ترمز اضطراری خودکار به زودی در آمریکا اجباری می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: IIHS به دنبال اجباری کردن نصب سیستم ترمز اضطراری خودکار در خودروها در ایالات متحده است.

IIHS به دنبال اجباری کردن نصب سیستم های ترمز اضطراری خودکار در خودروهای آمریکایی است. این گزینه در حال حاضر به صورت آپشن ارائه می شود و فقط در مدل های میان رده و رده بالا موجود است.

به گفته دیوید هارکی، رئیس موسسه ایمنی بزرگراه های ایالات متحده یا IIHS، تحقیقات نشان می دهد که سیستم های کمک راننده در پیشگیری از تصادفات موثر هستند. تاثیر این سیستم ها بیشتر از راه حل های دیگری است که برای جلوگیری از حوادث استفاده می شود. بنابراین، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) خودروسازان را تحت فشار قرار داده است تا این فناوری را روی همه مدل ها نصب کنند.

بررسی عملکرد ترمز اضطراری خودکار در خودروهای پرفروش SUV کوچک

اخیراً مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) هشت SUV کوچک محبوب در بازار ایالات متحده را در مورد عملکرد سیستم ترمز اضطراری خودکار مورد بررسی قرار داده است. هفت مدل از این خودروها عملکرد خوبی داشتند. فورد اسکیپ، هوندا CR-V، میتسوبیشی اوتلندر و سوبارو فارستر بالاترین امتیاز را کسب کردند. مزدا CX-5، تویوتا راو 4 و فولکس واگن تاوس در رتبه های بعدی قرار گرفتند. تنها خودرویی که با ترمز اضطراری خودکار عملکرد خوبی نداشت، هیوندای توسان بود.
ترمز اضطراری خودکار

سیستم ترمز اضطراری خودکار برای جلوگیری از یک نوع تصادف رایج که بسیاری از رانندگان از آن رنج می برند، طراحی شده است. با این حال، از هشت خودروی مورد بررسی توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS)، تنها میتسوبیشی اوتلندر این آپشن را به صورت استاندارد نصب کرده بود. بر اساس گزارش موسسه ایمنی بزرگراه های ایالات متحده، تنها 23 درصد از خودروهای جدید فروخته شده در این کشور در سال 2023 به طور پیش فرض مجهز به AEB بودند. این سیستم به صورت اختیاری در 32 درصد خودروها قابل سفارش است.

طبق گزارش موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS)، میزان تصادفات رانندگی در خودروهای مجهز به سیستم AEB 29 درصد کمتر است. این خودروها نیز در تصادفات 9 درصد آسیب کمتری متحمل شدند. نزدیک به یک سوم تصادفات رانندگی در ایالات متحده ناشی از برخورد از عقب است. میانگین هزینه نصب سیستم ترمز اضطراری خودکار در خودروهای جدید 600 دلار است. با این حال، باید توجه داشت که اکثر سیستم‌های AEB برای کمک به خارج شدن از فضای پارکینگ یا شناسایی عابران پیاده طراحی نشده‌اند و فقط برای جلوگیری از برخورد با سایر وسایل نقلیه عمل می‌کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *