جزئیات پیشنهاد آتش‌بس موقت ۴۰ روزه در غزه از سوی آمریکا

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: پیشنهاد جدید آمریکا در مورد غزه شامل آتش بس 40 روزه است و آمریکایی ها امیدوارند این آتش بس موقت به توقف دائمی جنگ تبدیل شود. وزیر خارجه آمریکا قصد دارد در سفر – خود به پایتخت مصر، پیشنهاد جدیدی در مورد آتش بس در غزه ارائه کند.

به گزارش العربی الجدید، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا – سه شنبه از تل آویو به قاهره سفر کرد تا به مذاکرات برای توقف درگیری در غزه ادامه دهد.

هدف بلینکن کاهش اختلافات بین رژیم اسرائیل و حماس بر سر آتش بس پیشنهادی است که مورد حمایت ایالات متحده است.

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که پیشنهاد جدید آمریکا برای غزه شامل یک مرحله آتش بس 40 روزه است و آمریکایی ها امیدوارند که این آتش بس موقت به توقف دائمی جنگ تبدیل شود.

قرار است بلینکن در این سفر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و بدر عبدالعطی وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند تا به آتش بس موقت در غزه دست یابد و پس از آن اسرا و اسیران بین فلسطینیان مبادله شود. مقاومت و موجودیت صهیونیستی

گفت‌وگوهای کنونی که از دوحه قطر آغاز شده و اکنون در قاهره ادامه دارد، منجر به توافق جدیدی در مورد غزه خواهد شد که بر یک مرحله متمرکز شده و به مدت 40 روز ادامه دارد. اما هیچ شرط و متنی وجود ندارد که اجرای مراحل بعدی را تضمین کند و یا اسرائیل پس از این مدت به حملات خود ادامه ندهد!

به نظر می رسد هدف اصلی آمریکا از این مذاکرات، دستیابی به یک آتش بس موقت است و نه دستیابی به توافق نهایی برای توقف جنگ. اما امید این است که پس از 40 روز توقف درگیری ها، بازگشت به درگیری دشوار باشد و شرایط لازم برای اجرای دیگر خواسته های مقاومت از جمله بازسازی و کمک های بشردوستانه فراهم شود.

در جریان مذاکرات، رژیم صهیونیستی با بازسازی و ساخت منازل و زیرساخت های ویران شده در رفح و جنوب غزه موافقت کرد اما تنها با ساخت خانه های پیش ساخته در شمال غزه موافقت کرد. این نگرانی‌ها را در مورد برنامه‌های آتی رژیم برای خالی کردن سکنه شمال غزه افزایش داده است.

در همین راستا، حماس نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای تأیید کرد که پیشنهاد جدید آمریکا در مورد غزه با شرایط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطابقت دارد و ادامه اشغالگری را تأیید می‌کند.

حماس همچنین اعلام کرد که نتانیاهو مخالف آتش‌بس دائمی، خروج کامل از غزه و شرایط مربوط به تبادل اسرا است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *