حملات پهپادی شب گذشته اوکراین به ۷ استان روسیه / مسکو: ۲۰ پهپاد را منهدم کردیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: ارتش اوکراین یکشنبه شب مناطق مختلف روسیه را با 20 پهپاد هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه مدعی شد که شب گذشته حملات پهپادی ارتش اوکراین را دفع کرده است. بر اساس این گزارش، پدافند هوایی ارتش روسیه توانست 20 پهپاد اوکراینی را منهدم کند. این حمله هوایی در 7 استان مختلف روسیه انجام شد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، 9 پهپاد در منطقه ساراتوف و 3 پهپاد در کورسک روسیه سرنگون شدند. دو پهپاد نیز در مناطق بلگورود، بریانسک و تولا رهگیری و یک پهپاد در شهرهای اوریول و ریازان سرنگون شد. رسانه های روسی گزارش دادند که در این حملات چندین نفر مجروح شدند که وضعیت یکی از آنها در منطقه ساراتوف وخیم است.

در روزهای اخیر حملات موشکی و پهپادی در جنگ اوکراین تشدید شده است و هر دو کشور اهداف مختلف نظامی و زیرساختی را هدف قرار می دهند. بر اساس گزارش های منتشر شده، ارتش روسیه به این حملات با پهپاد پاسخ خواهد داد.

جنگ اوکراین در سال 1400 به دلیل تلاش های کی یف برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو آغاز شد. با وجود حمایت همه جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا از اوکراین، دولت این کشور نتوانست از پیشروی ارتش روسیه جلوگیری کند و بیش از 15 درصد از خاک خود را از دست داد. علاوه بر این، تلاش ها برای مذاکرات صلح نیز با مخالفت صریح اتحادیه اروپا همراه بود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *