توضیح عارف در مورد قیمت بنزین: دولت چهاردهم، هیچ تصمیم عجولانه‌ای نخواهد گرفت / در هر تصمیمی، تمام پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و عدالت را مد نظر قرار می‌دهیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور که در جلسه سازمان برنامه و بودجه سخنرانی می کرد، خواستار ارائه برنامه و نقشه راه جامع از سوی سازمان برنامه و بودجه برای رفع ناهماهنگی های موجود در حوزه انرژی و انرژی شد. وی بیان کرد: به مردم اطمینان دهید و به دولت چهاردهم قول می دهیم که هیچ تصمیمی عجولانه نگیرد و در هر تصمیمی همه پیوندهای اجتماعی، فرهنگی و عدالت را در نظر بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور با حضور در «چهارمین جلسه ریاست تهیه و تدوین پیش نویس قانون بودجه کل کشور برای سال 1404 هجری قمری» به تشریح اولویت های برنامه و بودجه دولت چهاردهم پرداخت. .

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در این دیدار که پیش از ظهر – – پنجشنبه 8 شهریور ماه – با گرامیداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت برگزار شد، گفت: دولت چهاردهم افزایش می یابد و دولت اصل خود را تعیین کرده است. دستور کار، مهار تورم و بهبود معیشت مردم و رسالت دولت در کوتاه مدت تثبیت وضعیت اقتصادی کشور است.

عارف با بیان اینکه فضای بسیار خوبی از همدلی و رفاقت بین سه قوه برای اداره امور کشور شکل گرفته است، افزود: همه باید قدردان این فضای همدلی برای توسعه و پیشرفت کشور و بر اساس دستورات کشور باشیم. آقای مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت عزم خود را برای خدمت بهتر به مردم عزیز عزم کنید.

وی کنترل سطح قیمت ها توسط نهادهای مسئول و تداوم تلاش برای کاهش تورم را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه تامین آب و برق در کشور، باید از هم اکنون به فکر تابستان آینده باشیم. اثرات منفی عدم تامین برق بر اقتصاد کشور

عارف افزود: مراقبت از محیط زیست کشور از اولویت های دولت چهاردهم است و هیچ سازمانی تحت هیچ توجیهی حق ندارد آینده ایران را با تخریب محیط زیست و دست اندازی به منابع و ثروت های طبیعی کشور تهدید کند. طبیعتا دولت به دنبال تقویت و ارتقای جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست در راستای حفظ حقوق نسل های آینده در حوزه محیط زیست است.

معاون اول رئیس جمهور وقت با بیان خاطره ای از دورانی که در سال 1379 به عنوان رئیس دستگاه اداری و برنامه ریزی کشور سپری کرد و تغییری که پس از ورودش به این سازمان در نگاه وی به وجود آمد، گفت: برنامه ریزی انجام شد. و دستگاه بودجه در کشور متولی و صاحب اصلی برنامه های توسعه در کشور است و برای توسعه کشور چاره ای نداریم جز این سازمان بر اساس اصل 126 قانون اساسی مشورت و مشورت داشته باشد. صدای اصلی در امور دولت و تقویت آن. جایگاه و نقش آن.

عارف افزود: شوراها و نهادهای مختلف کشور بدون فکر تصمیماتی می گیرند که ممکن است بار مالی و بودجه ای زیادی بر دوش دولت بگذارد. در اینجا حضور پررنگ نماینده برنامه و بودجه کشور در جلسات سیاست گذاری و تصمیم گیری از اهمیت فوق العاده ای برای کشور برخوردار است و از تحمیل مصوبات بدون تامین منابع مالی لازم به دولت جلوگیری می کند.

وی در ادامه بیان کرد: دولت چهاردهم دلیلی برای وعده دادن ندارد. جز وعده های عملی و مدبرانه ای که خود را متعهد به اجرای آن می داند. لذا تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی کشور در چارچوب توانمندی ها و امکاناتی که در اختیار کشور است، مسئولیت اجرای برنامه هفتم و تعهدات دولت را بر عهده دارند.

معاون اول در جریان برنامه دولت برای بررسی شوراهای موازی برای ساماندهی موثر آنها قرار گرفت و گفت: در دولت و شورای عالی اداری در حال بررسی موازی کاری هستیم و قطعاً فعالیت شوراهای موازی بررسی خواهد شد. “.

وی خواستار ارائه طرح و نقشه راه جامع از سوی سازمان برنامه و بودجه برای رفع نارضایتی های موجود در حوزه انرژی شد و گفت: به مردم اطمینان می دهیم که دولت چهاردهم هیچ تصمیمی شتابزده نخواهد گرفت در هر تصمیمی، همه پیوندهای اجتماعی را فرهنگ و عدالت می دانیم.

در ابتدای این جلسه سیدحمید پورمحمدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در کشور گفت: برای کارشناسان سازمان برنامه و بودجه بسیار مهم است که در دوره جدید فعالیت این سازمان در دولت قرن چهاردهم، معاون اول رئیس جمهور تجربه ریاست این سازمان را داشته و از قابلیت ها و پتانسیل های این سازمان آگاهی کامل دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور در یک قرن گذشته نقش مهمی در توسعه کشور در ابعاد مختلف داشت، افزود: این سازمان عاری از نظرات سیاسی و فرقه ای و متکی به کار علمی و کارشناسی است ماموریت ملی و عمرانی را خیرخواهانه و دلسوزانه انجام داد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *