توانیر: عمر مفید ۳۰ درصد از شبکه برق کشور سپری شده؛ برای اصلاح این فرسودگی‌ها حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان نیاز است / درآمد‌های صنعت برق در سال گذشته ۱۶۸ هزار میلیارد تومانبود که ۳۵ هزار میلیارد تومان کسری منابع داشتیم؛ آن هم تحت عنوان مابه‌التفاوت از دولت طلبکار می‌شویم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: مدیرعامل شرکت توفانیر گفت: عمر مفید حدود 30 درصد از شبکه برق کشور به پایان رسیده و نیاز به بهینه سازی دارد و برآوردها حاکی از آن است که برای اصلاح این فرسایش حدود 14 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توفانیر در خصوص تعرفه برق مشترکان گفت: بر اساس تعرفه گزارش شده که از سوی شورای اسلامی به ما تخصیص داده شده است، برخی از مشترکان مانند مشترکانی که کمتر از مدل مصرف می کنند، مشترکان حوزه کشاورزی و مشترکان در به مناطق گرمسیری، یارانه برق بیشتری تعلق می گیرد: این مشترکین به ازای هر کیلووات ساعت تقریباً 29 تومان، کیلووات ساعت 35 تومان و کیلووات ساعت 100 تومان می پردازند.

وی افزود: علاوه بر این دسته از مشترکان، مشترکین صنعتی نیز هستند که به ازای هر کیلووات ساعت به طور متوسط ​​600 تومان پرداخت می کنند و مجموع درآمدهای حاصل از فروش شرکت توانیر در سال 1402 بالغ بر 87 هزار میلیارد تومان بوده و انتظارات ما برای این امر است. سال 1403 به 117 هزار میلیارد تومان می رسد; البته درآمدهای دیگری نیز وجود دارد، از جمله درآمد انشعابات که حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان است و درآمد حاصل از مابه التفاوت قیمت برق که حدود 30 هزار میلیارد تومان است که اسناد خزانه است. فقط در ازای مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان برق در سال 1402 به آنها پرداخت کردیم.

وی درآمد صنعت برق در سال گذشته را حدود 168 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: حدود 35 هزار میلیارد تومان کسری منابع داشتیم و تحت عنوان جبران خسارت به دولت بدهکار هستیم. تفاوت

مدیرعامل توانیر اذعان داشت: حدود 30 درصد از شبکه برق کشور به عمر مفید خود پایان یافته و نیاز به اصلاح دارد و برآورد می شود برای اصلاح این فرسایش حدود 14 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیازمندی های صنعت برق از دولت بیش از 100 هزار میلیارد تومان است و صنعت برق نیز همین میزان را به سازندگان، تامین کنندگان تجهیزات و پیمانکاران و با برنامه ریزی های انجام شده در دولت چهاردهم بدهکار است. امید است بخش عمده ای از مطالبات را از دولت وصول کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *