حسینی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نفت: آقای پاکنژاد! شما احتمالا به عنوان وزیر از مجلس رای خواهید آورد، ولی لازم است که نکاتی را رعایت کنید / وزیر دولت آقای پزشکیان باشید نه گوش به فرمان افرادی از بیرون

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با ابراز نگرانی از حوزه نفت گفت: انتظار می رود آقای پاکی نژاد در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس به جای گوش دادن به دستورات مردم در دولت آقای پزشکیان وزیر شود.

اسماعیل حسینی عصر – در جلسه عمومی در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برای دولت چهاردهم به عنوان رقیب محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت گفت: انشالله دولت وحدت ملی تشکیل می شود و خودمان را می دانیم. موظف به حمایت از دولت است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های وزیر نفت گفت: اگر وزارت نفت دچار مشکل شود کشور دچار مشکلات می شود اما دشمن نیز در تلاش است نفت را تحریم کند.

این نماینده مجلس گفت: آقای پاک نژاد برای بیان نگرانی کارشناسان صنعت نفت به عنوان مخالف ثبت نام کرده ام زیرا عملکرد بعدی وزیر مبنای این امر خواهد بود. شما ممکن است به عنوان وزیر رأی دهید، اما باید نکاتی را رعایت کنید که به شما و دولت کمک می کند.

حسینی با اشاره به چالش های پیش روی نفت بیان کرد: کمبود انرژی، تلاش بازیگران منطقه برای ضربه زدن به ایران در معادلات منطقه، ناقص بودن زنجیره ارزش افزوده، عدم رضایت کافی و خروج نیروی انسانی توانمند از بدنه نفت. وزارت نفت از جمله چالش هاست.

وی با بیان اینکه در برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی نفت ایراداتی وجود داشت، گفت: در برنامه ارائه شده به برخی نکات اجرایی اشاره نشده بود. نمونه ای از آن مربوط به رفع عدم تعادل انرژی در طرح جمع آوری گاز مشعل است که برای رفع موانع اجرای پروژه تحلیل نشد.

نماینده شیراز در مجلس، ضرورت استقرار سامانه جامع مدیریت هوشمند انرژی و تقویت تجهیزات مربوطه را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد وزیر نفت مبنی بر تشکیل سازمان بهینه سازی و مدیریت راهبردی انرژی به عنوان یکی از الزامات، محدود به مصوبه هفتم است. قانون طرح بخشنامه ها.

الحسینی خاطرنشان کرد: بحث بهبود مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی به طور کلی مطرح شد اما سازوکار اجرایی آن مشخص نشد.

وی بر لزوم توجه به معیشت و رفاه کارکنان وزارت نفت و مناطق عملیاتی و ارتقای زیرمجموعه های این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: وزارت نفت بزرگترین ارز کشور محسوب می شود کشور، بخش تولید و بزرگترین محل نفوذ سیاسی که نیازمند مراقبت جدی وزیر است. پیش بینی می شود اگر آقای پاک نژاد بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد، وزیر پزشکی شود و گوش به فرمان مردم خارج از کشور نباشد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *