترین مسائل برای دولت جو بایدن تبدیل شده است.

جو بایدن قبل از کناره گیری از رقابت های انتخاباتی، در ماه های اخیر دیدگاه های خود را در مورد امنیت مرزها سخت گیرانه تر کرد، در حالی که موضوع مهاجران غیرقانونی به یکی از دغدغه های اصلی رای دهندگان آمریکایی تبدیل شد.

چندی پیش، جی. دونالد ترامپ بارها وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، بزرگترین و گسترده ترین موج اخراج مهاجران در تاریخ ایالات متحده را آغاز خواهد کرد.

نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های مهاجرتی امسال به موضوع اصلی مبارزات انتخاباتی تبدیل شده است. جمهوری خواهان آمریکایی بارها از سیاست های دولت بایدن در رابطه با عبور مهاجران و مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک انتقاد کرده اند، موضوعی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال جاری شدت گرفت.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *