حماس: منتظر پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس هستیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عربی: دو مقام حماس روز یکشنبه 17 ژوئیه اعلام کردند که این جنبش منتظر پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش بس است.

پنج روز پیش حماس بخش بزرگی از طرح آمریکا برای پایان دادن به جنگ غزه را پذیرفت که – وارد دهمین ماه خود شد.

یک مقام حماس به رویترز گفت: ما پاسخ خود را به میانجی ها ارائه کرده ایم و منتظر شنیدن پاسخ اسرائیل هستیم.

به گفته یکی دیگر از مقامات فلسطینی آشنا به مذاکرات آتش بس کنونی، مذاکرات با اسرائیل از طریق میانجیگران قطری ادامه دارد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، روز یکشنبه به رویترز گفت: «آنها درباره واکنش حماس صحبت کردند و قول دادند که ظرف چند روز پاسخ دهد».

دولت اسرائیل هنوز در مورد زمان این مذاکرات اظهار نظری نکرده است.

صرف نظر از خواسته اصلی حماس

حماس که نوار غزه را اداره می کند، قبل از امضای این توافقنامه، از خواسته اصلی خود مبنی بر پایبندی اسرائیل به آتش بس دائمی صرف نظر کرد.

یک منبع حماس که خواست نامش فاش نشود، به دلیل محرمانه بودن مذاکرات، روز شنبه به رویترز گفت که این جنبش در عوض اجازه می دهد تا در مرحله اول مذاکرات که شش هفته به طول می انجامد، این امر محقق شود.

یک مقام فلسطینی آشنا به تلاش‌های صلح فاش کرد که اگر اسرائیل با یک توافق چارچوب موافقت کند، این پیشنهاد می‌تواند به پایان جنگ منجر شود.

یک منبع آگاه گفت که ویلیام برنز، رئیس سیا برای مذاکره به قطر خواهد رفت.

تظاهرات در سراسر اسرائیل

از سوی دیگر، تظاهرکنندگان در سراسر اسرائیل روز یکشنبه به خیابان ها آمدند تا دولت نتانیاهو را برای دستیابی به توافقی برای بازگرداندن گروگان های اسرائیلی که در غزه به سر می بردند، تحت فشار قرار دهند.

تظاهرکنندگان که در سطح خیابان ها در اوج ترافیک شهر قرار داشتند، خیابان ها را مسدود کردند و با اعتراض در مقابل منازل سیاستمداران، لاستیک های بزرگراه تل آویو – بیت المقدس را آتش زدند تا اینکه پلیس توانست آن بزرگراه را بازگشایی کند.

به گفته مقامات وزارت بهداشت غزه، دست کم 15 فلسطینی در چند حمله – اسرائیل کشته شدند.

این منابع افزودند که در حمله هوایی اسرائیل به خانه ای در روستای الزوایده دست کم 6 نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. شش نفر دیگر نیز در حمله هوایی به خانه ای در غرب نوار غزه کشته شدند.

حملات تانک های اسرائیل ادامه دارد

از سوی دیگر تانک های اشغالگر اسرائیل به بمباران مناطقی در مرکز و شمال شهر رفح در مرز با مصر ادامه دادند. مقامات بهداشتی رفح از پیدا شدن اجساد 3 شهروند در شرق رفح خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این رژیم طی درگیری های نزدیک و حملات هوایی 30 شبه نظامی فلسطینی را در رفح به هلاکت رساندند.

ارتش اسرائیل تایید کرد که تعدادی از مبارزان فلسطینی توسط نظامیان اشغالگر در محله شجاعیه در شرق غزه کشته شدند و سلاح و مواد منفجره آنها ضبط شد.

شاخه های مسلح حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند که اعضای آنها با استفاده از موشک های ضد تانک و خمپاره به نیروهای اسرائیلی در چندین نقطه در سراسر نوار غزه حمله کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *