تلاش برای کشف انگیزه شلیک به ترامپ؛ FBI قفل گوشی مهاجم را باز کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: اف‌بی‌آی به تلفن توماس متیو کروکس، جوان 20 ساله‌ای که روز شنبه به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شلیک کرد، دسترسی پیدا کرد.

FBI در ابتدا در بیانیه خود گفت که تلفن این مرد را “برای تحقیق” به دست آورده است. بر اساس این بیانیه، مقامات FBI از روز یکشنبه گفتند که هنوز به تلفن تیرانداز ترامپ دسترسی نداشته اند و تلفن به آزمایشگاه FBI در کوانتیکو ویرجینیا فرستاده شده است تا قفل آن باز شود.

شکستن قفل تلفن جوان تیراندازی به ترامپ

سپس این آژانس در اطلاعیه دیگری اعلام کرد:

تکنسین های FBI با موفقیت به تلفن توماس متیو کروکس دسترسی پیدا کرده اند و به تجزیه و تحلیل دستگاه های الکترونیکی او ادامه می دهند.

در این بیانیه آمده است که جستجو برای یافتن محل سکونت و خودروی کروکس تکمیل شده است. اف‌بی‌آی همچنین می‌گوید که با همه افراد حاضر در صحنه مصاحبه کرده است و تحقیقات ادامه دارد.

با این حال، بازرسان FBI هنوز در حال جستجو برای اطلاعات بیشتر در مورد انگیزه های توماس 20 ساله هستند که به عنوان تیرانداز ترامپ شناسایی شده است. کوین روزک، مامور ویژه اف بی آی نیز به برخی رسانه ها گفته است که به برخی از پیامک های کروکس دسترسی داشته اند، اما از انگیزه های او اطلاعی ندارند.

همچنین مشخص نیست که Crooks از چه نوع تلفنی استفاده می کرد. اگرچه سازمان های مجری قانون اغلب موفق می شوند به تلفن های مظنونان دسترسی پیدا کنند، برخی از شرکت های فناوری در گذشته درخواست های آنها را رد کرده اند. به عنوان مثال، در سال 2015، اپل از کمک به FBI برای دور زدن رمزگذاری آیفون مظنون خودداری کرد و گفت که انجام این کار مستلزم نوشتن نرم افزار سفارشی است که امنیت همه آیفون ها را تضعیف می کند. در آن زمان FBI با کمک یک شرکت امنیتی استرالیایی به این گوشی دسترسی پیدا کرد.

پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ، قیمت ممکوین وی حدود 50 درصد افزایش یافت و رهبران دنیای فناوری از جمله تیم کوک، مدیر عامل اپل، حمایت خود را از شخص ترامپ اعلام کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *