توانیر: مصرف برق از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده هم عبور کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مدیرعامل توانیر گفت: برای تابستان امسال سه سناریو آماده کردیم و با شرایط فعلی و نزدیک شدن به 80 هزار مگاوات سناریوی بدبینانه را پشت سر گذاشتیم.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش بی سابقه دما در کشور و افزایش غیرعادی مصرف برق که موجب فشار مضاعف بر شبکه برق کشور شد، گفت: همکاران صنعت برق انتظار سه سناریو را داشتند با نرخ های رشد متفاوت برای تابستان امسال و سه سناریو را با آمادگی و پیش بینی لازم ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر سناریوی اول را با رشد 3 درصدی خوشبینانه دانست و گفت: سناریوی دوم با رشد 4.5 درصدی و سناریوی سوم با رشد 6 درصدی و مصرف تقاضا بدبینانه ارزیابی شد. 77 هزار مگاوات

رجبی مشهدی گفت: اکنون در این ایام با افزایش بی سابقه دما و نزدیک شدن به مرز تقاضای 80 هزار مگاواتی، از بدبینانه ترین سناریوی مورد انتظار صنعت برق فراتر رفته ایم.

مدیرعامل شرکت توانیر تائید کرد: علیرغم رشد تقریباً 8 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته و وقوع گرما و فشار بی‌سابقه بر تجهیزات برق و حوادثی که به صورت متناوب رخ می‌دهد، تمامی همکاران عملیاتی، تکنسین‌ها و متخصصان صنعت برق هستند. حضور دارند و به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند، حتی زمانی که مردم در حال خواب و استراحت هستند، برای حل مشکلات احتمالی تلاش می کنند تا شهروندان لحظه ای احساس ناراحتی نکنند.

سخنگوی رسمی صنعت برق در پایان از مردم خواست تا با راهکارهای ساده از جمله تنظیم دمای دستگاه های سرمایشی روی 24 درجه و یا استفاده از کولر آبی، همکاران پرتلاش صنعت برق را برای تامین مستمر برق یاری کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *