حمایت رقبای سابق ترامپ از او در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه

تبلیغات بنری

هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: نیکی هیلی و ران دیسانتیس که در رقابت های مقدماتی حزب جمهوری خواه با دونالد ترامپ رقابت کردند، در دومین شب از کنوانسیون حزب در میلواکی ایالت ویسکانسین حمایت کامل خود را از او اعلام کردند.

خانم هیلی که در ابتدای سخنرانی خود با تشویق های پراکنده حضار مواجه شد، به جمعیت گفت: “ما باید در کنار دونالد ترامپ بایستیم” و افزود که رئیس جمهور سابق از او خواسته است “به نام وحدت” صحبت کند. در کنفرانس او آن را “دعوت سخاوتمندانه” نامید.

این تظاهرات چهار روزه روز دوشنبه آغاز شد، زمانی که ترامپ سناتور جی.

موضوع سخنرانی های سه شنبه شب «ایمن سازی دوباره آمریکا» بود.

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رقیب انتخاباتی آقای ترامپ که همچنان با فشارهای داخلی حزب دموکرات برای کناره گیری از رقابت های انتخاباتی مواجه است، در NAACP (انجمن ملی برای پیشرفت دموکراسی) سخنرانی کرد. ملاقات مردم رنگین پوست در ایالت حساس نوادا. این اولین فعالیت مبارزاتی او پس از ترور دونالد ترامپ در روز شنبه بود.

مارک وندلینگ، خبرنگار بی بی سی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان، گفت که فضای جلسه امشب شادتر از اولی بود.

خبرنگار ما می گوید رقبای سابق امشب روی صحنه رفتند و با وجود جو پراکنده ظاهرا موفق شدند با انبوه حامیان ترامپ موسوم به «مگا» ارتباط برقرار کنند. MEGA مخفف “Make America Great Again” است.

به گزارش خبرنگار ما، سلسله سخنرانی های خانواده های قربانیان جنایت خشم را نسبت به آمار جنایت برانگیخت، اما سارا سندرز، بن کارسون و مارکو روبیو که همگی از طرفداران ترامپ بودند، فضا را آرام کردند.

ترامپ و مهمانانش در وضعیت ویژه «VIP» آرام‌تر از شب اول ظاهر شدند.

آنچه هیلی و دیسانتیس گفتند

نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی، سفیر سابق دولت ترامپ در سازمان ملل و ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در این مجمع سخنرانی کردند.

رقبای سابق در این سخنرانی ها ضمن اعلام حمایت کامل از کاندیداتوری آقای ترامپ، بر ضرورت وحدت درون حزبی تاکید کردند.

دیسانتیس گفت: “ما به یک فرمانده کل نیاز داریم که بتواند 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ما را رهبری کند.”

آقای دیسانتیس در جریان انتخابات مقدماتی از حملات تند به آقای ترامپ خودداری کرد. اما در نهایت حملات خود را افزایش داد و با اشاره به یک پرونده جنایی در نیویورک با ذکر «پرداخت مخفیانه ای که ترامپ به ستاره فیلم های پورن کرد» به او حمله کرد.

آقای دیسانتیس در پایان سخنرانی خود شعار «بجنگ، بجنگ، بجنگ» را تکرار کرد که بلافاصله پس از ترور سخنان آقای ترامپ را تکرار کرد. در آن سوء قصد، گلوله مستقیماً از بالای سر آقای ترامپ گذشت و به گوش او اصابت کرد. «بجنگ، بجنگ، بجنگ» شعار جمهوری خواهان در این جلسه شد.

خانم هیلی در طول رقابت های مقدماتی به شدت از رقیب اصلی خود انتقاد کرد و او را “سمی” و مردی توصیف کرد که “بدون شفافیت اخلاقی”.

اما وی در سخنرانی امشب خود با لحنی آرام صحبت کرد و از همه طیف های سیاسی جامعه آمریکا خواست تا حول دونالد ترامپ متحد شوند.

وی گفت: ما همچنین باید حزب را گسترش دهیم. “وقتی بزرگ شدیم خیلی بهتر خواهیم شد.”

وی با اشاره به اختلافات وی با ترامپ گفت: لزومی ندارد آمریکایی ها با ترامپ صددرصد موافق باشند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مراسم ادای احترامی که رقبای سابقش به وی تقدیم کردند در سالن حضور داشت.

گاهی برایشان کف می زد و گاهی با بلندگو با فردی که کنارش می نشست صحبت می کرد.

گویا بود که وقتی خانم هیلی حمایت کامل خود را از نامزدی خود اعلام کرد، آقای ترامپ متحرک شد و کلمه “شگفت انگیز” را تکرار کرد.

او امشب چندین بار با شریک مبارزات انتخاباتی خود، سناتور ونس، صحبت کرد. او گاهی لبخند می زد و گاهی می خندید، به خصوص در حین سخنرانی تد کروز.

رئیس‌جمهور سابق وقتی ران دیسانتیس گفت دموکرات‌ها «مرزهای باز» می‌خواهند، خندید، به جز زمانی که این مهاجران غیرقانونی به محله‌های ثروتمند شمال شرقی – ایالت‌هایی که توسط دموکرات‌ها کنترل می‌شوند – هدایت می‌شوند.

عدم حضور چهره های مهم در حزب

با وجود نمایش وحدت در میان حاضران در کنگره ملی جمهوری خواهان، غیبت برخی از چهره های مهم نیز محسوس بود.

تاکنون هیچ اشاره ای به مایک پنس، معاون رئیس جمهور ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی، سناتور برجسته میت رامنی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، پل رایان و جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا نشده است.

آقای پنس اخیرا گفته است که از نامزدی خود در انتخابات نوامبر حمایت نخواهد کرد. او در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که از دونالد ترامپ «با وجدان راحت» حمایت نخواهد کرد.

به گفته آقای پنس، هیچکس نباید از موقعیت او غافلگیر شود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش که با پیروزی جو بایدن همراه بود، آقای ترامپ از آقای پنس خواست که نتایج انتخابات را تایید نکند، اما او این کار را نکرد.

هنگامی که حامیان دونالد ترامپ در 6 ژانویه 2021 در اعتراض به نتایج انتخابات به کنگره حمله کردند، یکی از شعارهای آنها “پنس آویزان” بود.

مایک پنس سال گذشته نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه اعلام کرد، اما در ماه اکتبر به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد.

روز سه شنبه، بی بی سی کارل روو، معمار پیروزی های جورج بوش در سال های 2000 و 2004 را در شهر میلواکی، جایی که این گردهمایی برگزار شد، پیدا کرد. اما او در نشست امسال صحبت نخواهد کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *