تصویب قانون منع «پوشش بیگانه» در تاجیکستان؛ جشن‌های اعیاد مذهبی و حجاب به سبک خاورمیانه ممنوع شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: شورای عالی تاجیکستان در جدیدترین اقدام خود، روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن، پیش نویس قانون منع شرکت کودکان در جشن های عید فطر و عید قربان و همچنین حجاب اسلامی را تصویب کرد.

بررسی این طرح که روسری مسلمانان در خاورمیانه را هدف قرار می دهد، از 8 می آغاز شد.

از این رو نمایندگان پارلمان عالی تاجیکستان در تصمیم خود واردات، فروش، پوشیدن و تبلیغ لباس هایی را که «لباس های بیگانه با فرهنگ تاجیکستان» خوانده اند، ممنوع کردند.

در این قطعنامه از سبک حجابی که از خاورمیانه وارد آسیای میانه شده به عنوان نماد «اسلام گرایی رادیکال» یاد شده است.

پیش از این، پارلمان تاجیکستان (مجلس نمایندگان) پیش نویس قانون ممنوعیت حجاب را در 8 ژوئن تصویب کرد.

اگرچه برقع در تاجیکستان ممنوع است، اما زنان می توانند حجاب خود را به سبک سنتی بپوشند.

طبق اصلاحات در قانون تنظیم سنت ها و جشن ها، زنانی که از این قانون پیروی نکنند 740 دلار جریمه خواهند شد. جریمه افراد متخلف از این قانون معادل 5400 دلار است.

در صورت نقض این قانون، مقامات دولتی و مذهبی به ترتیب با جریمه های بسیار بالاتری به میزان 3700 و 5600 دلار مواجه خواهند شد.

پیش از این، با وجود محدودیت هایی که برای حجاب در موسسات عمومی در تاجیکستان وجود داشت، هیچ قانونی در این کشور مبنی بر منع حجاب اسلامی وجود نداشت.

از سال 2007، گزارش‌های تاجیکستان حاکی از ادامه تلاش‌های مقامات آن کشور برای اجرای ممنوعیت حجاب اسلامی است، به طوری که وزارت آموزش و پرورش این کشور هم حجاب اسلامی و هم پوشیدن لباس‌های کوتاه غربی را ممنوع کرده است. دامن برای دانش آموزان. این ممنوعیت در نهایت به همه نهادهای دولتی گسترش یافت.

مبارزه با پوشش اسلامی زنان مسلمان در سال‌های گذشته توسط اعضای کارگروه‌های ویژه «ترویج فرهنگ ملی زنان تاجیک» به بهانه «مبارزه با فرهنگ بیگانه» رسماً در خیابان‌ها و مراکز اداری و تجاری تاجیکستان تشدید شده است. .

در سال 2018، دولت تاجیکستان یک راهنمای 376 صفحه ای منتشر کرد که در آن به تشریح لباس های زنان تاجیک در مناسبت های مختلف پرداخت.

ریش بلند برای مردان نیز به طور غیر رسمی در تاجیکستان ممنوع است. به گفته برخی منابع خبری، در دهه گذشته هزاران مرد بر خلاف میل خود مجبور به تراشیدن ریش خود شده اند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *