جهان خودرو؛ کادیلاک توانایی‌اش در ساخت ماشین‌های بسیار لوکس را نمایش داد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این هفته در دنیای خودرو: کانسپت جدید کادیلاک که نشان دهنده جدیت این سازنده در رقابت با رولزرویس است، رونمایی از قدرتمندترین مدل شورولت کوروت، بسته شدن احتمالی مازراتی در رسانه ها و دلیل شیائومی ورود خود را به بازار خودروهای برقی بسته است.

مفهوم سفارشی

کادیلاک برای نشان دادن توانایی خود در ساخت خودروهای سفارشی، مفهومی باز به نام Sollei ایجاد کرد. کادیلاک سول هفته گذشته در دیترویت رونمایی شد و به زودی در هفته خودروی مونتری در کالیفرنیا به نمایش گذاشته خواهد شد.

کادیلاک می خواهد عنوان لوکس ترین خودروساز جهان را که زمانی در اختیار داشت، دوباره به دست آورد. برای رسیدن به این هدف، خودروساز آمریکایی به تولید خودروهای سفارشی و دست ساز که بسیار لوکس و گران هستند روی آورد. نام اولین مدل از این سری کادیلاک سلستیک است که تا چند ماه دیگر روانه بازار می شود.

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استکانسپت Solly در مرکز طراحی کادیلاک در دیترویت رونمایی شد

کانسپت سولی بر روی سکوی آسمان ساخته شده است و قسمت جلویی خودرو کاملا شبیه به سکوی آسمان است. طول دو خودرو یکسان است. سولی دارای دو درب بزرگ و سقف پارچه ای است. رنگ این خودرو «کرم مانیل» نام دارد که رنگی است که کادیلاک در اواخر دهه 1950 برای مدل های خود انتخاب کرد.

اتاق با ترکیب چرم و چوب تزئین شده است. کادیلاک می گوید از ماده جدیدی به نام میسلیوم که از ریشه قارچ ساخته شده است برای تزئین کنسول و درها استفاده کرده است. Mycelium توسط کارخانه ای به نام MycoWorks در کالیفرنیا تولید می شود که هدف آن جایگزینی چرم طبیعی با مواد تجدید پذیر است. Myco Works می گوید صنعت خودرو بزرگترین بازار این مواد بعد از کیف و کفش خواهد بود.

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استاتاق کادیلاک سولیل با ترکیب چرم و چوب تزئین شده است

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استصفحه نمایش ماشین 55 اینچ

Soli دارای صفحه نمایش 55 اینچی مشابه مدل Celestial است. پشتی صندلی ها و روکش درها با چوب منبت کاری شده است و بین دو صندلی عقب یک یخچال درب شیشه ای تعبیه شده است.

کادیلاک اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای تولید سوله ندارد. با این حال، جان راث، یکی از مدیران ارشد کادیلاک، در زمان رونمایی از این خودرو گفت: «اکنون که فرصتی برای ساخت یک وسیله نقلیه فوق لوکس وجود دارد، فکر می‌کنم اکنون زمان آن است که با دقت به مشتریان خود گوش دهیم تا بفهمیم چه چیزی چیست. آنها می خواهند.” تفسیر رسانه ای از صحبت های آقای راث این است که اگر کادیلاک سفارشات کافی برای ساخت Soule دریافت کند، ممکن است Soule تولید شود.

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استکادیلاک سلست به سفارش دست ساز است

تمرکز کادیلاک در حال حاضر بر روی مدل Celestial است. گفته می شود اولین خودرو تا پایان سال جاری تحویل مشتری می شود. کادیلاک می گوید که Celestial آنقدر سفارشی شده است که هیچ خودرویی شبیه هم نیست. قیمت پایه Celestial 340000 دلار است و کادیلاک می گوید که بدون اشاره به آمار فروش، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است.

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استشورولت کوروت ZR1 قرار است سال آینده وارد بازار شود

قوی ترین کوروت

شورلت از نسخه بهبودیافته کوروت رونمایی کرد که به گفته این شرکت قدرتمندترین کوروت تاریخ است. این مدل که ZR1 نام دارد گران ترین مدل کوروت نیز هست و سال آینده روانه بازار می شود.

شورولت می گوید موتور ZR1 قوی ترین موتور V8 است که تا به حال توسط یک خودروساز آمریکایی ساخته شده است. قدرت این موتور 1064 اسب بخار است. شورلت می گوید کوروت ZR1 با این موتور به راحتی با خودروهای اسپرت گران قیمت رقابت می کند.

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استشورولت انتظار دارد کوروت ZR1 به سرعت بیش از 340 کیلومتر در ساعت برسد

شورلت در 70 سال گذشته هشت نسل از کوروت ها را ساخته است. نسل هشتم این خودرو در سال 2020 عرضه شد و برای اولین بار موتور خودرو پشت صندلی راننده قرار گرفت. این تصمیم در زمان رونمایی از خودرو بحث برانگیز بود، اما مهندسان کارخانه می گویند اگر موتور در جلو قرار می گرفت نمی توانستند آن را زیاد تقویت کنند.

مشخصات فنی این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما شورلت می گوید انتظار دارد ZR1 به حداکثر سرعت بیش از 340 کیلومتر در ساعت برسد. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست، اما رسانه های آمریکایی انتظار دارند قیمت آن بین 180 تا 200 هزار دلار باشد.

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استکارلوس تاوارس یکی از پردرآمدترین مدیران صنعت خودرو است

هشدار تاوارس

گروه خودروسازی Stlantis هشدار داد که شرکت های زیان ده متعلق به این گروه را تعطیل خواهد کرد. Stellantis با 14 شرکت در اروپا و آمریکا چهارمین خودروساز بزرگ جهان است.

درآمد استلانتیس در شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر پنج میلیارد و 600 میلیون یورو (شش میلیارد دلار) بوده که نسبت به سال گذشته 48 درصد کاهش داشته است. سود این شرکت که قرار بود امسال دو رقمی باشد در این مدت کمتر از ده درصد بوده است.

در پاسخ به سوابق مالی، کارلوس تاوارس، مدیر Aslantis گفت: “اگر شما تحقیق نکنید[المصانع الأعضاء فی Slantis]پول، ما آن را می بندیم. به گفته آقای تاوارس، همه اعضای Stellantis دارایی‌های ارزشمندی هستند، اما اگر نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، این موقعیت مکانی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید خط نماد مربوطه[پولدرنیاورند،آنهاراتعطیلمی‌کنیمماتواننگهداشتنبرند‌هاییکهپولسازنباشندرانداریم»بهگفتهآقایتاوارسهمهاعضایاستلانتیسدارایی‌هایارزشمندیهستند،امااگرنتوانندعملکردخوبیداشتهباشندهیچخطقرمزیوجودندارد

Stellantis در سال 2021 پس از ادغام گروه Fiat-Chrysler و PSA Automotive Group تاسیس شد. مازراتی، آلفارومئو، دی اس، لانچیا، جیپ، کرایسلر، دوج، رم، آبارث، سیتروئن، فیات، اپل، پژو و واکسهال زیر مجموعه های این گروه هستند.

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استمازراتی در شش ماهه نخست امسال 82 میلیون یورو ضرر کرده است

به غیر از مازراتی، استلانتیس عملکرد مالی شرکت های تابعه خود را به طور جداگانه اعلام نمی کند. مازراتی در 6 ماهه اول سال جاری 82 میلیون یورو ضرر کرد و برخی از تحلیلگران احتمال فروش مازراتی را توسط استلانتیس مطرح کردند. این رسانه همچنین به شرکت های دیگری مانند لانچیا و دی اس اشاره کرد که فروش بالایی ندارند و ممکن است در خطر تعطیلی قرار بگیرند.

بیشتر مشکل stlantis در آمریکاست. در ماه های اخیر، کیفیت محصولات این شرکت در آمریکای شمالی با مشکل مواجه شده است و Stellantis چندین مدیر ارشد را از دست داده است. تحلیلگران می گویند که مدل های این گروه در آمریکا جوابگوی نیاز بازار نیست و همین موضوع باعث کاهش 18 درصدی فروش شده است.

ناتالی نایت، مدیر مالی Stellantis، گفت که این شرکت در ماه های آینده تولید محصولات خود را در آمریکای شمالی کاهش می دهد و محصولات خود را با قیمت ارزان تر به فروش می رساند.

عملکرد ضعیف استلانتیس باعث افزایش فشار روی کارلوس تاوارس خواهد شد. او با حقوق چهل میلیون دلار در سال یکی از پردرآمدترین مدیران صنعت خودرو است.

آقای تاوارس هزینه های شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش داده و قصد دارد در ماه های آینده 500 میلیون یورو دیگر پس انداز کند. Stellantis بیست مدل جدید را در سال جاری روانه بازار خواهد کرد و آقای Tavares امیدوار است که این مدل های جدید فروش را افزایش دهند. این شرکت همچنین به زودی فروش مدل های الکتریکی را به شریک چینی لیپموتور در اروپا آغاز خواهد کرد.

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استشیائومی SU7 اخیرا در چین رونمایی شد

هدیه پاداش

لی جون، مدیر شیائومی، در نشست سالانه این کارخانه گفت که ممنوعیت اعمال شده بر شیائومی توسط دولت دونالد ترامپ، انگیزه این شرکت برای تولید اولین خودروی خود است.

شیائومی یکی از مهم ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان است. این شرکت لوازم خانگی نیز تولید می کند و امسال برای اولین بار یک خودروی الکتریکی به نام SU7 را به محصولات خود اضافه کرد.

آقای لی افزودن نام این شرکت به فهرست تحریم های دولت آمریکا را یک «تصادف» توصیف کرد که شیائومی را به فکر ساخت خودرو انداخت. او گفت که پس از تماس دوستش برای اطلاع از ممنوعیت، جلسه اضطراری تشکیل داده و گروهی را مأمور ساخت خودروی برقی کرده است.

لی گفت: «اگر تأثیر گسترده تحریم‌های غیرمنتظره آمریکا نبود، ما به این سرعت وارد بازار پیچیده خودرو نمی‌شدیم».

دنیای اتومبیل;  کادیلاک توانایی خود را در ساخت خودروهای فوق العاده لوکس ثابت کرده استلی جون، بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی

شیائومی در روزهای پایانی دولت ترامپ در زمستان 2021 ممنوع شد. این شرکت به دادگاه شکایت کرد و در پایان بهار نام آن از لیست تحریم ها خارج شد، اما در آن زمان پروژه خودروسازی قبلاً انجام شده بود. آغاز شد.

شیائومی SU7 به تازگی در چین رونمایی شده و با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است. برنامه شیائومی تولید 76000 دستگاه SU7 در سال اول بود، اما اکنون این تعداد را به 100000 دستگاه افزایش داده است و امیدوار است در سال آینده فروش خود را به 120000 دستگاه برساند.

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. او قول داد که اگر رئیس جمهور شود، قوانین سختگیرانه ای را برای کاهش آلودگی خودرو لغو خواهد کرد. قوانینی که خودروسازان را به تولید خودروهای الکتریکی تشویق می کرد. آقای ترامپ همچنین گفت که تعرفه 200 درصدی بر خودروهای برقی چینی که در مکزیک تولید و به آمریکا صادر می شود، وضع خواهد کرد. البته او به شرکت های چینی پیشنهاد داد که کارخانه های خود را به آمریکا منتقل کنند.

منبع: بی بی سی

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *