حذف چک کاغذی تا ۳ سال آینده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

برنا: مهران مهرامیان; معاون فناوری های نوین بانک مرکزی تصریح کرد: چک های کاغذی تا سه سال آینده از شبکه بانکی حذف و به روشی ساده و راحت جایگزین چک های الکترونیکی می شود.

وی درباره چک های الکترونیکی گفت: تاکنون 300 هزار فقره چک الکترونیکی در شبکه بانکی واریز شده است و با وجود اینکه حتی یک درصد از کل چک ها را تشکیل نمی دهد اما زیرساخت ها فراهم است و به زودی در سراسر شبکه بانکی اجرا می شود.

محرمیان با اشاره به اینکه بیشتر چک های موجود در شبکه بانکی کاغذی است، افزود: سهم چک های الکترونیکی در شبکه بانکی به تدریج در حال افزایش است.

وی در خصوص سامانه ستاره برای ضمانت نامه های الکترونیکی گفت: سامانه ستاره تایید الکترونیکی در وزارت اقتصاد مستقر است و برای بنگاه های کوچک استفاده می شود. وام گیرنده با ضمانت نامه الکترونیکی به سرعت وام دریافت می کند و این ضمانت نامه الکترونیکی در وام های کوچک جایگزین ضامن می شود.

مهرامیان با اشاره به اینکه سفته الکترونیکی برای بازرگانان در وزارت اقتصاد فعال شده است، درباره خدمات بانکداری الکترونیک در ایران گفت: 93.5 درصد بزرگسالان کشور به تراکنش های بانکداری الکترونیکی دسترسی دارند، در حالی که این رقم در آمریکا به 93 درصد می رسد. .

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی توضیح می دهد که حمایت پولی و وجود حساب بانکی برای حمایت شونده چه تاثیری بر این آمار دارد؟ وی گفت: 30 سال است که زیرساخت های بانکی در شبکه بانکی فراهم شده است و طرح حمایت نقدی به ما کمک کرد تا به 93.5 درصد خدمات بانکداری الکترونیک برسیم.

وی در خصوص اثربخشی حمایت های نقدی و وجود حساب بانکی برای دریافت کننده حمایت در این آمار گفت: زیرساخت های بانکی از 30 سال پیش در شبکه بانکی فراهم شد و طرح حمایت نقدی کمک کرد تا پس از آن به 93.5 درصد برسد. دسترسی به خدمات بانکداری الکترونیک

معاون فناوری بانک مرکزی تصریح کرد: با توجه به زیرساخت های موجود شبکه بانکی، امکان پیاده سازی ریال دیجیتال در کشور وجود داشت، اما برای رفع مشکلات، برای اولین بار در جزیره کیش در سال جاری اجرا شد. به منظور حل مشکلات در عمل.

به گفته محرمیان، با استفاده از اپلیکیشن ریال در کیش، راننده و مسافر در صورت نصب نرم افزار ریال دیجیتال به راحتی می توانند با نزدیک کردن موبایل خود و اسکن کد QR، کرایه تاکسی را دریافت و پرداخت کنند.

معاون بانک مرکزی تایید کرد: اکنون چک الکترونیکی، صورتحساب الکترونیکی و سفته الکترونیکی در شبکه بانکی فعال شده است.

محرمیان در خصوص سامانه های الکترونیکی بانک ها و مساعدت آن ها در کشف تخلفات بانکی گفت: بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بانکی، کشف تخلفات را تسهیل می کند و این مشکل به شبکه بانکی گزارش می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *