حکم سنگین افسانه بایگان به اتهام نشر تصاویر مبتذل / از جریمه نقدی تا ممنوع‌الخروجی و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

وی افزود: محمدرضا اعتصام وکیل دادگستری و از وکلای افشانا پایگان محکومیت موکل خود را اعلام کرد.

این وکیل دادگستری در این خصوص گفت: موکلم خانم افشانا پایگان به دلیل «نشر تصاویر مستهجن» به جای ۹۱ روز حبس به عنوان مجازات اصلی به پرداخت دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. 18 ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی در نظر گرفته شده است.

با توجه به کیفرخواست غیابی صادر شده علیه خانم بایگان از دادسرای 1097 مجتمع قضایی ارشاد، عنوان اتهام «حضور زنان در معابر و اماکن عمومی بدون حجاب شرعی» و موضوع آن عنوان شده است. تبصره ماده 638 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی با عنوان

قاضی پرونده انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی را موضوع تبصره یک ماده ۷۴۲ قانون مجازات اسلامی دانست و مجازات این اتهام را تعیین کرد.

در ذیل نسبت به رأی صادره اعتراض کردیم، اما علیرغم دفاعیات و اینکه اساساً طبق تعریف تبصره اول ماده 742، آثار و مطالب منتشر شده، آثار و مطالب مبتذل نبوده و مجازات تکمیلی پیش بینی شده است. در این حکم مطابق قانون با مرتکب و ویژگی های متهم تعیین شده است و بر این اساس دادگاه ضمن رد درخواست تجدیدنظر و تایید مجازات اصلی در تجدیدنظرخواهی، تصمیم به تخفیف جزای تکمیلی گرفت. مجازات از دو سال تا دو سال 18 ماه. جریمه تکمیلی موکلم سنگین بود.

در مهلت قانونی درخواست تجدیدنظر را تنظیم و به مرجع قضایی تقدیم می کنیم.

امیدواریم قضات دادگاه تجدیدنظر به شخصیت اجتماعی موکلی که آثار معروفش در برابر افکار عمومی چه در سینما و چه در صداوسیما ثابت شده است توجه داشته باشند و به ایرادات قانونی در این خصوص نیز رسیدگی کنند. سند، و لزوم تخلف از حکم را ملاحظه خواهد کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *