تسنیم: تخلیه مقر‌های مرزی گروهک کومله در آستانه سفر پزشکیان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم نوشت: دولت عراق در راستای اجرای بخشی دیگر از توافقنامه امنیتی تهران – بغداد و در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق، برخی از گروه های تروریستی را مجبور به تخلیه مقر فعلی خود و عقب نشینی از نزدیک مرز به عمق کرد. . از شمال عراق

اخیرا خبری مبنی بر انتقال و انتقال گروه های تروریستی تجزیه طلب مستقر در منطقه شمال عراق از دیوارهای مرزی ایران به اردوگاه های عمیق این منطقه منتشر شده است.

بر همین اساس، دو روز پیش گروهک تروریستی کومله در بیانیه ای اعلام کرد که در اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق، مقر خود را در جرگز تخلیه و تمامی نیروهای خود را به منطقه سورش در حوالی شهر دوکان منتقل کرده است. و در 40 کیلومتری شمال منطقه قبلی

بر اساس توافقنامه امنیتی که دو سال پیش بین ایران و عراق منعقد شد، همه گروه های تروریستی و تجزیه طلب باید تمامی مقرهای خود را در نزدیکی مرزهای ایران تخلیه و خلع سلاح کنند.

برای اجرای بخشی از این توافق، برخی از گروه ها مانند حزب دمکرات قبلا مقر خود را تخلیه کرده اند. چند روز پیش و در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق، مقامات عراقی برای نشان دادن حسن نیت خود و همچنین اجرای بخشی دیگر از این توافق، دیگر گروه های تروریستی مانند کومله را مجبور کردند. عقب نشینی کرده و مقر فعلی خود را تخلیه کردند و به اردوگاه ها منتقل شدند.

توافقنامه امنیتی تهران و بغداد برای خلع سلاح گروه های تروریستی و پایان دادن به حضور آنها در اقلیم کردستان عراق، پس از سقوط 1401 نیروی زمینی سپاه پاسداران در عملیات ربیع الاول و دوم و ستاد فسخ شد. گروه های تروریستی تجزیه طلب مستقر در کردستان منهدم شدند. منطقه عراق در معرض حملات موشکی و پهپادی قرار دارد.

این عملیات ها پس از آن صورت گرفت که این گروه ها علاوه بر اقدامات شیطانی و تروریستی این گروه ها در سال های اخیر، در شورش های سال 1401 هجری قمری نیز قصد ورود به خاک ایران و انجام عملیات تروریستی در برخی از مرزهای ایران را داشتند. شهرها .

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *