تفاوت میلگرد زاگرس و ذوب آهن

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فولاد آرماتور در اجرای بسیاری از سازه های ساختمانی نقش بسیار مهم و برجسته ای دارد و کارفرما برای اطمینان از ایمنی لازم، انواع میلگرد را از کارخانه های مختلف خریداری می کند.

میلگرد تولیدی در هر کارخانه از نظر استانداردهای مورد استفاده، کیفیت مواد اولیه، وزن، اندازه، ابعاد، قیمت و بسیاری از عوامل دیگر با میلگرد تولیدی در کارخانه های دیگر متفاوت است و باید میلگرد مناسب برای خرید در نظر گرفته شود. پروژه شما

در برخی موارد، مقایسه میلگردهای تقویت‌کننده و تشریح تفاوت‌های آن‌ها در انتخاب درست بسیار مفید خواهد بود. در این مقاله به تفاوت های میلگرد زاگرس با ذوب آهن اشاره می کنیم. در ضمن اگر قصد خرید انواع آهن آلات مانند میلگرد را دارید می توانید روی این لینک https://ahanresan.ir/product/milgerd-ajdar-16saba-foulad-zagros-a3-shakha12m/ کلیک کنید تا به شما کمک کند. میلگردی را بخرید که به آن نیاز دارید

مقایسه میلگرد زاگرس و میلگرد ذوبی

در این قسمت می خواهیم به مقایسه میلگرد و ذوب آهن زاگرس از نظر استانداردهای تولید بپردازیم:

استانداردهای ذوب میلگرد

این کارخانه از سه استاندارد ملی و بین المللی برای تولید انواع میلگرد پشتیبانی می کند و این امر بر قیمت محصولات تولیدی تاثیر بسزایی داشته است. این استانداردها عبارتند از:

استاندارد ASTM A 615 در سه موقعیت G60، G40 و G75.

استاندارد روسی GOST 57.81 در کلاس های A1، A2 و A3.

استاندارد ژاپنی JIS G3112 در چهار حالت SR24، SD35، SD40 و SD50.

تمام معیارهای فوق به ترتیب برای میلگردهای تقویت کننده ساده، دنده های مارپیچ، دنده های پنبه ای و میلگردهای تقویتی کامپوزیت آهن ذوب شده در نظر گرفته می شوند.

استاندارد میلگرد زاگرس

رعایت استاندارد تولید میلگرد یکی از موارد مهمی است که قبل از خرید محصول باید به آن توجه کنید. کارخانه فولاد صبا زاگرس از استاندارد ملی ایران به شماره 3132 و استاندارد GOST روسیه برای تولید میلگرد پیروی می کند.

بر اساس استاندارد GOST روسیه، میلگرد در چهار گروه اصلی A1، A2، A3 و A4 تولید می شود که در این میان A1 به میلگرد ساده و A2، A3، A4 به میلگرد آجدار اشاره دارد و طبق استانداردهای ملی ایران، ویژگی های میلگرد آجدار این است که میلگرد ساده متفاوت خواهد بود. در زیر جدول مشخصات میلگرد آجدار با توجه به نوع آج آن را برای شما آماده کرده ایم.

مونتاژ

مارک خاص

میلگرد ساده A1

Q240

میلگرد آجدار مارپیچ

(ماندرل یکنواخت یا A2)

آج 340

آج 350

آرماتور فولادی راه راه

(ماندرل یکنواخت یا A3)

400 آج

آج 420

میلگرد آجدار کامپوزیت A4

500 آج

آج 520

تفاوت میلگرد زاگرس با ذوب آهن از نظر وزن

در این قسمت می خواهیم فولاد زاگرس و ذوب آهن را از نظر وزن در برخی از سایزهای رایج و البته به صورت جدول مقایسه کنیم:

توزین میلگرد و ذوب زاگرس در اندازه های مختلف

اندازه میلگرد

وزن میلگرد زاگرس

وزن میلگرد ذوب شده

10

7.4 کیلوگرم

7.39 کیلوگرم

12

10.66 کیلوگرم

10.6 کیلوگرم

14

14.52 کیلوگرم

14.5 کیلوگرم

16

18.96 کیلوگرم

19 کیلوگرم

18

24 کیلوگرم

24 کیلوگرم

20

29.64 کیلوگرم

29 کیلوگرم

22

35.76 کیلوگرم

36 کیلوگرم

25

46.2 کیلوگرم

47 کیلوگرم

28

57.96 کیلوگرم

58 کیلوگرم

32

75.72 کیلوگرم

76 کیلوگرم

بر اساس این جدول، در برخی از اندازه های رایج، میلگردهای زاگرس در برخی اندازه ها وزن کمی بیشتر و در برخی از اندازه ها وزن کمتری نسبت به میلگردهای ذوب آهن دارند.

تفاوت میلگرد زاگرس با ذوب آهن از نظر اندازه است

در این قسمت به مقایسه میلگرد زاگرس و ذوب آهن از نظر اندازه می پردازیم که در قالب جدولی برای شما آورده ایم:

سایز میلگرد زاگرس و ذوب آهن

کارخانه فولاد زاگرس

میله ذوب آهن

10

10

12

12

14

14

16

16

18

18

20

20

22

22

25

25

28

28

32

32

36

40

تفاوت میلگرد زاگرس با ذوب آهن از نظر قیمت

قیمت میلگرد دائماً در نوسان است و فرقی نمی‌کند که در کدام کارخانه باشد، قیمت آن به عوامل مختلفی مانند قیمت جهانی فولاد، نوسانات نرخ ارز، عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت بستگی دارد. دلار و کیفیت مواد اولیه، استانداردهای مورد استفاده در تولید محصولات، وزن، اندازه، عیار فولاد، حمل و نقل، نرخ ارز کالا، وضعیت سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور و غیره متفاوت خواهد بود.

قیمت میلگرد زاگرس و قیمت میلگرد مذاب از بقیه میلگردهای موجود در بازار بالاتر است و دلیل این امر کیفیت بالای آن است. برای اطلاع از قیمت روز این محصولات می توانید از وب سایت های معتبر در این زمینه بهره مند شوید. زیرا این گونه سایت ها با محاسبه وزن، مقایسه قیمت در بازه های زمانی مختلف از طریق نمودار قیمت و همچنین امکان مقایسه قیمت محصولات با سایر رقبا، امکان برآورد کل قیمت خرید را در اختیار شما قرار می دهند.

مقایسه میلگرد و ذوب آهن زاگرس از نظر کیفیت

اگر بخواهیم این دو آهن را از نظر کیفیت با هم مقایسه کنیم با استانداردهای مختلفی مواجه می شویم اما از مهمترین این استانداردها می توان به نوع آلیاژ مواد اولیه و همچنین استاندارد مورد استفاده در تولید میلگرد اشاره کرد.

لازم به ذکر است که بدانید هر کدام از این میلگردها از نظر کیفیت بسیار مطلوب هستند و افراد زیادی از این میلگردها در پروژه های خود استفاده می کنند تا استحکام سازه را به بهترین نحو ممکن تضمین کنند، اما اگر بخواهیم یکی از این میلگردها با رتبه بالاتر می توان گفت میلگرد ذوب آهن از کیفیت بهتری نسبت به میلگرد زاگرس برخوردار است و دلیل این ادعا این است که کارخانه ذوب آهن اصفهان قدیمی ترین کارخانه در این زمینه است و از میزان تولید بالاتری برخوردار است. به طوری که نیازهای تقاضای بالای بازار برای میلگرد را برآورده می کند.

به این ترتیب اگر می خواهید بهترین و با کیفیت ترین میلگرد موجود در بازار را به دست آورید، باید به میلگردهای ذوب آهن روی بیاورید، اما فراموش نکنید که قیمت این محصولات به اندازه کیفیت آنهاست و در صورت داشتن میلگرد کوچک. بودجه، می توانید به سراغ گزینه های دیگر بروید، به اقتصاد فعلی بروید.

نتیجه

همانطور که گفتیم میلگرد در اجرای بسیاری از سازه ها علاوه بر تامین استحکام و مقاومت آنها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، به همین دلیل است که قبل از خرید اطلاعات مفیدی در مورد انواع میلگردهای تولید شده در کارخانه های مختلف به دست آورید. از مرغوب ترین انواع میلگرد موجود در بازار می توان به میلگرد تولیدی کارخانه فولاد صبا در زاگرس و کارخانه ذوب آهن اصفهان اشاره کرد.

این میلگردها کیفیت بسیار بالایی دارند و از نظر وزن، سطح تولید، سایز و … با یکدیگر تفاوت دارند، بنابراین بهتر است در هنگام خرید این تفاوت ها را در نظر بگیرید تا تجربه ای خوشایند در خرید این مقاطع فولادی داشته باشید. امیدواریم با مطالعه این مقاله به تفاوت میلگرد زاگرس با ذوب آهن پی ببرید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *