ترکیب هیئت رئیسه جدید چند کمیسیون دیگر خبرگان مشخص شدند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

برنا: جلسات «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی»، «107 و 109 قانون اساسی» و «بررسی راه های صیانت و پاسداری از فقیه» شورای رهبری برگزار شد.

بر اساس گزارش دبیرخانه شورای رهبری در «کمیسیون 107 و 109 قانون اساسی»، آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس‌جمهور، آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی و عباس الکعبی معاون اول و دوم هستند. و سید حسن. العاملی، سید ابوالحسن مهدوی منشیان و آیت الله اراکی به عنوان مخبرین کمیته منصوب شدند.

در کمیته «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» آیت‌الله ملکوتی به عنوان رئیس، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی به عنوان نایب رئیس اول، علی مومن پور به عنوان نایب رئیس دوم، سید احمد مومن، حسین مظفری منشیان و آیت‌الله محمود رجب انتخاب شدند. به عنوان مطلعین این کمیته انتخاب شدند.

اعضای هیأت رئیسه کمیته «بررسی راههای صیانت و صیانت از ولایت فقیه» آیت الله محمود رجبی به عنوان رئیس، آیات صفایی بوشهری، علی مومن به عنوان نایب رئیس و آقایان سعید صالح میرزایی انتخاب شدند. . محمد حسین البیاتی دبیر و آقای علی عباسی مخبر کمیته.

اعضا پس از تعیین ریاست کمیته ها، با توجه به شرح وظایف مندرج در آیین نامه داخلی شورای خبرگان، موضوعات و دستور کار جلسات آتی خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

لازم به ذکر است که کمیته های خبرگان رهبری مجلس نمایندگان شامل 16 نفر از اعضای اصلی و ذخیره می باشد که در جلسه رسمی این مجلس با رای مخفیانه نمایندگان مردم برای مدت دو سال انتخاب می شوند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *