جانشین وزیر دفاع: این جمهوری اسلامی ایران است که در مورد زمان و کیفیت پاسخ به تهدید ” تصمیم گیری” خواهد کرد / فعلاً رژیم صهیونیستی باید در اضطراب روانی و هراس ناشی از زمان انتقام بماند / آنچه که مسلم است اینکه ضربه و برخورد مناسب غیر قابل پیش بینی خواهد بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: معاون وزیر دفاع گفت: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با طراحی و ساخت تجهیزات نظامی و پاسخگویی به موقع به نیازهای فعلی و آتی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح متکی بر توان داخلی و نوآوری (خلاقیت) است. تبدیل روش های تولید سلاح به یک صنعت کاملاً داخلی تبدیل شده است.

سردار قریشی در مراسم روز صنعت دفاعی گفت: همانطور که می دانید 31 مرداد ماه مصادف با 4 مرداد در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز ملی صنعت دفاعی نامگذاری شده است. در کنار دستاوردهای فراوان و شگرفی که انقلاب اسلامی از جمله استقلال، آزادی، عزت و خودباوری برای کشور ما به ارمغان آورده است، – با وجود اعمال شدیدترین غیرقانونی ها، پیشرفت و خوداتکایی در صنعت دفاعی در حال تحقق است. و محدودیت ها و مجازات های ناعادلانه. یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی شد

وی ادامه داد: همانطور که می دانید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح ایران چه از نظر راهبردی و چه از نظر تجهیزاتی کاملاً به غرب وابسته بودند و در زمان جنگ تحمیلی بعثی صدام شاهد تأثیر منفی این وابستگی بودند. رژیم علیه غرب جمهوری اسلامی ایران و وحدت راهبردی کشورمان در دوران جنگ و در اوج رقابت جنگ سرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به این نتیجه راهبردی سوق داد که برای استقلال و حفظ وطن راه دیگری وجود ندارد. منافع و امنیت تنها با پیمودن مسیر دشوار، ناهموار اما شیرین استقلال، و پس از گذشت چهار دهه، این مسیر اکنون با تلاش، عزم و اعتماد به توانمندی ها و استعدادهای ملی جوانان ایرانی برای کسب اعتبار و اعتبار پیش می رود. قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران.

معاون وزیر دفاع گفت: امروزه صنعت دفاعی در جمهوری اسلامی ایران از طریق طراحی و ساخت تجهیزات نظامی و پاسخگویی به موقع به نیازهای فعلی و آتی نیروهای مسلح به توان داخلی و نوآوری (خلاقیت) وابسته است. با توسعه روش های تولید سلاح به یک صنعت کاملا بومی تبدیل شد

سردار قریشی افزود: در واقع دستیابی به چنین توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به بازیگری فعال و تعیین کننده در منطقه تبدیل کرده است. و البته اعلام می‌کنم که پیشرفت‌هایی که وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های موشکی، پدافند هوایی و هوایی، دریایی و فضایی، جنگ الکترونیک و سایر حوزه‌های دانشی و غیره داشته است. – شاهد هر گونه پیشرفتی بودیم. این امر نه تنها منجر به خودکفایی در تامین تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز نیروهای مسلح کشور شد، بلکه جمهوری اسلامی ایران را به یکی از کشورهای صادرکننده محصولات دفاعی و فناوری تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید تاکید کنم که نقش وزارت دفاع به دلیل چندوجهی بودن آن به صنعت دفاعی محدود نمی شود و مشارکت در عرصه سازندگی و کمک به توسعه اقتصاد ملی با استفاده از دفاع را توسعه داده است. فن آوری های صنعت

معاون وزیر دفاع در بخشی دیگر از سخنان خود به تحولات منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانید; جهان پیچیده ترین شرایط نظامی را پشت سر می گذارد و در آستانه تهدیدات و خطرات بزرگ و ناگهانی قرار دارد، درگیری ها و جنگ های منطقه ای در حال افزایش است، تغییراتی در نظام جهانی رخ می دهد و تلاش هایی برای محاصره و رقابت در جهان انجام می شود. جهان عرصه های نظامی – امینی به بالاترین سطحی که تا به حال رسیده است.

سردار قریشی گفت: از جمله نشانه های تغییر در نظام امنیت جهانی، افول قدرت ایالات متحده آمریکا و انتقال الگوی قدرت سیاسی و اقتصادی از هژمونی غربی به نظام مستقل سیاسی و اقتصادی نوظهور و جدید است. هژمونی افزایش افراط گرایی، جدایی طلبی، رقابت ژئواستراتژیک بین قدرت ها، جهانی شدن، توسعه جنگ های نیابتی و تروریسم را می توان از ابزارهای سیاست خارجی برخی کشورها نام برد.

وی ادامه داد: در این زمینه باید به نکته مهمی اشاره کنم: پس از جنگ جهانی دوم و به ویژه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده تلاش کرد تا سیستم مورد نظر خود را به عنوان اولین قدرت جهان به کشورهای دیگر دیکته کند. برای رسیدن به این هدف از ابزارهای مختلفی استفاده کردند که مهمترین آنها ابعاد آشوب و بحران های انسان ساز در بسیاری از کشورهای غیر متعهد بود.

معاون وزیر دفاع تاکید کرد: آمریکا و مستکبران با ایجاد بحران های تصنعی و ایجاد جنگ های نیابتی تلاش می کنند تا به اهداف خود به قیمت بهای دیگران برسند که – در سوریه، عراق، افغانستان، اروپای شرقی و آسیا شاهد آن هستیم.

وی افزود: مسلم است که نتیجه مداخلات و حملات آمریکا به گسترش ایدئولوژی مقاومت، توسعه میدان‌های آن، ایجاد اتحاد متقابل بین قاره‌ها و تشکیل قطب‌های جدید قدرت و ضدیت خواهد انجامید. بلوک های هژمونیک در منطقه». جهان برای استقلال بیشتر بدون توجه به مذهب، نژاد و جغرافیا».

معاون وزیر دفاع با تاکید بر اهمیت همکاری بین کشورهای دوست، تصریح کرد: آنچه در این میان مهم و ضروری است، تلاش مشترک کشورهای مستقل برای ایجاد وفاق و نزدیکی در برابر نظام ناعادلانه کنونی و تسریع در حرکت به سوی چندجانبه گرایی است نظام عادلانه مبتنی بر چندجانبه گرایی و همانطور که تاریخ به ما آموخته است، معتقدیم رفتار مبتنی بر قدرت، سلطه و سلطه ادامه نخواهد یافت.

سردار قریشی در بخشی دیگر از سخنان خود به تحولات سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: متأسفانه یکی از غم انگیزترین تحولاتی که جامعه جهانی در طول یک سال گذشته با آن مواجه شده است، ارتکاب جنایات جنگی به نمایندگی از نسل کشی و نادیده گرفتن اصول اولیه است. ” حقوق جنگ در یکی از پرجمعیت ترین مناطق پرجمعیت ترین مناطق جهان در غزه است.

وی روند هجوم به الاقصی را حق مسلم فلسطینیان دانست و گفت: باید تاکید کنم که روند هجوم به الاقصی در واقع واکنش طبیعی مردم فلسطین بود که بیش از هفت دهه ظلم و ستم را تحمل کردند. تحقیر و تبعیض از سوی رژیم صهیونیستی و بزرگترین دستاورد این عملیات علاوه بر توهین به رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان، نشان از نزدیک بودن این رژیم به شکست بود، شکستی که نمی تواند باشد. طبق بیانات مقام معظم رهبری درست شد.

معاون وزیر دفاع ادامه داد: متأسفانه جنایات کلان رژیم صهیونیستی با حمایت و مشارکت آمریکا در اشکال مختلف از جمله ارسال سلاح، انتقال اطلاعات و سوء استفاده از قوانین بین المللی مانند حق وتو و … همراه شد. و اشتیاق رژیم صهیونیستی به سکوت سازمان‌ها و گروه‌های بین‌المللی و حمایت همه‌جانبه آمریکا از سوی وی، کشاندن منطقه به جنگی همه‌جانبه را به تأخیر انداخت که تجاوزات وی به سایر کشورهای منطقه به‌ویژه لبنان و سوریه را افزایش داد. در یکی از اقدامات مغایر با مقررات بین‌المللی، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق مورد حمله قرار گرفت که با وجود آمادگی کامل رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و منطقه‌ای آن در قالب یک واکنش صمیمانه نیاز به واکنش داشت عملیات وعده داده شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، موضوع اصلی در این واکنش همانگونه که مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند، ظهور و اثبات قدرت و اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین المللی است.

سردار قریشی در بخشی دیگر از سخنان خود به ترور اسماعیل هنیه در تهران اشاره کرد و گفت: کشتار کودکان و رژیم جنایتکار صهیونیستی جنایتی نابخشودنی را مرتکب شد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نشان داد که مقامات رژیم صهیونیستی تمایلی به آتش بس ندارند و با به تعویق انداختن مذاکرات به دنبال ادامه نسل کشی هستند.

وی تاکید کرد: بدون شک اگرچه جنگ را پدیده ای نامطلوب می دانیم، اما پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هرگونه حمله و تهدید دشمن بر اساس اصول حقوق مشروع و اصل بازدارندگی است که اصل اساسی است. ” جمهوری اسلامی ایران گفت که «تصمیم می‌گیرد» چه زمانی و چه نوع پاسخی به تهدید.

سردار قریشی گفت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی باید در اضطراب و وحشت روانی ناشی از زمان انتقام جویی باقی بماند اما آنچه مسلم است تاثیر و پاسخ مناسب غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

معاون وزیر دفاع ماهیت سیاست دفاعی ایران را ثبات دانست و گفت: ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای خواهان ثبات و امنیت برای همه کشورهای منطقه و جهان است. در این راستا، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دیپلماسی دفاعی فعال، آمادگی ایجاد و توسعه روابط دفاعی نظامی و فنی با تمامی کشورهای مستقل و همپیمان به ویژه شکل‌گیری همگرایی منطقه‌ای با همسایگان را دارد. بر اساس اصل امنیت جمعی، احترام متقابل، تحکیم صلح و اعلام ثبات.

وی ادامه داد: همانطور که خوب می دانید صنعت دفاعی در دنیای – تنها ابزاری برای کسب درآمد نیست، امروزه صنعت دفاعی به ویژه همکاری های مشترک در زمینه طراحی، ساخت و تولید محصولات نظامی به نقطه ای تبدیل شده است. تماس بین کشورها و سطح بالایی از همکاری نظامی تلقی می شود. در همین راستا معاونت امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان دستگاه متولی دیپلماسی دفاعی در وزارت دفاع آمادگی کامل برای تعامل و همکاری با کشورهایی که نمایندگی آنها را دارید، دارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *