تماس تلفنی نخست وزیر واتیکان با رئیس جمهور/ پزشکیان: مطابق همه موازین بین‌المللی، حق پاسخ به متجاوز برای کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته محفوظ است/ عملکرد کشور‌های غربی رژیم صهیونیستی را به تداوم جنایاتش ترغیب می‌کند/ نخست وزیر واتیکان: ضرورت توقف فوری کشتار غیرنظامیان در غزه و برقراری فوری آتش‌بس موضع اصلی ماست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مسعود مزیکیان در پاسخ به تماس تلفنی کاردینال پیترو پارولین، نخست وزیر واتیکان پیش از ظهر دوشنبه، از مواضع واتیکان در حمایت از صلح، ثبات و امنیت در جهان و نقش فعالتر واتیکان در ارتقای صلح، ثبات و امنیت قدردانی کرد. در جهان وی خواستار توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد و خواستار رفع محاصره این منطقه و امداد رسانی به مردم از طریق مشورت با سازمان های بین المللی و حقوق بشری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور نسل کشی و کشتار زنان و کودکان مظلوم غزه، ترورهای ناجوانمردانه در کشورهای منطقه و حمله به بیمارستان ها و مدارس پناهجویان را بخشی از تجاوزات دانست. وی افزود: در پرتو ناباوری و تأسف مطلق پس از 10 ماه نه تنها توقع ملت‌ها برای وادار کردن این رژیم به توقف جنایت و کشتار بی‌سابقه غزه بی‌پاسخ مانده، بلکه آمریکا و برخی کشورهای غربی نیز بی‌پاسخ مانده‌اند. کشورها با حمایت و حمایت آنها و سازمان های بین المللی سکوت و انفعال رژیم صهیونیستی را به این جنایت واداشت و آن را به نسل کشی و تروریسم تشویق کرد.

با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نفرت و پرهیز از جنگ و خونریزی و ترویج صلح و امنیت جهانی، اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان ها و مدارس و نیز اقدامات جنایتکارانه این رژیم رژیم در تمامی اصول انسانی و حقوقی را به رسمیت شناخت و گفت: بر اساس تمامی موازین و مقررات در سطح بین المللی، حق دفاع و پاسخگویی به متجاوز برای کشور متجاوز محفوظ است.

در این تماس تلفنی، کاردینال پیترو پارولین، نخست وزیر واتیکان، ضمن ابلاغ پیام تبریک پاپ فرانسیس به دکتر مازیکیان در پی پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری، از مواضع اصولی رئیس جمهور در تعامل سازنده با رئیس جمهور تمجید کرد. مردم واتیکان جهانی افزود: واتیکان ضمن ابراز علاقه به گسترش هر چه بیشتر روابط دو دولت، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتقای تعامل، هم افزایی و تقریب بین کشورهای عضو در جهان و تاکید بر حفظ و ارتقای آن حمایت می کند. صلح و ثبات کشورهای منطقه و جهان.

نخست وزیر واتیکان همچنین بر لزوم توقف فوری کشتار غیرنظامیان در غزه و برقراری فوری آتش بس در این منطقه به عنوان موضع اصلی دولت خود تاکید کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *