جاده چالوس یک‌طرفه شد / کولاک و برف در محورهای کوهستانی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

با توجه به شرایط جوی و بارش برف، از ساعت دو بعد از ظهر – جمعه 13 آبان ماه، تردد در جاده چالوس شمال به جنوب و اتوبان تهران به شمال یک طرفه و تردد خودروها از جنوب خواهد بود. به سمت شمال تردد خودروها تا زمان عادی شدن شرایط جوی ممنوع است.

به گزارش مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرجه، سرهنگ احمد الشیرانی رئیس این مرکز روز جمعه با اشاره به آغاز بارندگی در سراسر کشور و هشدارهای سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارندگی باعث لغزندگی جاده ها می شود.

وی به رانندگان به ویژه کسانی که قصد تردد در جاده های کوهستانی را دارند، اطمینان داد که از – تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم را در خودروی خود داشته باشند تا در شرایط بحرانی بدون مشکل به سفر خود ادامه دهند. شرایط برف و طوفان.

الشیرانی درباره وضعیت جوی برخی استان ها گفت: محور میامی – کرمه در منطقه کال شور از ساعت 9:30 – جمعه 13 آبان ماه 1403 به دلیل بارش باران، طغیان رودخانه ها و سیلاب مسدود است استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین و البرز با بارش شدید باران طی چند روز آینده در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ادامه خواهد داشت.

وی همچنین هشدار داد: بارندگی در روزهای اول فصل باعث می شود روغن ها و سایر ذرات گیر کرده در جاده با آب باران مخلوط شده و سطح جاده را لغزنده و احتمال خروج خودروها از جاده را افزایش دهد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور الفرج تاکید کرد: رانندگان در این شرایط با سرعت کمتر از حد مجاز در علائم راهنمایی رانندگی کنند چرا که این سرعت ها برای شرایط عادی جوی مناسب تلقی می شود و ایمن است. در هوای بارانی و برفی سرعت را دنبال کنید. کاهش سرعت ضروری است.

الشیرانی با اشاره به شرایط جوی استان های جنوبی و جنوب شرقی که با وزش باد شدید و دید کم همراه است، به رانندگان این مناطق توصیه کرد که در طول روز از چراغ های روشن خودروهای خود استفاده کنند برای کسب اطلاعات بیشتر، شماره تلفن 120 پلیس راهور به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مسافران است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *