خبرخوش برای پرستاران؛ نرخ اضافه کار بیشتر می شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به تلاش همه جانبه دولت و این سازمان برای رفع مشکلات پرستاران، خبر خوشی را به آنان داد.

در برخی شهرهای کشور چند روزی است که پرستاران در اعتراض به عدم توجه به مطالبات و مشکلات خود دست به تظاهرات زده و تجمعاتی شکل گرفته است.

پرستاران به عنوان نیروهای خط مقدم درمانی در درمان بیماران نقش مهمی در روند درمان بیماران در مراکز درمانی دولتی، خصوصی و غیره ایفا می کنند، بنابراین وجود پرستار بر بالین بیمار برای جسم و روح بیمار موثر و کارآمد است. .

جامعه پرستاری در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران حساس شیوع ویروس کرونا و در روزهایی که این ویروس شوم و مهلک در کشور شیوع پیدا کرده بود و همه در اضطراب و نگرانی بودند خدمات زیادی ارائه کردند. و ترس به دلیل ابتلا به این بیماری، پرستاران با فداکاری های خود به عنوان سپری برای حفظ سلامت مردم عمل کردند.

اکنون برخی مطالبات جامعه پرستاری از جمله پرداخت مطالبات و معوقات، اضافه کار اجباری و دریافتی ناچیز پرستاران از قبل، اجرای نامطلوب تعرفه خدمات پرستاری و… از جمله مشکلات گریبانگیر این عزیزان است.

احمد نجدیان، رئیس سازمان نظام پرستاری درباره «آخرین پیشرفت‌ها در رسیدگی به نیازها و مشکلات پرستاران» گفت: تقریباً همه نهادهای دولتی برای رسیدگی به مشکلات جامعه پرستاری وارد این عرصه شده‌اند و این درست است.

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از آخرین پیگیری هایی که داشتیم جلسه ای بود که با محمدرضا ظفر گاندی وزیر بهداشت داشتیم که ایشان و رئیس جمهور بر حل مشکلات نظام سلامت به شدت تاکید کردند. به خصوص در حوزه پرستاری که کلیات را به ایشان ارائه کردیم و قرار شد وزیر بهداشت جزو اولویت های کاری ایشان باشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: از دیگر نکاتی که – انتخاب شد این است که به عنوان معاون دادستان کل کشور برای پیگیری عدم اجرای قوانین در برخی حوزه ها خدمت کردیم. بزرگترین مشکلی که الان در پرستاری داریم این است که قوانین در مجلس تصویب شده اما به طور کامل اجرا نشده است.

نجاتیان اضافه کرد: در برخی بخش ها مانند بخش خصوصی که اصلا اجرا نشد، همانطور که این و آن گفتیم، قرار شد دادستانی هم برای حفظ حقوق ضایع شده جامعه پرستاری گامی جدی بردارد. مردم

وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده و اینکه آیا بودجه ای برای آنها در نظر گرفته شده است، پرسید. وی گفت: هفته گذشته که از واریز 7 کوشش به دانشگاه ها خبر دادم و طبق اعلامی که به دانشگاه ها داده شد در حوزه امور پرسنلی به ویژه پرستاری موظف به پرداخت شدند و دانشگاه ها شروع به کار کردند.

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: کمک هزینه دو یا سه ماهه را پرداخت کردند، اگرچه تعداد کمک هزینه ها درست نیست و کاملا مشخص نیست، اما بخشی از مطالبات پرداخت می شود، اما مشکل اصلی این است که اساسا مشکلات حل شود. .

نجاتیان اضافه کرد: به طور کلی سطح حقوق پرستاران پایین است و نیروی پرستاری نیز کم است و مجبور به اضافه کاری شده ایم. اینها مسائلی است که باید به صورت ریشه ای حل شود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا یکی دو روز آینده قیمت اضافه کاری از سوی سازمان مدیریت اشتغال و وزارت بهداشت اعلام شود و مجوز انتصاب 25 هزار نفری را به دانشگاه ها بدهند.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: فکر می‌کنم این کار در کوتاه‌مدت فشار را از روی همکاران پرستاری کم می‌کند و مطمئناً امیدوارند نیرو وارد نظام شود و انشالله میزان کار اضافی نیز به یک مقدار برسد. سطح قابل قبول

نجاتیان با اشاره به وضعیت فعالیت مراکز درمانی خاطرنشان کرد: بالاخره در خیلی جاها اعتراض وجود دارد، اما در مجموع وضعیت ارائه خدمات ما در بیمارستان ها به وضعیت ثابتی رسیده است و بیمارستان ها با تمام ظرفیت در حال ارائه خدمات هستند. طبیعتاً ما در بخش هایی با مشکلاتی مواجه هستیم که برای حل این مشکل تلاش می کنیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *