حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در دوره روحانی: مردم انتظار دارند پزشکیان آرامش را بر کشور حکمفرما سازد/ نخستین گام در این رابطه، «سخن گفتن با ملت» است/ اداره‌ی کشور در این شرایط ملتهب، با اعضای کابینه پیشین ممکن نیست؛ کشور را باید از سردرگمی خارج نمود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

حمید ابوطالبی از رئیس جمهور خواست تا در مورد وضعیت کشور با مردم صحبت کند و نگرانی های آنان را برطرف کند.

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در دوره روحانی، در شبکه اجتماعی ناامن نوشت: انتظار دارد رئیس‌جمهوری که انتخاب کرده و اکنون روی آن نشسته، از نگرانی و التهابش بکاهد و کشور را با آرامش اداره کند.

اولین گام در این زمینه، «خطاب به مردم»، تبیین شرایط جامعه و ایجاد اعتماد به حاکمیت عقلانی در کشور است. در شرایطی که شاخص های اقتصادی نیز از وضعیت التهاب و بحران در کشور خبر می دهند. باید با اتخاذ تدابیر عاقلانه و صحبت با ملت، التهاب کنونی را کاهش داد و کشور را آرام کرد. تا همگان بتوانند ثبات نظام تصمیم گیری مبتنی بر خرد و عقلانیت را تضمین کنند.

گام دوم تشکیل دولت در شرایط فعلی است. حداقل 30 تا 45 روز طول می کشد. کشور را نمی توان در این وضعیت نابسامان با اعضای دولت قبل مدیریت کرد. اولویت مشخصی در کشور وجود ندارد. حتی رئیس جمهور هم به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و مسئول همه تصمیمات آن شورا، معلوم نیست چه فرضیه ای محرک است؟ با اعضای فعلی این شورا چگونه تصمیم می گیرد؟ چرا حداقل برای وزارتخانه های مهم و سازمان های عضو این شورا، سرپرست موافق سیاست فکری و انتخاباتی خود را تعیین نمی کند؟

ناامید کننده است که هنوز هیچ گام روشنی برداشته نشده است. هیچ تلاشی برای خارج کردن کشور از وضعیت آشفتگی و التهاب صورت نگرفت. مدیریت شرایط سخت کنونی اولین آزمون حاکمیت این دولت است. که تأثیر تعیین کننده ای بر ذهنیت ملت و تصویری گویا از سیاست خارجی آن خواهد داشت. کشور باید از هرج و مرج خارج شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *