حمله کیهان به شورای راهبری: پنهان شدن پشت پزشکیان، مشکل افراطیون را برطرف نمی‌کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت: الاعتماد در یادداشتی تاکید می کند که چون لیست پیشنهادی هیات وزیران در جای دیگری نهایی شده است، نباید در مجلس بررسی شود!

منشی تایید صلاحیت (متهم در ماجرای فروش اطلاعات به بیگانگان) به حضور خود در شورای نگهبان وزیران اشاره می کند و سپس می نویسد: «لیست وزیر پیشنهادی آقای مزیکیان نهایی است یا باید نامزد جدیدی معرفی شود. ؟” و در مجلس هم همینطور؟» اگر نهایی نشد، لطفاً در این مرحله همه را کنار بکشید و 19 وزیر را پیشنهاد دهید که با آنها موافق هستید و اجازه دهید مجلس هر کاری می خواهد انجام دهد. به دنبال به دست آوردن سهم در میانه میدان.

نویسنده می افزاید: گفتار اصلی متوجه ساختار سیاسی در ایران است. من فکر می کنم ما صد برابر برای تلاشی که در یک ماه از 20 ژوئن تا 15 جولای انجام شد، دستمزد گرفتیم. مردم بدون شک در 24 تیر ماه پرنشاط و بحث های خوب پیروز شده اند و حیات سیاسی به جامعه ایران بازگشته است. پس در پیروزی این افراد شکی نیست. اما برنده دیگر در این عرصه، گروه سیاسی حاکم بر ایران است. اتفاقاً من شخصاً در این انتخابات فعال بودم زیرا انتظار برد-برد را داشتم. یک بازی آگاهانه و نه به خاطر تقصیر دولت. من همچنان معتقدم که دستگاه سیاسی به سیاستی که در پیش گرفته است متعهد است. سیاستی که پیروزی پزشکیان را پیروزی خود می داند. قطعا چنین سیاستی به دنبال شکست پزشکیان نیست، زیرا شکست او نیز شکست اوست. این بازی زمانی برای کشور خوب است که هر دو طرف برنده شود. حقیقت این است که ملت و دولت باید یکی شوند یا به سمت یکی شدن حرکت کنند و پیروزی هر کدام شامل پیروزی دیگری نیز می شود… عده ای می نشینند قوانینی را می نویسند که مثلاً این یا آن نباید باشد. در دولت یا در پست های حساس… یک لحظه تصور کنید که اگر پزشک شکست بخورد چه می شود؟ جز اینکه او به همان جایی که قبل از انتخابات بود به خانه می رود؟ این دولت است که باید این موضوع را حل کند. راه حل آن چیست؟”

در خصوص این ماده ابتدا باید گفت که فرآیند تعیین وزرا دارای یک روند قانونی کاملاً روشن است. در این فرآیند پیشنهاد با رئیس جمهور است و صلاحیت ها، سوابق سیاسی و حرفه ای و برنامه با نمایندگان مجلس بررسی و تایید می شود. در هیچ کجای قانون نیامده است که اگر شورای مشورتی مثلاً به نام هیأت رئیسه هیأت وزیران تشکیل شود، پیشنهادات آن الهام می شود و اگر رئیس جمهور به جای قبول 100 درصدی پیشنهادات، 60 درصد آنها را می پذیرد و 40 درصد دیگر را خودش انتخاب می کند طی رایزنی های بعدی، رئیس شورا و برخی از اعضا که تا دیروز شأن مشورت را رعایت می کردند، دست به شورش، تحریک، تهدید به استعفا و… بزنند!

ثانیاً، شورایی که برخی از اعضای آن اساساً مجرم، محکوم امنیتی و نالایق بودند، فهرستی را پیشنهاد کردند که به گفته آنها 60 درصد در لیست نهایی وزرا پذیرفته شده است و همچنین می گویند اگر نماینده مجلس وارد شود این درصد بیشتر است. و رؤسای جمهور شامل می شوند. آیا می توان به دلیل سیاه نمایی این زائدات، نص صریح قانون را نادیده گرفت و با تکیه بر آن، میل صنف را به خواست دانشکده تبدیل کرد؟!

سوم: بحث حقوقی را به پیچ و خم اصطلاحات واژگان سیاسی نکشید. انتخابات بر اساس همین قانون اساسی برگزار می‌شود و مشروعیت و مشروعیت پیدا می‌کند که اعتبار و مشروعیت کار وزرا را منوط به بررسی صلاحیت آنها در مجلس و جلب اعتماد نمایندگان کرده است. اگر با قضاوت های من هر موضوع حقوقی به بحث سیاسی تبدیل می شد سنگ روی سنگ نمی گذاشت. از جمله اینکه قوه قضائیه و مجلس باید تعطیل شود و دولت مطلقه تشکیل شود، کاری که تندروهای اصلاح طلب در دولت خاتمی با این دو لایحه می خواستند انجام دهند، اما قانون مانع شد.

چهارم: پنهان شدن پشت دکتر مشکل تندروها را حل نمی کند. این همان مقوله ای است که رئیس شورا به دلیل منع قانونی تصدی مشاغل حساس برای افراد دو تابعیتی از تصدی سمت نمایندگی منع شد اما عمداً موضوع شخصی خود را با موضوع دولت پیشنهادی مخلوط کرد. و با این ژست ادعا می کند که با لیست پیشنهادی و استعفای خود مخالف است! کسانی که قانون را دور زدند و در قالب چتر به عضویت آن شورا درآمدند، سابقه محکومیت قضایی در چندین جرایم امنیتی دارند و اکنون می خواهند با چشم بند و بسته مجلس این رویکرد علنی را نسبت به همه وزارتخانه ها تشدید کنند. صرف نظر از صلاحیت های فنی و تخصصی، سلامت و بهداشت مردم، وفاداری و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی و…

پنجم: کسانی هستند که خواهان شکست آقای مازیکیان هستند که از ایشان خواسته شد در روز تحلیف در سخنرانی خود در جمع مقامات خارجی از ایرادات و ضعف های کشور صحبت کند، اما ایشان درایت و تقوا را به کار گرفتند و از شر آن متن مسموم خلاص شدند. . همان کسانی هستند که خاتمی را تا مرز فروپاشی پیش بردند و او را اردک لنگ توصیف کردند و سپس او را برای استعفا و خروج از دولت تحت فشار قرار دادند و در نهایت شعار خلاصی از خاتمی را سر دادند. و همچنین کسانی که همزمان با استعفای سعد حریری در لبنان و فشار برای سرنگونی دولت مردم عراق بر اساس طرح آمریکایی-صهیونیستی در اواسط سال 2018 خواستار استعفای روحانی شدند نویسنده روزنامه اعتماد باید هر یک را بدانند از این متهمان به نام و رسم.

ششم، خیانت به امنیت ملی (فروش اطلاعات به خارجی ها) با پنهان شدن در پشت نام «مردم» یکی از این ترفندها در کبک است.

از سوی دیگر تظاهرات مردم و دولت به نام حمایت از دولت سند جعلی است. مجلس و ریاست جمهوری به آرای مردم بستگی دارد و هیچکس نمی تواند برای غلبه بر دیگری تظاهر به حمایت از یکی کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *