حمله دوباره کیهان به ظریف: در منطق شهید سلیمانی شما محکوم هستید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

کیهان نوشت: ظریف گفت: حرف شهید سلیمانی را نشنیدی که می گفت دختران محجبه دختران من هستند؟ نشنیدی چرا با چوب به سرش زدم؟

جواد ظریف در سخنانی که در ستاد انتخاباتی مسعود مازیکیان در کاشان ایراد کرد، گفت: شجاعت در تصمیم گیری صحیح است و جسارت در خرج کردن پول از جیب مردم، شایسته نیست که ما قربانی آنها شویم مردم ما سزاوار این نیستند که قربانی جاه طلبی های حزبی ما شوند. مردم ما در مقابل محاصره مقاومت کردند تا یک عده ثروتمند بیایند و از جیب خود پول نقد کنند و بگویند اوضاع خیلی خوب است؟ مردم ما به خاطر شعارهای شما شب ها گرسنه می خوابند.

محمدجواد ظریف در کاشان گفت: ما برخلاف اقلیت به دنبال هرج و مرج نیستیم و به دنبال این نیستیم که صدای مخالفان را ببندید کشور.” نام شهدا را نشنیدی که شهید سلیمانی می گفت آیا دختران محجبه دختر من هستند؟ نشنیدی چرا با چوب به سرش زدم؟ با خون شهدا کاری نداشته باشید ما به مردم مدیون نیستیم.

ظریف ادامه داد: دوستان شما در جبهه پایداری گفتند سردار سلیمانی اگر جلیلی رئیس جمهور شود من یک روز هم نمی مانم که ابرانقلابیون الان شهید سلیمانی را هم قبول نکردند دروغگو کیست دوستان من با خون شهدا بازی نکنید ای شهدای خدا کجایید؟

ابتدا سخنگوی ادعای اخیر درباره آقای جلیلی به دلیل کذب بودن سخنان وی عذرخواهی کرد. اما غربی ها دوست دارند همین دروغ را تکرار کنند. ثانیاً اشاره آقای ظریف به شهید سلیمانی این است که ایشان در سال های بعد از شهادت شهید سلیمانی چندین بار علیه عملکرد شهید سلیمانی صحبت کردند و وانمود کردند که شهید سلیمانی به قیمت دیپلماسی و اقتصاد تمام شد! در این میان، سوء مدیریت فاحش امثال ظریف و روحانی در برجام و پس از برجام، یکی از عواملی بود که آمریکا را برای ترور شهید سلیمانی اسباب کش کرد. این در حالی است که دولت برجام علاوه بر واگذاری یا بستن بخش بزرگی از برنامه هسته‌ای، تعداد تحریم‌ها را دو برابر کرد و همزمان با کاهش شدید صادرات نفت کشور مواجه شد. همان‌قدر که مقامات دولت روحانی گفتند که حتی قادر به تامین ارز برای غذا و دارو نیستند، این یکی از بلایای ظریف بود.

از سوی دیگر، شهید سلیمانی با وجود خویشتن داری بسیار بالایی که داشت، پس از آنکه متوجه گستردگی انحرافات و ضررهای تیم روحانی و ظریف شد، چندین بار لب به انتقاد و نصیحت گشود. شهید سلیمانی مهر 95 هشدار داد: در خط مقدم جنگ با دشمن دو صدا بلند نشود و هر که بگوید دشمن نیست دوست است. خوارج محصول ترویج این دیدگاه بودند. اگر مسئولی سخنی دروغ بگوید و در جامعه دشمنی ایجاد کند، مرتکب خیانت شده است. خیانت دشمن بدترین نوع خیانت است. ترویج درک نادرست دشمن، از بین بردن حساسیت جامعه و ایجاد تفرقه در آن خیانت است.

حاج قاسم نیز در 18 اسفند 97 نسبت به ساده سازی در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک هشدار داد و گفت: برای دشمن، این برنامه جامع اقدام مشترک سه جانبه است و اوباما فکر نمی کرد به دیگری برسد دو طرف با گذشت زمان، اما فرد فوریتی که آمد، اصرار داشت که سریع بیاید و فکر می کرد که بر سر برنامه جامع اقدام 2 در منطقه پافشاری می کنند، این است که می خواهند این حرکت را گسترش دهند که جان داد. اگر ما برویم و در برنامه جامع اقدام 2 شرکت کنیم، نه، برنامه جامع اقدام مشترک این است؟ به اینجا ختم نمی شود و سه نتیجه خواهند داشت، زیرا معتقدند بهار باید خشک شود و این چشمه ایران است.

آقای ظریف نمی داند هشدارهای واقع بینانه در مورد تخلفات از جانب چه کسانی بوده است؟ یا چرا در ژنو نسبت به اعتماد به آمریکا و بی توجهی به تسلیح و تجهیز داعش در پشت مرزهای ایران هشدار داد؟! آقای ظریف به جای پاسخ به آسیب های عظیمی که وارد کرده، می خواهد جامعه را در مسائلی مانند حجاب و… دوقطبی کند؟ اگر سوابق قابل دفاعی داشت آیا مرتکب چنین جفا می شد؟ آیا آقای ظریف نمی داند که با تحریف حقایق توافق هسته ای، کتمان نقض وعده های دولت های آمریکا و متهم کردن مجلس (به دلیل قانون بازدارندگی)، همچنان راه را برای دشمنی که عهد شکنی می کند باز می کند. ?

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *